Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
23.05 ZF Aftermarket wprowadza technologię ADAS na niezależny rynek części zamiennych. ZF smart Camera. 23.05 Iridium™ Soft: elastyczny materiał ścierny – nowość od firmy Mirka 23.05 Mazda SkyActiv-X – Technologia łącząca zapłon iskrowy i samoczynny 22.05 Rozporządzenie PPWR: „100% zgodność” niemożliwa? Sprawa dotyczy także branży motoryzacyjnej. 22.05 Łódź gości EV Experience Urban Edition. Elektromobilny piknik już trwa.

Koła zamachowe

Valeo poszerza ofertę części do samochodów azjatyckich

Valeo ogłosiło poszerzenie swojej oferty części zamiennych do samochodów azjatyckich. Firma oferuje szeroką gamę innowacyjnych rozwiązań w zakresie układów przeniesienia napędu, w tym konwertery momentu obrotowego, elementy systemu clutch-by-wire, koła zamachowe, moduły siłownika sprzęgła oraz specjalistyczne narzędzia serwisowe.

Poprawny montaż koła zamachowego 1.6 dCI Mercedes i Renault [FILM]

W dzisiejszej pigułce wiedzy ekspert Schaeffler zaprezentuje, w jaki sposób poprawnie zmienić koło zamachowe w silnikach 1.6 dCI występujących w samochodach Renault oraz Mercedes-Benz. Kluczowe jest poprawne ustawienie elementu oraz kolejność dokręcania śrub. Odpowiedni montaż gwarantuje brak problemów z uruchomieniem silnika. Więcej informacji znajdziecie na poniższym nagraniu.

Weryfikacja płyty zdawczej dwumasowego koła zamachowego w Audi [FILM]

Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą pigułką wiedzy Schaeffler. Ekspert tłumaczy, dlaczego ważna jest dokładna weryfikacja płyty zdawczej dwumasowego koła zamachowego w samochodach Audi.

Stuki w skrzyni DSG z mokrymi sprzęgłami [FILM]

W samochodach wyposażonych w podwójne sprzęgło mokre mogą pojawić się stuki na biegu jałowym lub na „Parkingu” (bieg P). Jak przeprowadzić serwis takiej usterki i dlaczego sama wymiana koła zamachowego nie wystarczy? Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytania.

Różne pierścienie Mercedes A Class [FILM]

Czym różnią się koła zamachowe do pojazdu Mercedes A Klasa i jak je rozróżnić? Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytanie.   Więcej informacji technicznych można znaleźć na portalu technicznym REPXPERT.

Przedwczesne uszkodzenie koła zamachowego i tarczy sprzęgłowej Mercedes, Renault 1.6dCi [FILM]

Niewspółosiowość równoległa to jedna z głównych przyczyn uszkodzeń wieloklinu tarczy sprzęgłowej i koła zamachowego. Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie, co jeszcze może prowadzić do awarii oraz jak im zapobiec. Więcej informacji technicznych można znaleźć na portalu technicznym REPXPERT.

Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego – wywiad z ekspertem

Sprzęgło hydrokinetyczne to kluczowy element układu przeniesienia napędu w pojazdach z klasyczną skrzynią automatyczną. Sprzęgło hydrokinetyczne zużywa się, a koszt zakupu nowej części i jej montażu jest bardzo wysoki. Nic zatem dziwnego, że rynek odpowiedział na potrzeby klientów. I pojawiła się usługa regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego. O najważniejsze kwestie związane z naprawą sprzęgła hydrokinetycznego zapytamy eksperta […]

Rola koła zamachowego w silniku spalinowym

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, czemu służy koło zamachowe, ani w jakim celu jest montowane na wale silników spalinowych. W dzisiejszym artykule poznamy zastosowanie i zasadę działania koła zamachowego oraz pokażemy, że koła zamachowe dwumasowe również mają swoje wady.

Koła zamachowe stosowane w motoryzacji służą jako element przenoszenia napędu. Obecnie w samochodach stosowane są dwa rodzaje kół zamachowych – sztywne, tzw. jednomasowe oraz dwumasowe (DKZ). W tej kategorii znajdziesz informacje na temat nowych rozwiązań technicznych, sposobów diagnostyki oraz wymiany kół dwumasowych. Przeczytasz także artykuły dotyczące usterek pojazdów, związanych z tym podzespołem.