Technika
Do progresywnego zużywania się silnika doprowadzają nie tylko stałe cząsteczki zanieczyszczeń znajdujących się w oleju silnikowym. Również agresywne składniki w blow-by-gazach szkodzą wrażliwym obszarom w silniku. Jedynie regularna wymiana oleju zapewnia efektywną ochronę. W czasach, gdy również regularne serwisowanie samochodu wymaga oszczędności, a dobre, wysokowydajne oleje silnikowe są drogie, oferty mówiące o pożegnaniu z wymianą […]
Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach ośmiozaworowych 1.8 Diesel firmy Ford jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. Pomimo to, że układ jest wyposażony w napinacz automatyczny i wydaje się być prostym w obsłudze, zachowanie najwyższej precyzji montażu oraz przestrzeganie procedury jest niezbędne dla […]
Dostarczona do ekspertyzy do firmy Moto-Remo turbosprężarka już na pierwszy rzut oka okazała się podejrzana. Nie posiadała żadnych oznaczeń producenta, co od razu wzmogło czujność pracowników firmy, i pozwoliło im sądzić, że mają do czynienia z produktem nieoryginalnym. Zdjęcie poniżej przedstawia turbosprężarkę dostarczona do weryfikacji Natomiast poniżej zamieszczone jest zdjęcie oryginalnego produktu firmy KKK. Różnice […]
Poniżej przedstawiamy etapy prawidłowego procesu montażu czteroelementowego zestawu sprzęgła (jako zamiennika oryginalnego sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym) w samochodach Volkswagen-Audi-Skoda-Seat z silnikiem 1.9 TDi. W pierwszej kolejności należy wymontować stary zestaw sprzęgła wraz z dwumasowym kołem zamachowym. W celu uniknięcia nieosiowej współpracy skrzyni biegów z silnikiem wymagane jest oczyszczenie z gwintów (zdjęcie poniżej). Przy okazji […]
Na podstawie analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, iż awarie występujące w 8 zaworowych silnikach stosowanych w samochodach Fiat, Iveco, Opel, PSA i Renault są najczęściej związanie z nieprawidłowym montażem rolki pośredniej/ napinacza. Przestrzeganie odpowiednich zaleceń montażowych pozwala uniknąć ewentualnych problemów. Poniżej przedstawiamy zagadnienia, na które warto zwrócić szczególną uwagę. 1) Wskazówki do montażu napinacza: – zawsze […]
Od 1999 roku, gdy dwumasowe koło zamachowe stało się częścią standardowego wyposażenia pojazdów, firma ZF Sachs wyprodukowała ponad 12 milionów takich komponentów. Popyt na nie rośnie także na rynku części zamiennych. W artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny, oraz skutki awarii tego elementu. Dwumasowe koła zamachowe są już dostępne dla wielu różnych pojazdów, począwszy od małego Peugeota […]
Przeguby napędowe w samochodzie wystawiane są na ciężką próbę. Szczególnie jazda miejska w warunkach wysokiego natężenia ruchu ulicznego stawia przed nimi poważne zadania. Gwałtowne ruszanie spod świateł, ostre przyspieszenia na skręconych kołach to dla nich normalne warunki pracy. Przenoszony w takich sytuacjach, dynamicznie zmienny moment obrotowy, wywołujący wysokie naprężenia to dla konstruktorów i technologów poważne […]
Regularna wymiana oleju wydłuża trwałośc samochodu – jest to ogólnie znana zasada. Często jednak zdarza się, że wymiana oleju nie łączy się jednocześnie z wymianą filtra oleju. Nie jest to jednak najrozsądniejsze rozwiązanie. Kombinacja „nowy olej – stary filtr oleju” może mieć fatalne następstwa i prowadzi zazwyczaj do uszkodzenia silnika z jego zatarciem włącznie. Z […]
Nowy system Airlift od Behr Hella Service skutecznie zapobiega skutkom zniszczeń spowodowanych przegrzaniem układu chłodzenia. Dzięki wyposażeniu w urządzenie Airlift warsztaty samochodowe mogą przeprowadzać profesjonalne odpowietrzanie układu chłodzenia po przeprowadzonej naprawie lub wymianie czynnika chłodzącego. Urządzenie Airlift eliminuje pęcherze powietrza, lokalizuje nieszczelności instalacji oraz pozwala w łatwy sposób ponownie napełnić układ czynnikiem chłodzącym. Pęcherze powietrza […]
W związku z licznymi pytaniami firma Gates omawia właściwe zastosowanie zestawów rozrządu K02/K035468XS w silnikach PSA oznaczonych kodami XU7JP4, XU10J4R, XU10J4RS, RFV. Zestaw PowerGrip® K025468XS powinien być stosowany w silnikach PSA 2.0 16V. Zawiera on oryginalny napinacz (nr OE. 082935, 9622574480, nr Gates. T41258 – Rys1). Rys. 1 Napinacz manualny (K025468XS) Zestaw PowerGrip® […]