Mercedes Sprinter: Uwaga na dwumasowe koła zamachowe!

15 lipca 2008, 0:00

W Mercedesach Sprinterach wyprodukowanych po marcu 2004 roku montowane są inne dwumasowe koła zamachowe, niż te, które montowane były przed tą datą. Należy zatem przy wymianie sprzęgła w tych samochodach, zwrócić szczególną uwagę na ten element i koniecznie sprawdzić jego model, ponieważ jedynie dzięki temu możliwe jest dobranie odpowiedniego zestawu sprzęgła.

Zmiana dotyczy Sprinterów wyprodukowanych po marcu roku 2004 (tu ewentualnie dodatkowe dane doprecyzowujące). Jednak, konieczna jest kontrola wersji DKZ przed dokonaniem wymiany sprzęgła. Dobór części na podstawie rocznika może okazać się błędny, gdyż pojazdy od 03/2004 z dużymi przebiegami mogą mieć już wykonaną wymianę na nową wersję DKZ.

Różnice w starej i nowej wersji DKZ obrazują poniższe zdjęcia.

Oryginalnie zamontowane DKZ (415 0151 10) (415 0196 10) (415 0148 10) – nie jest dostępne już w sprzedaży.

Różnica wysokości poziomu montażu docisku (strzałka górna) względem powierzchni ciernej DKZ (strzałka dolna) wynosi 7,8 mm.

Do „starej“ wersji DKZ mają zastosowanie następujące zestawy sprzęgła – RepSet-y:
• 624 3148 09
• 624 3148 33

Zmodyfikowane DKZ (415 0239 10) (415 0247 10) (415 0243 10)

Różnica wysokości poziomu montażu docisku (strzałka górna) względem powierzchni ciernej DKZ (strzałka dolna) wynosi 11,8 mm.

Do nowej wersji DKZ mają zastosowanie następujące zestawy sprzęgła – RepSet-y:
• 624 3182 09
• 624 3182 33

Stare sprzęgło nie może być montowane ze zmodyfikowanym DKZ (415 0239 10) ! Takie zestawienie prowadzi do przestawienia pierścienia regulacyjnego w docisku przy pierwszym naciśnięciu na pedał sprzęgła, co uniemożliwi jego dalszą eksploatację.

Możliwy jest montaż nowej wersji DKZ w pojazdach od daty produkcji 03/2004, ale wymaga to doboru właściwej jego referencji zależnie od wersji silnika. Aktualne są nadal nr referencji centralnych wysprzęglików 510 0035 10 lub 510 0034 10.

Materiał na podstawie danych z firmy LUK.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 14 maja 2009, 0:00 3 0

w mercedesie sprinterze 311 CDI podczas ruszania na pierwszym biegu przy gwałtownym dodaniu gazu i wcisnieciu sprzegła odczuwa się tak jakbym skrecanie się wału ( tak jak by sprężyny) wymieniłem podwieszke wału poduszke pod skrzynią biegów nie ma luzów i nadal jest to samo czekam na odpowiedź

Odpowiedz