Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Technika

Nowy napinacz paska rozrządu do silników 1,9TDI i 1,9SDI VAG

Dotychczas stosowany napinacz (531 0275 30) zastąpiono napinaczem z wskaźnikiem napięcia 531 0440 30. Nowy napinacz odróżnia od dotychczasowego kilka cech zewnętrznych: Marka pojazdu: Audi, Seat, Skoda, Volkswagen Model: Audi • A3 (8L) Seat • Cordoba (6K), Ibiza III (6K), Ibiza IV (6L), Inca (6K), Leon (1M),Toledo II (1M) Skoda • Fabia (6Y), Octavia (1U) […]

Wymiana pasków wielorowkowych (elastycznych) w Fordzie Fiesta 16V

Wskazówki praktyczne do montażu samonapinających się pasków elastycznych przy pomocy specjalnego narzędzia montażowego. Podczas wymiany elastycznych pasków wielorowkowych w Fordzie Fiesta 1,4 l z klimatyzacją i wspomaganiem kierownicy można popełnić kilka błędów. Stosowany tutaj pasek elastyczny jest samonapinającym się paskiem wielorowkowym. Nie potrzebny jest napinacz, ani inne elementy napinające. Konieczne jest jednak właściwe zastosowanie zawartego […]

Mercedes Sprinter: Uwaga na dwumasowe koła zamachowe!

W Mercedesach Sprinterach wyprodukowanych po marcu 2004 roku montowane są inne dwumasowe koła zamachowe, niż te, które montowane były przed tą datą. Należy zatem przy wymianie sprzęgła w tych samochodach, zwrócić szczególną uwagę na ten element i koniecznie sprawdzić jego model, ponieważ jedynie dzięki temu możliwe jest dobranie odpowiedniego zestawu sprzęgła. Zmiana dotyczy Sprinterów wyprodukowanych […]

Szyby samochodowe

W pojazdach silnikowych stosowane są rożne rodzaje szyb, lecz każda z nich musi mieć homologację dla danego modelu pojazdu, poświadczoną odpowiednim znakiem naniesionym na nią przez jej producenta. Podstawowe wymagania techniczne, związane z czynnym i biernym bezpieczeństwem transportu drogowego, określone są w Regulaminie homologacji nr 43 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, dostępnym w języku angielskim i […]

ECM i ASG – ciekawe alternatywy w automatycznych skrzyniach biegów

Ręczne i automatyczne skrzynie biegów to od dłuższego czasu rywalizujące ze sobą technologie. Ze względu na fakt, że automatyczne skrzynie biegów nadal znajdują się poza zasięgiem kieszeni wielu kierowców, producenci i dostawcy pojazdów połączyli siły w celu wyprodukowania komfortowej i korzystnej cenowo alternatywy.

Typowe awarie pompy wody

Pompa wodna to jednostka podlegająca zużyciu i uszkodzeniom i to jeden z powodów, że kiedy ulegnie uszkodzeniu może być winna uszkodzeniom innych części silnika wymagających czasami bardzo kosztownych napraw. Jednak prawie zawsze ludzie mylą tutaj przyczynę ze skutkiem. Jest wiele czynników zewnętrznych, które mogą spowodować awarię pompy i trzeba je wziąć pod uwagę, aby upewnić […]

Filtr cząsteczek stałych FAP (Filter Air Coolpad)

Rozwój motoryzacji ma ogromny wpływ na środowisko, zatem ograniczenie emisji zanieczyszczeń pozostaje jednym z priorytetów stawianych dziś konstruktorom. Wprowadzenie systemu wtrysku Common Rail zapewnia wysokie osiągi silnika, mniejsze zużycie paliwa oraz ograniczenie emisji szkodliwych substancji do środowiska. Pomimo tych pozytywów, nadal duży problem stanowią cząstki stałe w spalinach, wyrzucane podczas gwałtownych przyspieszeń pojazdu lub pracy […]

Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V

Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach 16 zaworowych 1.4, 1.5 i 1.6 stosowanych w modelach Aranos, Assol, Aveo, Cielo, Espero, Kalos, Lacetti, Lanos, Nexia, Nubira, Rezzo i Tacuma jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. W większości przypadków uszkodzenie silnika spowodowane było błędem w […]

Tajemnica MCE-5 Silnik o zmiennym stopniu sprężania

Interesujące pomysły miewa wielu ludzi. Sukces można osiągnąć tylko wtedy, gdy znajdą się fundusze na badania. Przemysł motoryzacyjny poszukuje coraz intensywniej jak najlepszych rozwiązań mających zmniejszyć zużycie paliw (niezależnie od tego, jakie miałyby to być paliwa) i związaną z tym emisję CO2 oraz trujących składników spalin. Mówi się o różnych rozwiązaniach i wiadomo, że w […]

Kontrola amortyzatorów na liniach diagnostycznych – czy powinna być obowiązkowa w SKP?

Istotny wpływ stanu amortyzatorów na bezpieczeństwo jazdy został już bezspornie udowodniony. Wykazano także, że siły tłumienia w amortyzatorach zaczynają znacznie się pogarszać od 5. roku użytkowania pojazdu. Biorąc pod uwagę średni wiek samochodów poruszających po naszych drogach można założyć statystycznie, że co 10 ma niesprawne amortyzatory. Czy nie należałoby więc zastanowić się nad włączeniem kontroli […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.