Elektryczny hamulec postojowy EPB

26 sierpnia 2008, 0:00

Z uwagi na coraz nowocześniejsze rozwiązania w pojazdach, mechanik do przeglądów i napraw potrzebuje przyrządy diagnostyczne, bez których wielokrotnie naprawa nie byłaby możliwa.

Tam gdzie kiedyś były systemy czysto mechaniczne lub hydrauliczne, dziś weszła elektronika. Najlepszym przykładem na to są elektrohydrauliczne hamulce SBC i elektryczny hamulec postojowy EPB. Przy serwisowaniu tego typu systemów tradycyjne przyrządy niewiele już tu pomogą. Na przykład elektro-hydrauliczne hamulce podczas przeglądu albo naprawy trzeba koniecznie dezaktywować. Natomiast wraz z elektrycznym hamulcem postojowym wchodzi na rynek kolejny system, który wymaga zastosowania przyrządu diagnostycznego. Tutaj hamulec postojowy jest uruchamiany i zwalniany poprzez elektryczny silnik zintegrowany z zaciskiem. System używa pozycji tłoczka również jako informatora o zużyciu klocka.

 

 

 

Wyzwanie dla mechaników polega na tym- iż tutaj tłoczków hamulca tylnej osi nie da się cofnąć za pomocą klasycznych narzędzi do hamulców. A jeśli pomimo tego mechanik będzie próbował tradycyjnie pracować na tych układach, grozi mu uszkodzenie mechanizmu nastawczego w tych zaciskach. Aby wymienić klocki lub tarcze konieczne jest sterowanie silniczka w zacisku poprzez przyrząd diagnostyczny i wycofanie tłoczka w zacisku. Po wymianie klocków czy tarcz jest niezbędnie wymagane przeprowadzenie nastawienia podstawowego systemu hamulcowego

 

 

 

Aby umożliwić warsztatom profesjonalny serwis hamulców w pojazdach z elektronicznymi układami hamulcowymi bez konieczności zakupu drogich przyrządów diagnostycznych firma Continental Automotive Systems proponuje elektroniczny przyrząd serwisowy EST. Jest to mały poręczny przyrząd, który poprzez OBD komunikuje się ze sterownikiem i steruje odpowiednio aby bez problemu i drogich reklamacji przeprowadzić wymianę klocków czy innych prac serwisowych. Co więcej Tester EST ATE ma zastosowanie uniwersalne. W zależności od zadania i systemu hamulcowego jest wyposażony w odpowiednie oprogramowanie. Oprogramowanie w kilku krokach można bez problemu wgrać z komputera poprzez łącze USB. Dzięki temu- przyrząd EST ATE jest rozwiązaniem również na przyszłość. Każdy nowy moduł umożliwi i rozszerzy jego zastosowanie w najnowocześniejszych systemach hamulcowych.

 

 

Prosta obsługa
Podczas projektu ATE EST wielki nacisk położono na łatwą – intuicyjną obsługę przyrządu. Praca z nim to praca z 4 przyciskami na przedniej stronie EST. Oznaczenie każdego przycisku i jego funkcje za każdym razem jest opisane na wyświetlaczu przyrządu. Po podłączeniu do OBD –przyrząd natychmiast się włączy. Następnie przebiega kontrola wersji oprogramowania. Na wyświetlaczu- pojawią się jasne i klarowne instrukcje postępowania dla obsługującego. Dzięki temu wykluczone są pomyłki.

Przyrząd ATE- EST wprowadzony na rynek zostanie z dwoma modułami oprogramowania: – – SBC-Moduł do modeli Mercedes-Benz W211, R230 i C219 które umożliwią: deaktywacje i aktywację systemów hamulcowych; wymianę płynu hamulcowego-odpowietrzenie systemu i kontrola systemu na zapowietrzenie. Komunikacja ze sterownikiem SBC odbywa się poprzez linię K lub CAN-Bus. – EPB-Moduł do obsługi Audi A6 i VW Passat, pozwoli na otwarcie i zamknięcie hamulców tylniej osi oraz przeprowadzi tzw. Ustawienie podstawowe po wymianie tarcz lub klocków hamulcowych. Ilość błędów zostanie wyświetlona i będzie możliwość ich wykasowania. Inne moduły oprogramowania są w przygotowaniu.

Materiały dostarczyła firma ATE

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Identyfikacja klocków hamulcowych
Identyfikacja klocków hamulcowych

Logo twórcy systemu hamulcowego nagminnie bywa traktowane jako symbol producenta klocka, choć w rzeczywistości jest nim z reguły zupełnie inna firma. System hamulcowy każdego samochodu składa się z kilku podstawowych komponentów takich jak układ hydrauliczny (lub elektryczny), zaciski, klocki (szczęki), tarcze (bębny) hamulcowe itp. Choć całość projektowana jest przez jedną firmę nie zdarza się, by […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 17 września 2008, 0:00 2 0

ile kosztuje taki przyżąd ATE do elektrycznych hamulcy tylnich.

Odpowiedz

Anonim, 22 września 2008, 0:00 0 0

Gdzie można kupić taki przyrząd do hamulców i ile kosztuje?

Odpowiedz

Anonim, 30 stycznia 2009, 0:00 0 0

Czy ktoś znalazł sprzedawcę tego przyrządu?

Odpowiedz

Anonim, 1 kwietnia 2009, 0:00 0 0

http://www.allegro.pl/item600899262_uzadzenie_do_serwisowania_hanulca_elektryczneg_ebd.html
Nie ATE ale funkcje te same

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2009, 0:00 0 0

ten link przeszedł do archiwum;/ Znalazł ktos może coś podobnego?? Jaka jest orientacyjna cena takiego urządzenia?

Odpowiedz

Anonim, 11 czerwca 2009, 0:00 0 0

1580 netto plus dodatkowe oprogramowanie na11,11,2008

Odpowiedz