Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Technika

Montaż zestawu paska zębatego CT 919K4/K5 Audi A41,8 20V

Nieprawidłowe zamontowanie rolki napinającej może powodować ocieranie paska o wewnętrzną tarczę obrzeżnikową. Może to doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Symptom usterki: Napęd paska po krótkim czasie pracy staje się głośny Przyczyna usterki: Nowo założona rolka napinająca nie jest umieszczona w odpowiedniej odległości do silnika i powoduje ocieranie paska o wewnętrzną tarczę obrzeżnikową. (Błąd prostoliniowości) Usuwanie […]

Wskazówka montażowa rolki napinającej w silniku 2.5TDI VAG

Przy pracach na układzie rozrządu należy uważać na prawidłowy montaż umieszczonej na dole rolki napinającej 55703. Ważna wskazówka: Błędny montaż przy pracy silnika prowadzi do poważnego uszkodzenia silnika! Uwzględnić zalecenia producenta pojazdu! Legenda do zdjęć: 1) Śruba mocująca rolki napinającej 2) Bolec odboju 3) Otwór sześciokątny 4) Gwint mocowania rolki napinającej 5) Dźwignia zwrotna 6) […]

Wpadający pedał hamulca

Czy mieliście juz klienta który reklamował długi pedał hamulca? Jeśli tak – ten artykuł jest dla Was. Klient reklamuje u Was wpadający pedał hamulca przy włączonym silniku na jałowym biegu, na światłach? I Wy też to zauważacie. Pomimo to układ hamulcowy działa bez zarzutu: układ jest szczelny i nie ma powietrza w systemie, wówczas nie […]

Filtr powodem awarii?

Niedawno niemal wszystkie polskie media zajmujące się motoryzacja publikowały wiadomość o poważnym uszkodzeniu samochodu z powodu niewłaściwego filtra oleju zamontowanego w trakcie gwarancyjnego przeglądu. Jedna z redakcji pisma motoryzacyjnego zwróciła się do mnie z pytaniem, czy jest to w ogóle możliwe, więc odpowiadam: możliwe niestety, a nawet bardzo prawdopodobne, i nie mają tu znaczenia ani […]

Wskazówki dotyczące montażu: Wymiana paska zębatego w VW Golf IV 1,9 TDI Bj. 2001

Ten silnik występuje w wielu rodzajach pojazdów i w różnych wariantach. Charakteryzuje się znacznym zabudowaniem, co dla mechanika może oznaczać pewne ryzyko podczas ustawiania rolki napinającej. Aby umożliwić wygodną wymianę paska proponujemy zapoznać się z praktyczną, instrukcją dotyczącą montażu. Prace przygotowawcze dotyczące demontażu: • Wymontować prawy reflektor • Wymontować przewód doprowadzający powietrze • Zwolnić pojemnik […]

Montaż paska Stretch Fit™ za pomocą narzędzi instalacyjnych firmy Gates

Napięcie pasków wieloklinowych zazwyczaj ustawiane jest za pomocą napinacza. Jednakże ze względu na możliwość oszczędności coraz większa liczba producentów wprowadza na rynek modele samochodów, w których układ napędu paska pomocniczego pozbawiony jest elementów napinających. Jakie są tego konsekwencje dla paska i jego montażu? Jak ustalane jest właściwe napięcie? Firma Gates udziela odpowiedzi na te pytania. […]

Elektryczny hamulec postojowy EPB

Z uwagi na coraz nowocześniejsze rozwiązania w pojazdach, mechanik do przeglądów i napraw potrzebuje przyrządy diagnostyczne, bez których wielokrotnie naprawa nie byłaby możliwa. Tam gdzie kiedyś były systemy czysto mechaniczne lub hydrauliczne, dziś weszła elektronika. Najlepszym przykładem na to są elektrohydrauliczne hamulce SBC i elektryczny hamulec postojowy EPB. Przy serwisowaniu tego typu systemów tradycyjne przyrządy […]

Wskazówka techniczna dot. wymiany koła wałka rozrządu przy wymianie pompy wody

Wymiana koła wałka rozrządu przy wymianie pompy wody: RUVILLE 65465 i RUVILLE 65467   Silnik: Analogicznie do informacji producenta pojazdu obowiązuje poniższa wskazówka. Dotyczy pojazdów z silnikiem benzynowym do daty produkcji 29.02.2000. Przy demontażu pompy wody z 18 zębami na kole pasowym (65465) podczas montażu nowej wersji z 20 zębami (65467) należy koniecznie wymienić także […]

Identyfikacja klocków hamulcowych

Logo twórcy systemu hamulcowego nagminnie bywa traktowane jako symbol producenta klocka, choć w rzeczywistości jest nim z reguły zupełnie inna firma. System hamulcowy każdego samochodu składa się z kilku podstawowych komponentów takich jak układ hydrauliczny (lub elektryczny), zaciski, klocki (szczęki), tarcze (bębny) hamulcowe itp. Choć całość projektowana jest przez jedną firmę nie zdarza się, by […]

Odpowietrzanie hamulców z ABS – wymiana płynu i odpowietrzanie układu hamulcowego krok po kroku

Powietrze znajdujące się w układzie hamulcowym to potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa, które może doprowadzić do tragicznego w skutkach wypadku. Continental Teves radzi jak wymieniać płyn hamulcowy, a także na co uważać przy odpowietrzaniu hydrauliki układu hamulcowego w najnowszych rozwiązaniach: ABS, EBS i ESP.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.