Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online

Technika

Urywanie się dużych rolek zwrotnych w silnikach 1.9 TDI

W silnikach 1.9 TDI, montowanych w pojazdach marek Audi, VW, Skoda i Seat, duża rolka zwrotna paska CT 1044 K1 urywa się po krótkim czasie z powodu zablokowania łożyska. By zapobiec temu problemowi, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika, należy sprawdzić położenie znaku również po kilkakrotnym obróceniu przekładnią pasową. Duża rolka urywa się przez to, […]

Jak działa klimatyzacja? (Film szkoleniowy)

Czerwcowe upały potwierdzają, że sezon napraw klimatyzacji jest już w pełni. Zanim klienci ustawią się w kolejce do warsztatów oferujących naprawy "klimy", warto przypomnieć sobie podstawowe zasady jej działania. Z tą myślą przygotowaliśmy poniższe filmiki. O wypowiedź poprosiliśmy trenera z firmy szkoleniowej Szewczyk wspołpracującej z eXponentią. Na początek przedstawienie makiet, na których odbywają się szkolenia: […]

Prawidłowy montaż tarcz hamulcowych

Problem: bicie tarcz Aby tarcze hamulcowe prawidłowo funkcjonowały i nie ulegały przedwczesnym awariom należy przestrzegać pewnych zasad podczas ich montażu. Często usterki na peryferiach pojazdu prowadzą do nierównomiernego zużycia tarcz czy wymyć, które prowadzą do bicia kierownicy. Przedstawiamy 8 wskazówek, które sprawią, że hamulce będą działały prawidłowo i nie będzie występował problem bicia. 1. Koło/Opony […]

Zmienne fazy wałka rozrządu – redukcja zużycia paliwa i emisji spalin

Co drugi produkowany dziś silnik benzynowy jest wyposażony w mechanizm regulacji faz rozrządu. W zależności od producenta, typu i modelu silnika, montuje się jeden, dwa lub cztery takie układy. Pozwalają one na optymalne ustawienie rozrządu, w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Można przy tym, zależnie od koncepcji silnika i liczby tych układów, zredukować […]

Przedwczesne usterki pasków układu pomocniczego

W dalszym ciągu w wielu układach napędowych występuje problem przedwczesnego zużycia, hałasu lub uszkodzenia paska wieloklinowego. Najczęstszymi przyczynami przedwczesnego uszkodzenia paska są: błędne napięcie i niewspółpłaszczyznowość. Napięcie paska Istnieją 3 różne systemy napinania dla układu paska pomocniczego: – napinacz manulany/stały – napinacz automatyczny – paski Stretch Fit – paski elastyczne bez napinacza Pierwszy z systemów […]

Olej w skrzyni równie ważny, co silnikowy

Często kierowcy i mechanicy zapominają o konieczności wymiany olejów przekładniowych. Gdy w końcu korek zostanie odkręcony, okazuje się, że w skrzyni prawie nie ma płynu. Części mechaniczne pozbawione filmu olejowego rysują się i zacierają wzajemnie. Brak smarowania w połączeniu z tarciem powodują nieodwracalne zmiany, a jedynym wyjściem jest wymiana całego elementu. Regularne sprawdzanie poziomu oleju […]

Wskazówka techniczna Contitech

Napinacz dostarczony w zestawach CT 1038 K1, CT 1034 K1, CT 986 K1 i CT 731 K1 po krótkim czasie rozpada się i z reguły prowadzi do uszkodzenia silnika. Przyczyną tego problemu jest błąd ustawienia zbieżności w napędzie pasowym. W wyniku niecentrycznego obciążenia napinacza, po krótkim czasie ulega on uszkodzeniu. By uniknąć takiej sytuacji, należy […]

Na co należy uważać przy wyborze koła pasowego?

Przy wyborze koła pasowego należy kierować się technologią stosowaną przez producenta pojazdu. Ważne jest, aby wewnętrzna struktura koła pasowego odpowiednio rozkładała powstające drgania silnika – tylko tak może je wyrównać i zapobiec przenoszeniu drgań na układ napędu pasowego. Najczęściej stosowanymi konstrukcjami są koła pasowe i koła pasowe dwumasowe z tłumikami drgań skrętnych. Koło zapewnia łatwą […]

Wymiana sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego w Mercedesie klasy E

Opisana poniżej procedura wymiany sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego (DMF) w samochodzie osobowym klasy wyższej średniej, powstała w oparciu o konkretny przykład – Mercedesa E220 CDI. Wiele z przedstawionych czynności, ich kolejność oraz ogólne zasady serwisowania ww. części, pozostają niezmienne zarówno dla innych modeli tej marki, jak również dla wielu innych pojazdów osobowych. Omawiany pojazd: […]

Śruba gwarancją bezpieczeństwa

Śruby koła są elementami bezpieczeństwa, a jeśli ich jakość jest niska, dochodzi do korozji i tworzenia się odkształceń na powierzchni styku. Trwający obecnie okres wymiany opon jest więc znakomitą okazją, by ponownie zbadać stan śrub w kołach i dokonać ich ewentualnej wymiany. Rdza i deformacje na śrubach są oczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa. Powinny one być zawsze […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.