Menu

Koła zamachowe

Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego – wywiad z ekspertem

Sprzęgło hydrokinetyczne to kluczowy element układu przeniesienia napędu w pojazdach z klasyczną skrzynią automatyczną. Sprzęgło hydrokinetyczne zużywa się, a koszt zakupu nowej części i jej montażu jest bardzo wysoki. Nic zatem dziwnego, że rynek odpowiedział na potrzeby klientów. I pojawiła się usługa regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego. O najważniejsze kwestie związane z naprawą sprzęgła hydrokinetycznego zapytamy eksperta […]

Rola koła zamachowego w silniku spalinowym

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, czemu służy koło zamachowe, ani w jakim celu jest montowane na wale silników spalinowych. W dzisiejszym artykule poznamy zastosowanie i zasadę działania koła zamachowego oraz pokażemy, że koła zamachowe dwumasowe również mają swoje wady.

Wał korbowy – ujęcie techniczne, funkcja i zasada działania

Komponent silnika spalinowego, nazywany wałem korbowym, o którym często się mówi, a niewiele osób zna jego dokładne przeznaczenie. Wał korbowy jest często określany jako najważniejszy element silnika spalinowego, gdyż stabilność jego działania wpływa na każdą inną część, z którą jest połączony.

Valeo rozszerza ofertę FullPack DMF

Valeo powiększa swoją ofertę zestawów FullPack DMF, wprowadzając 25 nowych numerów części, obejmujących modele europejskie i azjatyckie.

Śruby docisku i koła zamachowego na przykładzie Opel 13CDTI [FILM]

Podczas montażu nowych sprzęgieł na kołach dwumasowych konieczne jest zastosowanie nowych śrub do zamontowania docisku na kole oraz koła na wale korbowym. Firma Schaeffler przygotowała film przedstawiający instrukcję montażu oraz opis ewentualnych skutków niepoprawnego wkręcenia śrub.

Wydajność silników spalinowych

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają samochody osobowe z napędem alternatywnym, a jednym z najczęstszych argumentów za silnikami elektrycznymi jest ich wyższa wydajność w porównaniu z jednostkami spalinowymi. Od momentu powstania silników benzynowych i wysokoprężnych nie ustają prace nad poprawą ich wydajności. W dalszym ciągu silniki te mają jednak poważne mankamenty. W artykule omówimy […]

Działanie suchych sprzęgieł mechanicznych

Technologia, bez której jeszcze kilkadziesiąt lat temu trudno było wyobrazić sobie branżę motoryzacyjną, obecnie jest na wymarciu. Różnorodność sprzęgieł mechanicznych skurczyła się obecnie do bardzo małych ilości, ponieważ dzisiaj tylko najprostsze samochody (oraz niektóre sportowe modele) posiadają ręczną skrzynię biegów. Z technicznego punktu widzenia ma ona jednak kilka bardzo interesujących cech. W artykule omówimy sprzęgła […]

Problem z adaptacją skrzyni DSG (grupa VW) po wymianie koła dwumasowego [FILM]

Dwumasowe koła zamachowe stosowane w skrzyniach DSG zmodyfikowano przy wprowadzeniu funkcji start/stop w modelach VW w 2010 roku. Firma Schaeffler przedstawia szczegóły tych zmian w swoim filmie instruktażowym.

Dwumasa – objawy awarii. Kiedy trzeba wymienić dwumasowe koło zamachowe?

Dwumasa to jeden z najdroższych elementów eksploatacyjnych, jaki można znaleźć we współczesnych samochodach. Dwumasowe koło zamachowe jest drogie. Do tego dochodzi jeszcze konieczność wymiany sprzęgła, oleju przekładniowego w skrzyni biegów i wysoka cena za usługę (ze względu na pracochłonność i czasochłonność). Jak rozpoznać objawy awarii DKZ?

Koła zamachowe stosowane w motoryzacji służą jako element przenoszenia napędu. Obecnie w samochodach stosowane są dwa rodzaje kół zamachowych – sztywne, tzw. jednomasowe oraz dwumasowe (DKZ). W tej kategorii znajdziesz informacje na temat nowych rozwiązań technicznych, sposobów diagnostyki oraz wymiany kół dwumasowych. Przeczytasz także artykuły dotyczące usterek pojazdów, związanych z tym podzespołem.