Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Technika

Testery diagnostyczne – czy wystarczy kupić?

Testery diagnostyczne są pomocnym narzędziem w każdym warsztacie mechanicznym, a już niebawem okażą się czynnikiem decydującym o przetrwaniu firmy. Nie wystarczy jednak kupić tester, aby profesjonalnie go używać. By wykorzystać wszystkie jego możliwości niezbędna jest wiedza. O możliwościach i wymaganiach testerów wypowiedzieli się przedstawiciele firm zrzeszonych w Stowarzyszeniu Techniki Motoryzacyjnej. Jak dobrze wiadomo testery diagnostyczne […]

Funkcje specjalne Hella ACTT200 – cz.1

W poniższym tekście skupimy się na przybliżeniu funkcji specjalnych urządzenia do obsługiu klimatyzqacji Hella ACTT200. Funkcje te podzielono na dwie kategorie. Pierwszą stanowią funkcje rozszerzające możliwości obsługi systemów klimatyzacji. Drugą kategorią są funkcje ułatwiające szybki, własny serwis urządzenia obsługowego. W poniższym tekście skupimy się na przybliżeniu funkcji rozszerzających możliwości urządzenia, do których należą: – opcja […]

Funkcje specjalne Hella ACTT200 – cz. 2

Drugą kategorię stanowią funkcje ułatwiające szybki, własny serwis urządzenia obsługowego. W poniższym tekście przyjrzymy się kategorii funkcji ułatwiających samodzielny serwis urządzenia Hella ACTT 200. Należą do nich: – wymiana wewnętrznego filtra, – wymiana oleju w pompie próżniowej czy – kalibracja dowolnej z wag, w które wyposażona jest maszyna Hella ACTT 200 Wymiana wewnętrznego filtra nie […]

Montaż paska (zestawu) rozrządu w samochodzie Ford Puma 1.7

Procedura montażu napinacza paska rozrządu w samochodzie Ford Puma 1.7 o kodzie 17HDEY jest inna niż najczęściej stosowana. Dlatego aby uniknąć negatywnych konsekwencji warto zastosować się do rad przedstawionych przez firmę Gates. Niniejsze opracowanie ma na celu omówienie potencjalnych problemów montażowych napinacza w układzie paska synchronicznego. Zastosowany napinacz automatyczny, nie jest napinaczem mimośrodowym. Prawidłowa instalacja wymaga […]

Filtry przeciwpyłkowe – gdzie ich szukać?

Obecie niemalże wszystkie samochody wyposażone są w filtr kabinowy. Przeważnie łatwo go znaleźć, ale czasem zdarza się także, że jest on ulokowany w mniej oczywistym miejscu niż np. w okolicach podszybia…    Wymiana filtra przeciwpyłkowego nie jest trudna. Wymaga jednak wiedzy o tym gdzie w danym pojeździe jest on ulokowany. Często przydaje się również gibkość […]

Układ rozrządu – budowa i rodzaje rozrządów samochodowych

Często mianem rozrządu określany jest pasek i rolki, które tak naprawdę są napędem rozrządu. Rozrząd to układ sterujący silnika – zespół elementów, które zarządzają jego pracą. Sprawdź, jaka jest budowa i rodzaje układu rozrządu. 

Samonastawne sprzęgła – działanie i wymiana

Prawidłowe funkcjonowanie każdego z podzespołów samochodu przez cały okres jego eksploatacji jest gwarancją komfortu jazdy i braku dodatkowych kosztów. Pogarszanie się parametrów pracy poszczególnych elementów, wynikających z naturalnego procesu zużycia, przekłada się na wzrost kosztów. Aby temu przeciwdziałać zaczęto konstruować coraz więcej podzespołów zdolnych do samoregulacji. Stała siła wysprzęglania przez cały okres eksploatacji Dziś ok. […]

Rolka zwrotna inna niż dotychczasowa

W Oplach i samochodach koncernu GM z silnikiem 1,7 D, rolka zwrotna dostarczana w zestawie ContiTech Kit CT 1014 K2/K5/K3, różni się od rolki montowanej dotychczasowo. Pomimo innej konstrukcji, nowa rolka V 55368 może być stosowana bezpośrednio w miejsce starej, blaszanej rolki V 55317. Stara rolka, zgodnie z „Opel TIS” nie jest już używana, i […]

Remont i modyfikacja silnika – tuleje cylindrowe

Tuleje cylindra nie są niczym nowym, ale materiały wykorzystywane do ich produkcji i sposób montażu zmieniły się w ostatnich latach. Ważnym jest więc by być na bieżąco z nowymi technologiami. Bardzo długo do naprawy uszkodzonych bądź zużytych żeliwnych i aluminiowych bloków stosowano suche tuleje. Gdy cylinder jest nadmiernie zużyty lub pęknięty, wymiana tulei może często […]

Dwumasowe koła zamachowe SACHS – budowa i sposób działania

Chociaż dwumasowe koła zamachowe są coraz powszechniejszym elementem silników montowanych we współczesnych samochodach, dla wielu mechaników, a w jeszcze większym stopniu dla samych kierowców, pozostają prawdziwą terra incognita. Poniższy tekst, opracowany przez inżynierów związanych z marką SACHS oraz firmą ZF Services, stanowi przypomnienie podstawowych zasad budowy i działania „dwumasówek”. W nowoczesnych silnikach wyższe momenty obrotowe, […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.