Nieprzestrzeganie zalecanych instrukcji montażowych, używanie starych śrub głowicy i brak kontroli stanu wtryskiwaczy mogą być przyczynami przeciążeń uszczelki głowicy, co prowadzi do jej uszkodzenia.
Przepalona przegroda komory spalania pomiędzy pierwszym i drugim cylindrem najczęściej ma swoją przyczynę w nieprzestrzeganiu zalecanych momentów dociągających śruby głowicy, jak też w wyniku ponownego użycia starych śrub głowicy. Jak widać na pierwszej ilustracji, niewystarczająco dociągnięta w miejscu uszkodzenia uszczelka została uszkodzona w obszarze przegrody w wyniku przeciążenia termicznego, spowodowanego przejściem gazów spalinowych pomiędzy cylindrami.
Innymi przyczynami może być niedostatecznie płaska powierzchnia robocza głowicy lub zdeformowane przegrody pomiędzy cylindrami w głowicy i bloku silnika, jak również nieprawidłowe wyregulowanie silnika, powodujące przeciążenie termiczne. By uniknąć tego typu zagrożeń należy przestrzegać zalecanych instrukcji montażowych.
Mocno nadpalona przegroda komory spalania i materiał miękki pomiędzy cylindrami oraz przebarwienia to efekt niekontrolowanego procesu spalania, który doprowadził do przeciążenia termicznego materiału uszczelki i jej uszkodzenia. By uniknąć tego typu uszkodzeń, należy dokładnie sprawdzić działanie wtryskiwaczy przed montażem uszczelki, czy nie ciekną. Po montażu uszczelki należy sprawdzić ustawienia pompy wtryskowej.
Artykuł powstał w oparciu o materiały firmy Elring.
Komentarze