Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Technika

Montaż paska rozrządu w silnikach GM/Isuzu

Zgodnie z zaleceniami producenta samochodów zestaw rozrządu Gates PowerGrip® K015563XS, przeznaczony dla silników GM/Isuzu Y17DT, Y17DTL i Z17DTH, zawiera napinacz ze sprężyną zwojową. Początkowo w wyżej wymienionych silnikach występowały dwie różne wersje napędu paska (zmiana została wprowadzona od numeru silnika 328705) i w niektórych przypadkach mogą pojawić się problemy z montażem, których można uniknąć stosując […]

Uszkodzenia głowic silników – cz. II

Prezentujemy poniżej ciąg dalszy artykułu dotyczącego uszkodzeń głowic silników. Pierwszą część prezentowaliśmy w ubiegłym tygodniu. Nadwymiarowe komory wirowe W silniku ZS z komorami wirowymi, jej wnętrze jest częścią komory spalania. Wysoka temperatura w niej panująca, korozyjne i erozyjne oddziaływanie gorących spalin sprawiają, że ulegają one eksploatacyjnemu zużyciu. Podczas naprawy głowicy są montowane tzw. nadwymiarowe komory […]

Technika – Uszkodzenia głowic silników – cz. I

Głowica zamyka komory spalania od góry. Montowane są w niej zawory, oraz powszechnie wałek rozrządu. Dążenie do usprawnienia wymiany ładunku w komorach spowodował wzrost liczby zaworów przypadających na komorę spalania, do 5. Wymusza to konieczność montażu większej ilości mechanizmów i stosowania zaworów o mniejszej średnicy trzonków, a więc delikatniejszych. Jeśli te wymagania połączymy z chęcią […]

Wymiana rozrządu w silnikach VAG 1.8 20V, 1.8 – 20V T

Pasek rozrządu i zestawy PowerGrip® 5492XS stosowane są w silnikach: AEB, ADR, AFY, AJL, ANB, ARG, ARK, APT, APU, AVV. W związku z pojawiającymi się różnicami konstrukcyjnymi elementów metalowych współpracujących w układzie, należy zwrócić szczególną uwagę na wygląd montowanych części. Historia Początkowo silniki VAG 1,8 20V były wyposażone w pasek OE nr 058109119A/058109119D (5425XS – […]

Dwumasowe koło zamachowe (DKZ) – Diagnostyka uszkodzeń

Zakwalifikowanie DKZ do dalszej eksploatacji, powinno być poprzedzone uważną kontrolą wzrokową produktu: wyciek smaru, głębokie rysy oraz przebarwienia są często oznaką uszkodzeń wewnętrznych elementów składowych DKZ. Stan zębów wieńca, podającego impulsy do czujnika obrotów silnika, powinien być skontrolowany równie uważnie jak stan wieńca rozrusznika. Wcześniej należy jednak uwzględnić następujące punkty: ZAPYTAJ KLIENTA który element nie […]

Technika – tuning układów wydechowych

Coraz bardziej popularna jest w kraju modyfikacja samochodów, w tym również układów wydechowych. Na rynku dostępne są układy wydechowe renomowanych producentów zachodnich i kilku producentów krajowych. Z wizytą Niniejszy artykuł to następstwo spotkania z właścicielem firmy Michael, producenta układów wydechowych, mgr inż. Henrykiem Michalikiem oraz konsultantami technicznymi firmy: inż. Andrzejem Pasierbińskim i inż. Wiesławem Pachoniem. […]

Paski Micro-V XF 5 i 6 PK w silnikach Renault

Firma Renault stosuje silniki, w których pasek 5PK musi być instalowany na kołach 6PK. Montaż przebiega odmiennie w zależności od silnika. Sytuacja ta dotyczy: 1) niektórych samochodów z silnikiem o pojemności 1.4 i 1.6 (K4J, K4M, K7J, K7M) wyposażonych w klimatyzację z oryginalnie montowanym paskiem 6PK (OE ref. 7700101261 – 6PK1750), w których po pewnym […]

Problemy z doborem paska – VOLVO 1.9 D

Dobór pasków rozrządu do silników 1.9 D (Renault) montowanych w Volvo S40/V40 w dalszym ciągu sprawia problemy. Weryfikacja ilości zębów oraz wymiarów paska nie jest wystarczająca! Na rynku występują 4 różne typy silników 1.9 diesel. Najczęściej pomyłki dotyczą doboru paska w samochodach produkowanych do 12/2000r. W większości przypadków stosowane tam paski posiadają tą samą ilość […]

Zestaw rozrządu K015541XS do samochodów Ford 1.8 Diesel

Od momentu wprowadzenia w 2003r. zestawu rozrządu K015541XS, zestawy te zawsze zawierały napinacz automatyczny do zastosowań w Fordach 1.8 Diesel. Pierwsze modele Ford Focus i Fiesta były początkowo wyposażone w napinacz stały. Tuż po rozpoczęciu produkcji tych samochodów, w lipcu 2000r. firma Ford zdecydowała się zastąpić napinacz mechaniczny nową konstrukcją napinacza automatycznego. Wszystkie samochody pierwotnie […]

Centralne wysprzęgliki – sposób na odpowietrzanie

W dzisiejszych pojazdach siła z pedału sprzęgła przekazywana jest do łożyska wysprzęglającego poprzez system hydrauliczny. Wymaga on jednak fachowego odpowietrzenia po zamontowaniu. Sterowanie sprzęgłem może odbywać się mechanicznie (linką) lub hydraulicznie. Układ hydrauliczny przenosi siłę z pedału sprzęgła do łożyska wysprzęglającego. Przeniesienie tej siły jest tym lżejsze im mniejsze są straty na skutek oporów. Dlatego […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.