Rozwój układów EPS dla samochodów klasy A i B

14 lipca 2011, 14:16

Nexteer Automotive ogłosił plany rozwoju w kierunku coraz popularniejszego sektora małych samochodów klasy A i B. Koncern zapowiada, że układy EPS następnych generacji będą ukierunkowane na zmniejszenie gabarytów, wagi i kosztów oraz poprawę precyzji prowadzenia samochodów miejskich.

Według Nexteer największe korzyści może przynieść większa integracja systemów EPS montowanych na kolumnie kierowniczej (Column EPS). Koncern poszukuje również rozwiązań mających zredukować masę i tarcie układów wspomaganych elektrycznie. Poprzez zwiększenie mechanicznej integracji, Nexteer ograniczy ilość części składowych układu, co wpłynie na zmniejszenie tarcia i bezwładności, a w rezultacie na szybszą i bardziej precyzyjną reakcję systemu wspomagania na zmienną dynamikę pojazdu. Koncern spodziewa się, że udoskonalenie mechanizmu wspomagania poprawi przede wszystkim precyzję prowadzenia.

– Na przestrzeni ostatnich lat zauważamy stały wzrost popytu na samochody klasy A i B, zapewniające komfort i jakość prowadzenia porównywalne do większych pojazdów. Dalszy rozwój naszego systemu EPS montowanego na kolumnie kierowniczej sprawi, że w przyszłości małe samochody staną się lżejsze, bardziej przestronne i komfortowe oraz jeszcze zwrotniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu – mówi Laurent Bresson, wiceprezes Nexteer, dyrektor sprzedaży globalnej i marketingu oraz dyrektor zarządzający w Europie.

– Obecnie wprowadzamy innowacje w swojej sprawdzonej konstrukcji EPS. Skupiliśmy się na obszarach, które – jak podpowiada nam nasze rozlegle doświadczenie w tej dziedzinie – przyniosą znaczące rzeczywiste korzyści dla każdego kierowcy. W projekcie wykorzystamy całą naszą wiedzę inżynierską i doświadczenie, aby stworzyć nową generację systemów kierowniczych, które wyznaczą standardy przystępnych cenowo układów elektrycznych – mówi Paul Poirel, główny inżynier produktu Nexteer Automotive w Europie.

Ulepszenia oprogramowania sterującego systemem EPS pozwolą również na jego dokładniejsze dopasowanie do wymagań różnych modeli samochodów. 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Nexteer Automotive zainwestuje w polskie zakłady ponad 200 mln zł
Nexteer Automotive zainwestuje w polskie zakłady ponad 200 mln zł

Nexteer Automotive na przestrzeni trzech najbliższych lat zainwestuje ponad 200 milionów złotych w swoje zakłady w Tychach i Gliwicach. Koncern zwiększa zdolności produkcyjne w Polsce w wyniku zawarcia nowych umów na montaż coraz popularniejszych wśród światowych producentów samochodów elektrycznych układów kierowniczych (EPS). Większość inwestycji w polskich zakładach związanych jest z ogólnoświatowymi programami koncernu, które rozpoczną […]

Cichsze układy kierownicze dzięki rozwiązaniu Nexteer Automotive
Cichsze układy kierownicze dzięki rozwiązaniu Nexteer Automotive

Termoplastyczny łącznik stworzony przez inżynierów Nexteer Automotive sprawi, że kolumny wspomaganych elektrycznie układów kierowniczych (EPS) będą lżejsze i cichsze. Rozwiązanie wykorzystuje system elastycznych, użebrowanych segmentów w celu połączenia i przeniesienia momentu obrotowego z jednego wałka obrotowego na inny. Łącznik wydłuża się i skraca, aby dostarczyć wymaganego skoku osiowego przy zachowaniu warunku równobieżności przegubu. Tworzywo, które […]

Servotronic – historia układów kierowniczych ze wspomaganiem
Servotronic – historia układów kierowniczych ze wspomaganiem

Mija właśnie 25 lat od chwili, w której koncern ZF wypuścił na rynek swój pierwszy układ kierowniczy ze wspomaganiem, uwzględniający prędkość poruszania się pojazdu – ZF Servotronic. W ciągu ćwierćwiecza, firma wyprodukowała 12 milionów takich układów. Obecnie, wytwarzane przez firmę ZF Lenksysteme GmbH, w której po 50% udziałów posiadają ZF Friedrichshafen AG oraz Robert Bosch […]

Zmiany organizacyjne w polskich zakładach Nexteer Automotive
Zmiany organizacyjne w polskich zakładach Nexteer Automotive

Nexteer Automotive poinformował o zmianach organizacyjnych związanych z realizacją zaplanowanych inwestycji. Najważniejszą z nich jest wprowadzenie stanowiska dyrektora zarządzającego Nexteer Automotive Poland, które objął obecny dyrektor tyskiego oddziału i prezes zarządu NAP Rafał Wyszomirski oraz utworzenie kadry bezpośrednio zarządzającej wszystkimi polskimi oddziałami firmy. W związku z przyjęciem nowego stanowiska, do głównych kompetencji Rafała Wyszomirskiego należy […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!