Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Technika

Nieudane rozruchy oraz włączanie się lampek kontrolnych w Renault Clio II Restyling 1.2 16V

Nowe Clio II Restyling 1.2 16V z oznaczeniem silnika D4F-712 jest wyposażone w system wtrysku Marelli IAW 5NR. Elektroniczna jednostka sterująca jest położona między silnikiem i szczelną przednią ścianą kabiny, zaś połączenie z nią jest zapewnione przez dwa złącza o całkowitej liczbie 96 pinów. Cechy szczególne związane z miejscem montażu, które sprzyjają gromadzeniu się ciepła […]

Dodatkowe, pneumatyczne zawieszenie

Bezpieczeństwo i komfort jazdy jest w obecnych czasach nie do przecenienia. Zły stan polskich dróg jak i jazda z maksymalnym obciążeniem powodują szybkie zużycie elementów zawieszenia oraz znaczne pogorszenie własności trakcyjnych samochodów dostawczych. Producenci pojazdów użytkowych projektują zawieszenia tak, aby spisywały się jak najlepiej, jednak tylko w określonym zakresie, przez co zazwyczaj zaniżają maksymalną ładowność, […]

Błędy przy wymianie turbosprężarki

Częstym błędem przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start. Suchy start to nic innego jak uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Poniżej przedstawiamy kilka faktów i porad dotyczących tego zjawiska. Najistotniejszą kwestią podczas wymiany turbosprężarki jest to aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem a pompa […]

Elastyczne koła pasowe – porównanie oryginału z imitacją

Pasek wielorowkowy napędza alternator, pompę wspomagania kierownicy, pompę wody i inne agregaty o ruchu obrotowym. Jeżeli typowe drgania wału korbowego są przekazane na urządzenia napędzane ruchem obrotowym zwiększa to wyraźnie poziom hałasu, wywoływany przez pracujące urządzenia oraz przenosi wibracje na nadwozie samochodu. Silniki diesla oraz turbodoładowane benzynowe w sposób szczególny generują wibracje. W celu ich […]

Bezpieczne hamowanie

O technicznej sprawności hamulców eksploatowanego samochodu, decyduje fachowość mechaników i jakość montowanych części. Jednak o bezpiecznym używaniu hamulców, decydują umiejętności kierowcy. Gdy są niewystarczające, może nastąpić częściowa lub całkowita utrata ich sprawności np. w wyniku przegrzania. W tym artykule autor przedstawia podstawowe zasady hamowania podczas jazdy na wprost (hamowanie na łuku, to trochę inny temat). […]

Nieszczelności na kanałach oleju po krótkim przebiegu

Po naprawie głowicy cylindrów, może się zdarzyć, że po relatywnie krótkim czasie, dojdzie do wycieków oleju w obszarze kanału olejowego. Często jest obwiniana za to, zresztą niesłusznie, uszczelka podgłowicowa. W celu zagwarantowania niezawodnego uszczelnienia w obszarze kanału olejowego, uszczelki głowicy cylindrów Elring są wyposażone w specjalne elementy uszczelniające, dopasowane indywidualnie do danej konstrukcji silnika: • […]

Naprawa głowicy cylindrów tylko z nowymi śrubami

Nowoczesne systemy uszczelniające są optymalnie dopasowane do nowych generacji silników. Funkcja śrub głowicy cylindrów odgrywa podczas fachowych napraw silników elementarną rolę. Mimo oczywistych prawd, nadal w 50 % przypadków są stosowane ponownie stare śruby. Wówczas naprawa silnika nie jest przeprowadzona prawidłowo, a 100 % uszczelnienie i optymalna moc silnika nie są zagwarantowane. Stare śruby są […]

Fachowy montaż uszczelniacza wału z PTFE (teflonu)

Teflonowy pierścień uszczelniający wału wytrzymuje ekstremalne obciążenia. W przeciwieństwie do uszczelniaczy z kauczuku fluorowego, uszczelniacz PTFE wyposażony jest w znacznie szerszą, sztywniejszą powierzchnię uszczelniającą, bez metalowej sprężynki. Teflonowy uszczelniacz jest odporny na wysokie temperatury pracy, nowoczesne oleje silnikowe, wyrożnia się niewielkimi stratami, powstającymi wskutek tarcia, i oferuje bardzo dobry wspołczynnik uszczelnienia. Tym samym spełnia on […]

Fachowy montaż uszczelki podgłowicowej w siedmiu krokach

Przedstawiamy siedem kroków, zgodnie z którymi należy postępować, aby profesjonalnie zamontować uszczelkę pod głowicę cylindrów. 1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrow/blok silnika starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki powłoki i pozostałości starej uszczelki 2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy oczyścić z zanieczyszczeń i oleju. Gwint sprawdzić na uszkodzenia i łatwość wkręcania 3. Sprawdzić powierzchnie części […]

„Postrzępiony” pasek rozrządu Contitech

Niektóre osoby, mające do czynienia z paskiem rozrządu CT 817 do samochodu Daihatsu Cuore, mogły się zaniepokoić jego wyglądem. Otóż pasek ten na powierzchni bocznej zębów jest postrzępiony i wygląda, jakby był niestarannie wykonany. Jednak nic bardziej mylnego. Kord paska CT817 jest wykonany z kevlaru. Ze względów technicznych podczas cięcia powstaje krawędź o wyglądzie przedstawionym […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.