W silnikach 1.9 TDI, montowanych w pojazdach marek Audi, VW, Skoda i Seat, duża rolka zwrotna paska CT 1044 K1 urywa się po krótkim czasie z powodu zablokowania łożyska. By zapobiec temu problemowi, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika, należy sprawdzić położenie znaku również po kilkakrotnym obróceniu przekładnią pasową.
Duża rolka urywa się przez to, że grzbiet paska rozrządu rozgrzewa się wskutek zbyt słabego naprężenia na dwóch rolkach uspokajających (rys. 2).
By uniknąć opisanego problemu, przy ustawianiu naprężenia paska należy koniecznie sprawdzić położenie znaku również po kilkakrotnym obróceniu przekładnią pasową. należy przy tym zwrócić uwagę na odpowiednią siłę tarcia na małych rolkach uspokajających, aby były one napędzane bez poślizgu (rys. 3).
Źródło: ContiTech
Komentarze