Uszkodzenie silnika – winna uszczelka głowicy cylindrów?

17 sierpnia 2010, 0:00

Na uszczelce, w obszarze kanałów wody widoczne są wyraźne ślady w formie linii, które pochodzą z powierzchni uszczelniającej głowicy i biegną w kierunku komór spalania. Kanały wody odznaczają się wyraźnym jasnym przebarwieniem. Przyczyną takiego uszkodzenia jest niewłaściwe obrobienie struktury powierzchni głowicy (lub jego brak). Wynikiem tego były przedmuchy gazów spalinowych do układu chłodzenia silnika i jego przeciążenie termiczne, czyli wzrost ciśnienia.

Innymi możliwymi przyczynami są:
– Brak cyrkulacji środka chłodzącego spowodowany niecałkowitym odpowietrzeniem układu chłodzenia,
– Uszkodzenie układu chłodzenia (pompa wody, termostat, wentylator),
– Przegrzanie silnika w wyniku wysokiego ciśnienia zwrotnego gazów spalinowych (np.: przez uszkodzony katalizator).

By uchronić się przed taką usterką, należy starannie sprawdzić jakość powierzchni roboczej głowicy oraz jej splanowanie. W razie konieczności, trzeba oddać ją do szlifowania w specjalistycznym zakładzie.

Materiały dostarczyła firma Elring.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!