Z taśm produkcyjnych gliwickiej fabryki Nexteer Automotive do końca roku ma zjechać niemal 70 tysięcy układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), przeznaczonych do nowego Opla Adam.
Testową produkcję układów EPS rozpoczęto w gliwickiej fabryce niemal rok temu. Do końca 2012 roku wyprodukowano łącznie pięć tysięcy egzemplarzy, a po zakończeniu etapu testowego wolumen produkcji układów EPS dla modelu Opel Adam został zwiększony piętnastokrotnie.
– "Rozpoczęcie masowej produkcji to element strategii inwestycyjnej Nexteer Automotive w Europie, polegającej na konsekwentnym rozwijaniu zakładów w Gliwicach i Tychach. Wiąże się także ze zwiększonym zainteresowaniem koncernów motoryzacyjnych technologią EPS, gwarantującą wysoki poziom bezpieczeństwa oraz jakości przy znacznym spadku poziomu emisji CO2 oraz zredukowaniu zużycia paliwa" – mówi Rafał Wyszomirski, generalny dyrektor operacyjny koncernu Nexteer Automotive i prezes zarządu Nexteer Automotive Poland.
Produkowane w Gliwicach egzemplarze EPS przeznaczone dla Opla Adam należą do najnowszej generacji układów ze wspomaganiem elektrycznym, montowanych przy kolumnie kierownicy (tzw. Column EPS lub CEPS). Powstają one na nowej, specjalnie w tym celu stworzonej linii produkcyjnej. Poza nimi gliwicka fabryka Nexteer Automotive, funkcjonująca już od sześciu lat, wytwarza także kolumny kierownicze oraz układy ze wspomaganiem hydraulicznym. Wraz z drugą polską fabryką koncernu – ulokowaną w Tychach, jest jednym z największych zakładów produkcyjnych Nexteer Automotive na świecie, zarówno pod względem produkcji, jak i zatrudnienia.
W 2012 roku polskie fabryki Nexteer Automotive wyprodukowały niemal półtora miliona elektrycznych układów kierowniczych. W fabrykach koncernu na całym świecie z taśm produkcyjnych zjechały w tym samym czasie łącznie trzy miliony układów EPS. W 2013 roku, m.in. dzięki zwiększeniu wolumenu produkcji w Gliwicach, liczba ta będzie jeszcze większa.
Wpływ na wskaźniki produkcji ma także rosnąca popularność układów EPS, stanowiących alternatywę dla tradycyjnych, hydraulicznych rozwiązań. Jak przewidują analitycy Nexteer, pod koniec obecnej dekady ponad połowa samochodów na świecie ma być wyposażona w elektrycznie układy kierownicze.
Komentarze