Holowanie pojazdu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym

, 16 listopada 2011, 12:03

Brian Newell z TRW wyjaśnia, czy holowanie samochodu z EPHS może doprowadzić do uszkodzenia pompy.

Pewien właściciel firmy oferującej pomoc drogową został wezwany do samochodu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym (EPHS). Ze względu na okoliczności musiał odholować pojazd bez podnoszenia kół, przy użyciu holu sztywnego na odległość około czterech kilometrów. Warsztat poinformował go, że ze względu na sposób holowania oraz to, że silnik był wyłączony, uszkodzeniu uległa pompa EPHS.

Jak to możliwe?

Brian Newell zapewnia, że nie można uszkodzić pompy EPHS, holując pojazd bez włączonego silnika.

Pompy EPHS działają tylko wtedy, gdy działa alternator, czyli też kiedy działa silnik. Nie są one zasilane z akumulatora. Zakres zapewnianego przez nie wspomagania zależy także od kilku czynników, ale głównie od prędkości pojazdu i kąta skrętu kół. Im większa prędkość pojazdu i mniejszy kąt skrętu, tym mniejsze wspomaganie dostarczane przez pompę.  

Holowanie pojazdu bez działającego silnika oznacza, że pompa również nie pracuje, czyli nie wytwarza żadnego wspomagania (tak jak przy dużej prędkości). Nie prowadzi to jednak do uszkodzenia samej pompy ani żadnego z elementów układu. Samochodem takim byłoby jedynie trudno kierować.

Dowiedz się więcej

TRW apeluje – sprawdź sprężyny zawieszenia!
TRW apeluje – sprawdź sprężyny zawieszenia!

Podczas zimy ten ważny element układu zawieszenia narażony jest na szybszą korozję pod wpływem sypanej na drogi soli i piasku. Skorodowane sprężyny mogą pęknąć w każdej chwili i bez ostrzeżenia, dlatego TRW zaleca wymianę takich elementów w ramach przedzimowego serwisu lub kontroli pojazdu. Sprężyny śrubowe są niedoceniane, stosunkowo niewiele się o nich mówi, ale stanowią […]

Toyota Corolla i Matrix: hałasujące klocki hamulcowe
Toyota Corolla i Matrix: hałasujące klocki hamulcowe

Niektórzy posiadacze Toyoty Corolla lub Matrix mogą narzekać na niepokojące odgłosy wydobywające się z przednich hamulców podczas jazdy po wybojach. Dźwięk ten, który można określić “turkotaniem” może być wywołany przez nieprawidłowe, zbyt luźne prowadzenie klocka hamulcowego. Ważne jest by upewnić się, czy hałas pojawia się w momencie jazdy po nierównej nawierzchni i wybojach. Często taki […]

Cichsze układy kierownicze dzięki rozwiązaniu Nexteer Automotive
Cichsze układy kierownicze dzięki rozwiązaniu Nexteer Automotive

Termoplastyczny łącznik stworzony przez inżynierów Nexteer Automotive sprawi, że kolumny wspomaganych elektrycznie układów kierowniczych (EPS) będą lżejsze i cichsze. Rozwiązanie wykorzystuje system elastycznych, użebrowanych segmentów w celu połączenia i przeniesienia momentu obrotowego z jednego wałka obrotowego na inny. Łącznik wydłuża się i skraca, aby dostarczyć wymaganego skoku osiowego przy zachowaniu warunku równobieżności przegubu. Tworzywo, które […]

Układy kierownicze i zawieszenia Delphi spełniają testy jakościowe OE
Układy kierownicze i zawieszenia Delphi spełniają testy jakościowe OE

Podczas testów jakościowych, którym zostały poddane części układów kierowniczych i zawieszenia firmy Delphi Automotive, porównujących je z częściami produkowanymi przez konkurentów, Delphi uzyskała takie same wyniki jak produkty montowane jako wyposażenie fabryczne OE lub zmieściła się w ramach tolerancji określonych dla wyposażenia fabrycznego OE. Testom płynności ruchu, momentu zerwania, wytrzymałości i zgodności wymiarowej zostały poddane […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!