Technika
Na uszczelce, w obszarze kanałów wody widoczne są wyraźne ślady w formie linii, które pochodzą z powierzchni uszczelniającej głowicy i biegną w kierunku komór spalania. Kanały wody odznaczają się wyraźnym jasnym przebarwieniem. Przyczyną takiego uszkodzenia jest niewłaściwe obrobienie struktury powierzchni głowicy (lub jego brak). Wynikiem tego były przedmuchy gazów spalinowych do układu chłodzenia silnika i […]
Przed montażem nowej turbosprężarki należy rozpoznać i usunąć przyczynę uszkodzenia starej turbosprężarki. Może to być: – Niedobór oleju i przegrzanie, – Obcy materiał w turbosprężarce, – Obcy materiał w kolektorze wydechowym, – Zbyt wysokie obroty. Następnie należy oczyścić przewody wlotowe, przewody powietrza doładowującego, kolektor wydechowy i sprawdzić ich szczelność. Kołnierze i gwinty nie mogą być […]
Pompy wody napędzane paskiem rozrządu charakteryzują się zwartą konstrukcją. Są praktycznie nierozbieralne. Ciągła praca, w szerokim zakresie temperatur oraz sposób napędu w głównej mierze determinują zarówno konstrukcję jak i jakość użytych materiałów do ich produkcji. Wśród użytkowników pojazdów jak i większości mechaników panuje przekonanie, że pompa wody nie należy do tzw. części eksploatacyjnych, w związku […]
W silnikach Opel/GM 1,7 DTI oznaczonych numerami do 328703 nowa rolka CT 1014 K3 nie pasuje do uchwytu starej rolki. Nie można przykręcić uchwytu przy silniku (skośne położenie). Przyczyną jest zaprzestanie używania starej, mechanicznej rolki napinającej CT 1014 K1, która została zamieniona nowszą wersją (fabrycznie w silnikach o numerze od 328704). Montaż nowej rolki w […]
Elektryczny hamulce postojowy został wprowadzony w 2001 r. w luksusowych limuzynach, dziś zastępuje on konwencjonalną dźwignię hamulca ręcznego również w mniejszych autach. Zamiast dźwigni hamulca ręcznego w tunelu przy dźwigni zmiany biegów lub pedału uruchamianego stopą, dziś wystarcza mały przycisk hamulca postojowego aby zabezpieczyć samochód. Do tego rozwiązania muszą przyzwyczaić się kierowcy, ale także warsztaty. […]
Jednym z procesów przywracania sprawności starszym lub uszkodzonym klimatyzatorom jest ich płukanie. Gdy zamierzamy rozszerzyć prowadzone usługi o naprawę i wymianę elementów klimatyzatorów urządzenie do płukania staje się podstawowym wyposażeniem warsztatu samochodowego. Na rynku urządzeń warsztatowych spotkamy kilka rozwiązań pozwalających na płukanie rozpuszczalnikami bądź czynnikami chłodniczymi. Urządzenia te mogą być wbudowane w agregaty obsługowe lub […]
Dokonaj identyfikacji układu Rozróżnia się dwa główne systemy ze względu na sposób dławienia przepływu i położenie urządzenia filtrującego: – OT (Orifice Tube) z dyszą dławiącą posiadający zasobnik położony pomiędzy parownikiem i stroną niskociśnieniową sprężarki – TXV (Thermal Expansion Valve) z zaworem rozprężnym posiadający filtr/osuszacz umieszczony po stronie wysokociśnieniowej pomiędzy skraplaczem i zaworem rozprężnym W obu […]
Dobór właściwych części często uzależniony jest od prawidłowej identyfikacji numeru podwozia (CH NR). Czasami bywa to problematyczne, ponieważ nie wszyscy wiedzą, którą część numeru podwozia należy wziąć pod uwagę. By rozwiać wszelkie wątpliwości, przybliżamy niniejsze zagadnienie poniżej. W jaki sposób odczytać numer podwozia? Większość producentów samochodów stosuje międzynarodowy system VIN (Vehicle Identification Number – Numer […]
W poprzednim artykule opisany został sposób działania układu klimatyzacji. Tym razem poruszamy tematykę serwisowania układu, oraz przedstawiamy typowe usterki jakie mogą wystąpić. Czym mogą być spowodowane ubytki czynnika chłodniczego? Jakie czynności składają się na serwis klimatyzacji? Ile wynosi temperatura chłodzenia sprawnej klimatyzacji?
Coraz częściej warsztatowcy spotykają się w swojej pracy z nowym i trudnym zagadnieniem czujników kontroli ciśnienia w ogumieniu w skrócie nazywane czujnikami TPMS (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) czyli z systemem informującym kierowcę o zmianach ciśnienia w ogumieniu spowodowanych przez uszkodzenie mechaniczne bądź powolną, eksploatacyjną utratę ciśnienia. Istnieją dwa warianty systemu TPMS: bezpośredni i […]