Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Technika

Porady firmy ZF – konserwacja hydraulicznych układów kierowniczych

Prace konserwacyjne przy układach hydraulicznych wymagają maksymalnej staranności i czystości. W dzisiejszych czasach niewiele pojazdów ma wyłącznie mechaniczny układ sterowniczy. Dlatego wszelkie naprawy mechanizmu kierowniczego w coraz większym stopniu obejmują prace przy układzie hydraulicznym. Hydrauliczny układ kierowniczy składa się z pompy napędzanej silnikiem, zbiornika oleju, serwozaworu, cylindra hydraulicznego i powiązanych z nim przewodów – ssącego […]

Obsługa układu klimatyzacji – przegląd i odgrzybianie w jednym

Jak zapewne wszyscy wiedzą układ klimatyzacji nie jest układem samoobsługowym. Oprócz standardowego przeglądu, który powinno wykonywać się nie rzadziej niż co 2 lata, bardzo ważne jest odgrzybianie układu klimatyzacji i wentylacji. Niestety w większości przypadków uświadamiamy to sobie dopiero, gdy w samochodzie zaczyna być odczuwalny nieprzyjemny zapach. Spowodowane jest to obecnością pleśni, grzybów i wszelkiego […]

Nissan Almera N16 a problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu i przepływomierzem. Czyli… czas na wymianę rozrządu

Jak powszechnie wiadomo, w niektórych typach samochodów powtarzalnie ujawniają się w nich te same wady. Poniżej opiszemy jeden z takich przypadków, a następnie wyjaśnimy przyczynę jego powstawania. Niejednokrotnie właściciele samochodów Nissan Almera z silnikami 1,5 16v (QG15) i 1,8 16V (QG18 ) borykają się z problemem dotyczącym nierównomiernej pracy silnika („falowaniem”), jak również jego utrudnionym […]

Instrukcja montażu napinacza w silnikach 2.5V6 i 3.0V6 Opel/Saab/Vauxhall

Podczas wymiany napinacza 533 0079 20, konieczne jest przed montażem paska poluzowanie obu rolek napinających. Bez poluzowania prawej rolki nie jest możliwe nałożenie paska. Montaż i właściwe napięcie paska należy wykonać według zaleceń producenta pojazdu. Nie należy natomiast stosować narzędzi naciągających (np. śrubokręta) do montażu paska. Wskazówki do prawidłowego montażu 1. Nowy napinacz zamontować zgodnie […]

Ryzyko pomylenia napinaczy w silnikach 1.8 i 1.8T VAG

Podczas montażu napinaczy w układzie paska rozrządu, trzeba koniecznie sprawdzić właściwą aplikację. Oba napinacze 531 0399 20 i 531 0500 20 są optycznie bardzo trudne do odróżnienia. Wskazówka : Wskutek różnicy wymiarów odboju, napinacze nie są zamienne! Pomyłka w doborze napinacza grozi uszkodzeniem silnika! Należy zatem stosować się do zaleceń producenta pojazdu!       […]

Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D

Zastosowanie oraz procedura montażu pasków/ zestawów w silnikach Isuzu 1.7D oznaczonych kodami A17DT, A17DTR, Y17DT, Y17DTH, Y17DTL, Z17DT, Z17DTH, Z17DTR, w dalszym ciągu sprawia wiele kłopotów. W związku z tym pragniemy ponownie omówić to zagadnienie. Niezależnie od tego, że montowano dwa różne napinacze w tym samy silniku, zachowanie właściwej procedury montażowej i ustawiania napięcia w […]

Rachunek z wieloma niewiadomymi

Ryzyka i skutki uboczne związane ze stosowaniem biopaliw to szczególny problem. Przemawia za nim lepszy bilans CO2, ale nie wolno zapominać o skutkach ubocznych stosowania biopaliw. Biopaliwo jest znaczniej bardziej agresywne w swoim środowisku aniżeli normalna benzyna i oddziałowuje niekorzystnie na zawarte w filtrach tworzywa sztuczne, elastomery, metale i złącza klejowe. Ponadto przez stosowanie biopaliwa […]

Wymiana chłodnicy powietrza po uszkodzeniu turbosprężarki

Prawie każdy nowoczesny silnik diesla z turbosprężarką posiada chłodnice powietrza. Gorące powietrze (do 150 °C) sprężane przez turbosprężarkę, zanim osiągnie komorę spalania, jest schładzane przez chłodnicę powietrza. Skompresowane powietrze jest ochładzane przez powietrze z zewnątrz pojazdu (bezpośrednie chłodzenie) lub przez czynnik chłodzący silnika (chłodzenie pośrednie). Układ i funkcje tych dwóch systemów szczegółowo przedstawiono w ulotce […]

Poznaj tajemnice czujników w samochodzie

System czujników koła w nowoczesnych układach hamulcowych takich jak SBD ASR, EDS i ESP ma za zadanie przekazywanie informacji o ilości obrotów koła odpowiedniemu sterownikowi. Im dokładniejsza jest ta informacja, która przekazuje ten system, tym lepsza i bardziej komfortowa regulacja a tym samym lepszy i bardziej komfortowy system hamulcowy. Czujnik pasywny (indukcyjny) W pierwszych latach […]

Ustawianie napięcia paska rozrządu w silnikach PSA 2.0 HDI

Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Napięcie paska w tym silniku ustalane jest dwuetapowo. Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568. Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.