Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Technika

Porady firmy ZF – konserwacja hydraulicznych układów kierowniczych

Prace konserwacyjne przy układach hydraulicznych wymagają maksymalnej staranności i czystości. W dzisiejszych czasach niewiele pojazdów ma wyłącznie mechaniczny układ sterowniczy. Dlatego wszelkie naprawy mechanizmu kierowniczego w coraz większym stopniu obejmują prace przy układzie hydraulicznym. Hydrauliczny układ kierowniczy składa się z pompy napędzanej silnikiem, zbiornika oleju, serwozaworu, cylindra hydraulicznego i powiązanych z nim przewodów – ssącego […]

Obsługa układu klimatyzacji – przegląd i odgrzybianie w jednym

Jak zapewne wszyscy wiedzą układ klimatyzacji nie jest układem samoobsługowym. Oprócz standardowego przeglądu, który powinno wykonywać się nie rzadziej niż co 2 lata, bardzo ważne jest odgrzybianie układu klimatyzacji i wentylacji. Niestety w większości przypadków uświadamiamy to sobie dopiero, gdy w samochodzie zaczyna być odczuwalny nieprzyjemny zapach. Spowodowane jest to obecnością pleśni, grzybów i wszelkiego […]

Nissan Almera N16 a problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu i przepływomierzem. Czyli… czas na wymianę rozrządu

Jak powszechnie wiadomo, w niektórych typach samochodów powtarzalnie ujawniają się w nich te same wady. Poniżej opiszemy jeden z takich przypadków, a następnie wyjaśnimy przyczynę jego powstawania. Niejednokrotnie właściciele samochodów Nissan Almera z silnikami 1,5 16v (QG15) i 1,8 16V (QG18 ) borykają się z problemem dotyczącym nierównomiernej pracy silnika („falowaniem”), jak również jego utrudnionym […]

Instrukcja montażu napinacza w silnikach 2.5V6 i 3.0V6 Opel/Saab/Vauxhall

Podczas wymiany napinacza 533 0079 20, konieczne jest przed montażem paska poluzowanie obu rolek napinających. Bez poluzowania prawej rolki nie jest możliwe nałożenie paska. Montaż i właściwe napięcie paska należy wykonać według zaleceń producenta pojazdu. Nie należy natomiast stosować narzędzi naciągających (np. śrubokręta) do montażu paska. Wskazówki do prawidłowego montażu 1. Nowy napinacz zamontować zgodnie […]

Ryzyko pomylenia napinaczy w silnikach 1.8 i 1.8T VAG

Podczas montażu napinaczy w układzie paska rozrządu, trzeba koniecznie sprawdzić właściwą aplikację. Oba napinacze 531 0399 20 i 531 0500 20 są optycznie bardzo trudne do odróżnienia. Wskazówka : Wskutek różnicy wymiarów odboju, napinacze nie są zamienne! Pomyłka w doborze napinacza grozi uszkodzeniem silnika! Należy zatem stosować się do zaleceń producenta pojazdu!       […]

Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D

Zastosowanie oraz procedura montażu pasków/ zestawów w silnikach Isuzu 1.7D oznaczonych kodami A17DT, A17DTR, Y17DT, Y17DTH, Y17DTL, Z17DT, Z17DTH, Z17DTR, w dalszym ciągu sprawia wiele kłopotów. W związku z tym pragniemy ponownie omówić to zagadnienie. Niezależnie od tego, że montowano dwa różne napinacze w tym samy silniku, zachowanie właściwej procedury montażowej i ustawiania napięcia w […]

Rachunek z wieloma niewiadomymi

Ryzyka i skutki uboczne związane ze stosowaniem biopaliw to szczególny problem. Przemawia za nim lepszy bilans CO2, ale nie wolno zapominać o skutkach ubocznych stosowania biopaliw. Biopaliwo jest znaczniej bardziej agresywne w swoim środowisku aniżeli normalna benzyna i oddziałowuje niekorzystnie na zawarte w filtrach tworzywa sztuczne, elastomery, metale i złącza klejowe. Ponadto przez stosowanie biopaliwa […]

Wymiana chłodnicy powietrza po uszkodzeniu turbosprężarki

Prawie każdy nowoczesny silnik diesla z turbosprężarką posiada chłodnice powietrza. Gorące powietrze (do 150 °C) sprężane przez turbosprężarkę, zanim osiągnie komorę spalania, jest schładzane przez chłodnicę powietrza. Skompresowane powietrze jest ochładzane przez powietrze z zewnątrz pojazdu (bezpośrednie chłodzenie) lub przez czynnik chłodzący silnika (chłodzenie pośrednie). Układ i funkcje tych dwóch systemów szczegółowo przedstawiono w ulotce […]

Poznaj tajemnice czujników w samochodzie

System czujników koła w nowoczesnych układach hamulcowych takich jak SBD ASR, EDS i ESP ma za zadanie przekazywanie informacji o ilości obrotów koła odpowiedniemu sterownikowi. Im dokładniejsza jest ta informacja, która przekazuje ten system, tym lepsza i bardziej komfortowa regulacja a tym samym lepszy i bardziej komfortowy system hamulcowy. Czujnik pasywny (indukcyjny) W pierwszych latach […]

Ustawianie napięcia paska rozrządu w silnikach PSA 2.0 HDI

Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Napięcie paska w tym silniku ustalane jest dwuetapowo. Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568. Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.