Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Technika

Bezpieczne hamowanie

O technicznej sprawności hamulców eksploatowanego samochodu, decyduje fachowość mechaników i jakość montowanych części. Jednak o bezpiecznym używaniu hamulców, decydują umiejętności kierowcy. Gdy są niewystarczające, może nastąpić częściowa lub całkowita utrata ich sprawności np. w wyniku przegrzania. W tym artykule autor przedstawia podstawowe zasady hamowania podczas jazdy na wprost (hamowanie na łuku, to trochę inny temat). […]

Nieszczelności na kanałach oleju po krótkim przebiegu

Po naprawie głowicy cylindrów, może się zdarzyć, że po relatywnie krótkim czasie, dojdzie do wycieków oleju w obszarze kanału olejowego. Często jest obwiniana za to, zresztą niesłusznie, uszczelka podgłowicowa. W celu zagwarantowania niezawodnego uszczelnienia w obszarze kanału olejowego, uszczelki głowicy cylindrów Elring są wyposażone w specjalne elementy uszczelniające, dopasowane indywidualnie do danej konstrukcji silnika: • […]

Naprawa głowicy cylindrów tylko z nowymi śrubami

Nowoczesne systemy uszczelniające są optymalnie dopasowane do nowych generacji silników. Funkcja śrub głowicy cylindrów odgrywa podczas fachowych napraw silników elementarną rolę. Mimo oczywistych prawd, nadal w 50 % przypadków są stosowane ponownie stare śruby. Wówczas naprawa silnika nie jest przeprowadzona prawidłowo, a 100 % uszczelnienie i optymalna moc silnika nie są zagwarantowane. Stare śruby są […]

Fachowy montaż uszczelniacza wału z PTFE (teflonu)

Teflonowy pierścień uszczelniający wału wytrzymuje ekstremalne obciążenia. W przeciwieństwie do uszczelniaczy z kauczuku fluorowego, uszczelniacz PTFE wyposażony jest w znacznie szerszą, sztywniejszą powierzchnię uszczelniającą, bez metalowej sprężynki. Teflonowy uszczelniacz jest odporny na wysokie temperatury pracy, nowoczesne oleje silnikowe, wyrożnia się niewielkimi stratami, powstającymi wskutek tarcia, i oferuje bardzo dobry wspołczynnik uszczelnienia. Tym samym spełnia on […]

Fachowy montaż uszczelki podgłowicowej w siedmiu krokach

Przedstawiamy siedem kroków, zgodnie z którymi należy postępować, aby profesjonalnie zamontować uszczelkę pod głowicę cylindrów. 1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrow/blok silnika starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki powłoki i pozostałości starej uszczelki 2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy oczyścić z zanieczyszczeń i oleju. Gwint sprawdzić na uszkodzenia i łatwość wkręcania 3. Sprawdzić powierzchnie części […]

„Postrzępiony” pasek rozrządu Contitech

Niektóre osoby, mające do czynienia z paskiem rozrządu CT 817 do samochodu Daihatsu Cuore, mogły się zaniepokoić jego wyglądem. Otóż pasek ten na powierzchni bocznej zębów jest postrzępiony i wygląda, jakby był niestarannie wykonany. Jednak nic bardziej mylnego. Kord paska CT817 jest wykonany z kevlaru. Ze względów technicznych podczas cięcia powstaje krawędź o wyglądzie przedstawionym […]

Regularna wymiana oleju obniża zużycie silnika

Do progresywnego zużywania się silnika doprowadzają nie tylko stałe cząsteczki zanieczyszczeń znajdujących się w oleju silnikowym. Również agresywne składniki w blow-by-gazach szkodzą wrażliwym obszarom w silniku. Jedynie regularna wymiana oleju zapewnia efektywną ochronę. W czasach, gdy również regularne serwisowanie samochodu wymaga oszczędności, a dobre, wysokowydajne oleje silnikowe są drogie, oferty mówiące o pożegnaniu z wymianą […]

Wymiana rozrządu w silnikach Ford 1.8 Diesel

Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach ośmiozaworowych 1.8 Diesel firmy Ford jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. Pomimo to, że układ jest wyposażony w napinacz automatyczny i wydaje się być prostym w obsłudze, zachowanie najwyższej precyzji montażu oraz przestrzeganie procedury jest niezbędne dla […]

Uwaga Pirat!

Dostarczona do ekspertyzy do firmy Moto-Remo turbosprężarka już na pierwszy rzut oka okazała się podejrzana. Nie posiadała żadnych oznaczeń producenta, co od razu wzmogło czujność pracowników firmy, i pozwoliło im sądzić, że mają do czynienia z produktem nieoryginalnym. Zdjęcie poniżej przedstawia turbosprężarkę dostarczona do weryfikacji Natomiast poniżej zamieszczone jest zdjęcie oryginalnego produktu firmy KKK. Różnice […]

Montaż czteroelementowego zestawu sprzęgła w silniku 1.9TDi koncernu VAG

Poniżej przedstawiamy etapy prawidłowego procesu montażu czteroelementowego zestawu sprzęgła (jako zamiennika oryginalnego sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym) w samochodach Volkswagen-Audi-Skoda-Seat z silnikiem 1.9 TDi. W pierwszej kolejności należy wymontować stary zestaw sprzęgła wraz z dwumasowym kołem zamachowym. W celu uniknięcia nieosiowej współpracy skrzyni biegów z silnikiem wymagane jest oczyszczenie z gwintów (zdjęcie poniżej). Przy okazji […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.