Technika
Podczas montażu napinaczy w układzie paska rozrządu, trzeba koniecznie sprawdzić właściwą aplikację. Oba napinacze 531 0399 20 i 531 0500 20 są optycznie bardzo trudne do odróżnienia. Wskazówka : Wskutek różnicy wymiarów odboju, napinacze nie są zamienne! Pomyłka w doborze napinacza grozi uszkodzeniem silnika! Należy zatem stosować się do zaleceń producenta pojazdu! […]
Zastosowanie oraz procedura montażu pasków/ zestawów w silnikach Isuzu 1.7D oznaczonych kodami A17DT, A17DTR, Y17DT, Y17DTH, Y17DTL, Z17DT, Z17DTH, Z17DTR, w dalszym ciągu sprawia wiele kłopotów. W związku z tym pragniemy ponownie omówić to zagadnienie. Niezależnie od tego, że montowano dwa różne napinacze w tym samy silniku, zachowanie właściwej procedury montażowej i ustawiania napięcia w […]
Ryzyka i skutki uboczne związane ze stosowaniem biopaliw to szczególny problem. Przemawia za nim lepszy bilans CO2, ale nie wolno zapominać o skutkach ubocznych stosowania biopaliw. Biopaliwo jest znaczniej bardziej agresywne w swoim środowisku aniżeli normalna benzyna i oddziałowuje niekorzystnie na zawarte w filtrach tworzywa sztuczne, elastomery, metale i złącza klejowe. Ponadto przez stosowanie biopaliwa […]
Prawie każdy nowoczesny silnik diesla z turbosprężarką posiada chłodnice powietrza. Gorące powietrze (do 150 °C) sprężane przez turbosprężarkę, zanim osiągnie komorę spalania, jest schładzane przez chłodnicę powietrza. Skompresowane powietrze jest ochładzane przez powietrze z zewnątrz pojazdu (bezpośrednie chłodzenie) lub przez czynnik chłodzący silnika (chłodzenie pośrednie). Układ i funkcje tych dwóch systemów szczegółowo przedstawiono w ulotce […]
System czujników koła w nowoczesnych układach hamulcowych takich jak SBD ASR, EDS i ESP ma za zadanie przekazywanie informacji o ilości obrotów koła odpowiedniemu sterownikowi. Im dokładniejsza jest ta informacja, która przekazuje ten system, tym lepsza i bardziej komfortowa regulacja a tym samym lepszy i bardziej komfortowy system hamulcowy. Czujnik pasywny (indukcyjny) W pierwszych latach […]
Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Napięcie paska w tym silniku ustalane jest dwuetapowo. Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568. Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu […]
Nieprawidłowe zamontowanie rolki napinającej może powodować ocieranie paska o wewnętrzną tarczę obrzeżnikową. Może to doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Symptom usterki: Napęd paska po krótkim czasie pracy staje się głośny Przyczyna usterki: Nowo założona rolka napinająca nie jest umieszczona w odpowiedniej odległości do silnika i powoduje ocieranie paska o wewnętrzną tarczę obrzeżnikową. (Błąd prostoliniowości) Usuwanie […]
Przy pracach na układzie rozrządu należy uważać na prawidłowy montaż umieszczonej na dole rolki napinającej 55703. Ważna wskazówka: Błędny montaż przy pracy silnika prowadzi do poważnego uszkodzenia silnika! Uwzględnić zalecenia producenta pojazdu! Legenda do zdjęć: 1) Śruba mocująca rolki napinającej 2) Bolec odboju 3) Otwór sześciokątny 4) Gwint mocowania rolki napinającej 5) Dźwignia zwrotna 6) […]
Czy mieliście juz klienta który reklamował długi pedał hamulca? Jeśli tak – ten artykuł jest dla Was. Klient reklamuje u Was wpadający pedał hamulca przy włączonym silniku na jałowym biegu, na światłach? I Wy też to zauważacie. Pomimo to układ hamulcowy działa bez zarzutu: układ jest szczelny i nie ma powietrza w systemie, wówczas nie […]
Niedawno niemal wszystkie polskie media zajmujące się motoryzacja publikowały wiadomość o poważnym uszkodzeniu samochodu z powodu niewłaściwego filtra oleju zamontowanego w trakcie gwarancyjnego przeglądu. Jedna z redakcji pisma motoryzacyjnego zwróciła się do mnie z pytaniem, czy jest to w ogóle możliwe, więc odpowiadam: możliwe niestety, a nawet bardzo prawdopodobne, i nie mają tu znaczenia ani […]