Olej w skrzyni równie ważny, co silnikowy

, 27 kwietnia 2010, 0:00

Często kierowcy i mechanicy zapominają o konieczności wymiany olejów przekładniowych. Gdy w końcu korek zostanie odkręcony, okazuje się, że w skrzyni prawie nie ma płynu. Części mechaniczne pozbawione filmu olejowego rysują się i zacierają wzajemnie. Brak smarowania w połączeniu z tarciem powodują nieodwracalne zmiany, a jedynym wyjściem jest wymiana całego elementu.

Regularne sprawdzanie poziomu oleju i okresu od ostatniej wymiany zabezpieczy nie tylko cały układ, zapewniając mu sprawne działanie przez długi czas, ale także portfel kierowcy. W zależności od typu i modelu skrzyni biegów, okres pomiędzy wymianami oleju waha się w granicach 30 000-100 000 km. W przypadku aut eksploatowanych jedynie w mieście okresy pomiędzy wymianami powinny być skracane.

Podczas wymiany oleju w przekładni można wybrać K2 Matic – ATF II D: olej przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów, w których wymagany jest poziom jakości DEXRON II D. Receptura tego oleju została opracowana z wykorzystaniem najnowszej technologii ,,Nanotech”’. Oleje bazowe i dodatki uszlachetniające zapewniają dłuższą żywotność przekładni, łagodniejszą zmianę biegów oraz minimalizują ryzyko powstawania wycieków.

Cena oleju w opakowaniu o pojemności 1 l to około 15 zł.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!