Mocno napęczniały materiał miękki przy kanałach wody może być efektem niedostatecznego odpowietrzenia systemu chłodzenia silnika. W efekcie dochodzi do przegrzania silnika wskutek zbyt wysokiej temperatury środka chłodzącego. Tworząca się para doprowadza do napęcznienia uszczelki w obszarze kanałów wody. W wyniku tego materiał miękki odrywa się od metalowej płyty nośnej uszczelki.
Innymi przyczynami przeciążenia termicznego uszczelki są:
– Ograniczony obieg płynu chłodzącego w silniku, spowodowany uszkodzeniem pompy wody lub termostatu,
– Ograniczony przepływ płynu chłodzącego wskutek odkładania się kamienia kotłowego,
– Stosowanie dodatków do płynów chłodzących, nie mających dopuszczenia producenta silnika.
By zapobiec opisanym uszkodzeniom, należy starannie odpowietrzyć system chłodzący silnika po wymianie uszczelki i montażu silnika.
Materiały firmy Elring
Komentarze