Przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów z miękkiego materiału

31 sierpnia 2010, 0:00

Mocno napęczniały materiał miękki przy kanałach wody może być efektem niedostatecznego odpowietrzenia systemu chłodzenia silnika. W efekcie dochodzi do przegrzania silnika wskutek zbyt wysokiej temperatury środka chłodzącego. Tworząca się para doprowadza do napęcznienia uszczelki w obszarze kanałów wody. W wyniku tego materiał miękki odrywa się od metalowej płyty nośnej uszczelki.

Innymi przyczynami przeciążenia termicznego uszczelki są:
– Ograniczony obieg płynu chłodzącego w silniku, spowodowany uszkodzeniem pompy wody lub termostatu,
– Ograniczony przepływ płynu chłodzącego wskutek odkładania się kamienia kotłowego,
– Stosowanie dodatków do płynów chłodzących, nie mających dopuszczenia producenta silnika.

By zapobiec opisanym uszkodzeniom, należy starannie odpowietrzyć system chłodzący silnika po wymianie uszczelki i montażu silnika.

Materiały firmy Elring

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Kolejnych 90 referencji chłodnic NRF w AP SA
Kolejnych 90 referencji chłodnic NRF w AP SA

Auto Partner SA, po wprowadzeniu 90 nowych referencji chłodnic cieczy NRF, ma w swojej ofercie ponad 300 pozycji tej marki. Poniżej referencje z oferty AP SA:

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!