Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Technika

Wskazówka techniczna Contitech

Napinacz dostarczony w zestawach CT 1038 K1, CT 1034 K1, CT 986 K1 i CT 731 K1 po krótkim czasie rozpada się i z reguły prowadzi do uszkodzenia silnika. Przyczyną tego problemu jest błąd ustawienia zbieżności w napędzie pasowym. W wyniku niecentrycznego obciążenia napinacza, po krótkim czasie ulega on uszkodzeniu. By uniknąć takiej sytuacji, należy […]

Na co należy uważać przy wyborze koła pasowego?

Przy wyborze koła pasowego należy kierować się technologią stosowaną przez producenta pojazdu. Ważne jest, aby wewnętrzna struktura koła pasowego odpowiednio rozkładała powstające drgania silnika – tylko tak może je wyrównać i zapobiec przenoszeniu drgań na układ napędu pasowego. Najczęściej stosowanymi konstrukcjami są koła pasowe i koła pasowe dwumasowe z tłumikami drgań skrętnych. Koło zapewnia łatwą […]

Wymiana sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego w Mercedesie klasy E

Opisana poniżej procedura wymiany sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego (DMF) w samochodzie osobowym klasy wyższej średniej, powstała w oparciu o konkretny przykład – Mercedesa E220 CDI. Wiele z przedstawionych czynności, ich kolejność oraz ogólne zasady serwisowania ww. części, pozostają niezmienne zarówno dla innych modeli tej marki, jak również dla wielu innych pojazdów osobowych. Omawiany pojazd: […]

Śruba gwarancją bezpieczeństwa

Śruby koła są elementami bezpieczeństwa, a jeśli ich jakość jest niska, dochodzi do korozji i tworzenia się odkształceń na powierzchni styku. Trwający obecnie okres wymiany opon jest więc znakomitą okazją, by ponownie zbadać stan śrub w kołach i dokonać ich ewentualnej wymiany. Rdza i deformacje na śrubach są oczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa. Powinny one być zawsze […]

Świece iskrowe cz. 2 (FILM szkoleniowy)

Zapraszamy do obejrzenia drugiej części szkolenia technicznego Akademii MotoFocus, na temat świec iskrowych w pojazdach. 1/4: 2/4: 3/4: 4/4  

Świece iskrowe (FILM szkoleniowy)

Zapraszamy do obejrzenia szkolenia technicznego Akademii MotoFocus, na temat świec iskrowych w pojazdach. 1/4: 2/4: 3/4: 4/4:  

Wskazówka techniczna Contitech

W zestawie paska rozrządu CT 939 K2/K3 montowanym w 5-cylindrowym silniku 2,5 TDI grupy VW znajduje się cienka podkładka z diamentową powłoką, której wcześniej nie montowano w samochodach z tą jednostką napędową. Według katalogu VW/Audi, ten specjalny element, oznaczony cyfrą 4, powinien być włożony między koło napędowe wału korbowego (3) a amortyzator drgań skrętnych (5). […]

Akumulatory dopasowane do potrzeb

Nowoczesne samochody potrzebują ponad trzykrotnie więcej energii elektrycznej, niż pół wieku temu. Na rynku dostępne są różne rodzaje akumulatorów, które są najlepiej dopasowane do wymagań użytkowników. Intensywnie eksploatowane auta, np. taksówki oraz motocykle wymagają akumulatorów o większej odporności cyklicznej, czyli bezobsługowych. Dla większości użytkowników ważniejszą cechą jest bezobsługowość i mogą pogodzić się z nieco mniejszą […]

Montaż sprzęgła samonastawnego

Montaż sprzęgła samonastawnego (SAC) wymaga specjalnego narzędzia. Nieprawidłowe przeprowadzenie czynności montażu i demontażu może zakończyć się uszkodzeniem docisku i awarią sprzęgła. Opisujemy, jak powinno się przeprowadzić te czynności. By sprzęgło samonastawne SAC zostało zamontowane prawidłowo, zalecane jest stosowanie specjalnego narzędzia, które umożliwia wstępne naprężenie docisku zabezpieczając pierścień regulacyjny przed przesunięciem. Narzędzie przedstawiono na poniższych ilustracjach. […]

Zapobieganie uszkodzeniom uszczelki głowicy cylindrów

Nieprzestrzeganie zalecanych instrukcji montażowych, używanie starych śrub głowicy i brak kontroli stanu wtryskiwaczy mogą być przyczynami przeciążeń uszczelki głowicy, co prowadzi do jej uszkodzenia. Przepalona przegroda komory spalania pomiędzy pierwszym i drugim cylindrem najczęściej ma swoją przyczynę w nieprzestrzeganiu zalecanych momentów dociągających śruby głowicy, jak też w wyniku ponownego użycia starych śrub głowicy. Jak widać […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.