Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:25 Spotkanie kluczowych graczy przemysłu motoryzacyjnego odbyło się w Warszawie 10:51 Zeroemisyjna produkcja opon. Gigant z branży testuje nową technologię. 14.06 Konkurs Niterra – wyniki 14.06 Nigdy więcej “elektryka”. To badanie zweryfikowało zdanie wielu kierowców. 14.06 Co zrobić, kiedy skrzynia biegów DSG w VW Golf Plus źle zmienia biegi?

ATE

Układ hamulcowy – smarować czy nie?

Temat smarowania poszczególnych elementów układu hamulcowego podczas jego serwisu jest dość kontrowersyjny. Między innymi dlatego, że na rynku spotkać można smary, których producent zapewnia o możliwości stosowania w układzie hamulcowym, mimo że nie powinny się tam znaleźć. Warsztaty także dość często używają środków smarnych w miejscach, które smarowane być nie powinny. Użycie nieodpowiedniego środka smarnego […]

Sezonowa wymiana kół a układ hamulcowy. Na co warsztat powinien szczególnie zwrócić uwagę?

Intensywna zima spowodowała częstą obecność pługów i solarek na naszych drogach. Część użytkowników pojazdów podjęła decyzję o ograniczeniu poruszania się własnymi środkami lokomocji aż do wczesnej wiosny. Obecność na jezdni soli, piasku i drobnego żwiru, podczas zimowych wyjazdów, z jednej strony pomaga w poruszaniu się po zmarzniętych i zaśnieżonych jezdniach, a z drugiej strony jest […]

Zamienniki sztywnych przewodów hamulcowych – z miedzi czy ze stali?

Każdy element układu hamulcowego ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Przykładem mogą być sztywne przewody hamulcowe. Są narażone na ataki korozji i na uszkodzenia mechaniczne. Mechanicy często stają przed wyborem, jakie przewody hamulcowe zastosować podczas naprawy – miedziane czy stalowe? Czy faktycznie, prawo zabrania stosowania przewodów hamulcowych miedzianych? Poprosiliśmy o pomoc eksperta.

Nowy wygląd produktów ATE

Produkty marki ATE zmieniają identyfikację wizualną. Co się zmieni, a co pozostanie bez zmian? Wyjaśniamy.

Był sobie ręczny hamulec postojowy

Elektryczny hamulec postojowy jest dziś bardzo popularnym rozwiązaniem, które praktycznie wyparło dobrze nam znany hamulec ręczny. Pojawił się ok. 2001 roku, a do dnia dzisiejszego powiedziano i napisano chyba wszystko na jego temat. Jak zwykle są jego zwolennicy i przeciwnicy.

Nowość Continental: części elektrycznego hamulca postojowego

Od pewnego czasu w znacznej ilości pojazdów poruszających się po drogach możemy spotkać komfortowe rozwiązanie jakim jest elektryczny hamulec postojowy. Jest to rozwiązanie powodujące ogromne ułatwienie podczas załączania hamulca postojowego.

Centrum szkoleniowe ContiAcademy oficjalnie otwarte

We wtorek, 4 lutego 2020 r., w Warszawie odbyło się oficjalne otwarcie pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej Centrum Szkoleniowego Continental – ContiAcademy.

Zmiany w ATE Polska w 2020 roku

Rok 2020 będzie dla ATE Polska czasem dużych zmian i rozwoju. Już pod koniec stycznia w Warszawie zostanie otwarte Centrum Szkoleniowe ATE Continental.

StachuraSzkolenia – grafik na marzec i kwiecień

Znany jest już grafik szkoleń przygotowanych przez firmę StachuraSzkolenia w marcu i kwietniu. Szczegóły znajdują się w poniższej tabeli.

Firma ATE jest producentem elementów układu hamulcowego, należącym do koncernu Continental. Jest marką z ponad 100-letnią historią, założoną w Niemczech w 1906 roku przez Alfreda Teveza. Początkowo firma produkowała nie układy hamulcowe, lecz innego typu podzespoły motoryzacyjne, wkrótce podjęto jednak decyzję o skoncentrowaniu się na tym fragmencie branży. Dziś firma uchodzi za jednego z najlepszych producentów hamulców na świecie, oferujących swoje wyroby na rynku aftermarket. Jej popularnym produktem są klocki hamulcowe ATE Ceramic oraz tarcze ATE Power Disc. Pod marką ATE dostępne jest także wyposażenie warsztatowe, służące do obsługi układu hamulcowego oraz płyny hamulcowe. Więcej informacji na temat firmy ATE można znaleźć w artykułach z tej kategorii.