Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Koła zamachowe

Stuki w skrzyni DSG z mokrymi sprzęgłami [FILM]

W samochodach wyposażonych w podwójne sprzęgło mokre mogą pojawić się stuki na biegu jałowym lub na “Parkingu” (bieg P). Jak przeprowadzić serwis takiej usterki i dlaczego sama wymiana koła zamachowego nie wystarczy? Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytania.

Różne pierścienie Mercedes A Class [FILM]

Czym różnią się koła zamachowe do pojazdu Mercedes A Klasa i jak je rozróżnić? Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytanie.   Więcej informacji technicznych można znaleźć na portalu technicznym REPXPERT.

Przedwczesne uszkodzenie koła zamachowego i tarczy sprzęgłowej Mercedes, Renault 1.6dCi [FILM]

Niewspółosiowość równoległa to jedna z głównych przyczyn uszkodzeń wieloklinu tarczy sprzęgłowej i koła zamachowego. Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie, co jeszcze może prowadzić do awarii oraz jak im zapobiec. Więcej informacji technicznych można znaleźć na portalu technicznym REPXPERT.

Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego – wywiad z ekspertem

Sprzęgło hydrokinetyczne to kluczowy element układu przeniesienia napędu w pojazdach z klasyczną skrzynią automatyczną. Sprzęgło hydrokinetyczne zużywa się, a koszt zakupu nowej części i jej montażu jest bardzo wysoki. Nic zatem dziwnego, że rynek odpowiedział na potrzeby klientów. I pojawiła się usługa regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego. O najważniejsze kwestie związane z naprawą sprzęgła hydrokinetycznego zapytamy eksperta […]

Rola koła zamachowego w silniku spalinowym

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, czemu służy koło zamachowe, ani w jakim celu jest montowane na wale silników spalinowych. W dzisiejszym artykule poznamy zastosowanie i zasadę działania koła zamachowego oraz pokażemy, że koła zamachowe dwumasowe również mają swoje wady.

Wał korbowy – ujęcie techniczne, funkcja i zasada działania

Komponent silnika spalinowego, nazywany wałem korbowym, o którym często się mówi, a niewiele osób zna jego dokładne przeznaczenie. Wał korbowy jest często określany jako najważniejszy element silnika spalinowego, gdyż stabilność jego działania wpływa na każdą inną część, z którą jest połączony.

Valeo rozszerza ofertę FullPack DMF

Valeo powiększa swoją ofertę zestawów FullPack DMF, wprowadzając 25 nowych numerów części, obejmujących modele europejskie i azjatyckie.

Śruby docisku i koła zamachowego na przykładzie Opel 13CDTI [FILM]

Podczas montażu nowych sprzęgieł na kołach dwumasowych konieczne jest zastosowanie nowych śrub do zamontowania docisku na kole oraz koła na wale korbowym. Firma Schaeffler przygotowała film przedstawiający instrukcję montażu oraz opis ewentualnych skutków niepoprawnego wkręcenia śrub.

Wydajność silników spalinowych

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają samochody osobowe z napędem alternatywnym, a jednym z najczęstszych argumentów za silnikami elektrycznymi jest ich wyższa wydajność w porównaniu z jednostkami spalinowymi. Od momentu powstania silników benzynowych i wysokoprężnych nie ustają prace nad poprawą ich wydajności. W dalszym ciągu silniki te mają jednak poważne mankamenty. W artykule omówimy […]

Koła zamachowe stosowane w motoryzacji służą jako element przenoszenia napędu. Obecnie w samochodach stosowane są dwa rodzaje kół zamachowych – sztywne, tzw. jednomasowe oraz dwumasowe (DKZ). W tej kategorii znajdziesz informacje na temat nowych rozwiązań technicznych, sposobów diagnostyki oraz wymiany kół dwumasowych. Przeczytasz także artykuły dotyczące usterek pojazdów, związanych z tym podzespołem.