Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Koła zamachowe

Śruby docisku i koła zamachowego na przykładzie Opel 13CDTI [FILM]

Podczas montażu nowych sprzęgieł na kołach dwumasowych konieczne jest zastosowanie nowych śrub do zamontowania docisku na kole oraz koła na wale korbowym. Firma Schaeffler przygotowała film przedstawiający instrukcję montażu oraz opis ewentualnych skutków niepoprawnego wkręcenia śrub.

Wydajność silników spalinowych

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają samochody osobowe z napędem alternatywnym, a jednym z najczęstszych argumentów za silnikami elektrycznymi jest ich wyższa wydajność w porównaniu z jednostkami spalinowymi. Od momentu powstania silników benzynowych i wysokoprężnych nie ustają prace nad poprawą ich wydajności. W dalszym ciągu silniki te mają jednak poważne mankamenty. W artykule omówimy […]

Działanie suchych sprzęgieł mechanicznych

Technologia, bez której jeszcze kilkadziesiąt lat temu trudno było wyobrazić sobie branżę motoryzacyjną, obecnie jest na wymarciu. Różnorodność sprzęgieł mechanicznych skurczyła się obecnie do bardzo małych ilości, ponieważ dzisiaj tylko najprostsze samochody (oraz niektóre sportowe modele) posiadają ręczną skrzynię biegów. Z technicznego punktu widzenia ma ona jednak kilka bardzo interesujących cech. W artykule omówimy sprzęgła […]

Problem z adaptacją skrzyni DSG (grupa VW) po wymianie koła dwumasowego [FILM]

Dwumasowe koła zamachowe stosowane w skrzyniach DSG zmodyfikowano przy wprowadzeniu funkcji start/stop w modelach VW w 2010 roku. Firma Schaeffler przedstawia szczegóły tych zmian w swoim filmie instruktażowym.

Dwumasa – objawy awarii. Kiedy trzeba wymienić dwumasowe koło zamachowe?

Dwumasa to jeden z najdroższych elementów eksploatacyjnych, jaki można znaleźć we współczesnych samochodach. Dwumasowe koło zamachowe jest drogie. Do tego dochodzi jeszcze konieczność wymiany sprzęgła, oleju przekładniowego w skrzyni biegów i wysoka cena za usługę (ze względu na pracochłonność i czasochłonność). Jak rozpoznać objawy awarii DKZ?

Blokada rozrządu Castex do silników Fiata i Jeppa

Firma Castex rozszerza swoje portfolio. Tym razem wprowadza do oferty zestaw przeznaczony do blokowania i ustawiania rozrządu w silnikach marek Fiat i Jepp. Nowość przeznaczona jest do samochodów z silnikiem benzynowym, wyprodukowanych w latach 2018- 2022.

StachuraSzkolenia – grafik na listopad i grudzień

Firma StachuraSzkolenia przygotowała grafik swoich szkoleń na dwa ostatnie miesiące roku 2022. Szczegóły o terminach, kosztach i tematyce szkoleń zawiera poniższa tabela.

Wymiana sprzęgła w samochodzie Toyota Hilux

Toyota Hilux pick-up to jeden z filarów japońskiej marki. Od roku 1968 wyprodukowano ponad 18 milionów egzemplarzy i to nie tylko jako model Hilux, ponieważ w Ameryce Północnej pomiędzy rokiem 1972 a 1995 stosowano nazwę ‘Toyota Pickup’. Pomijając różnice w nazwie, w tym czasie wprowadzono na rynek osiem generacji, a aktualny model oferowany od roku […]

Valeo zdobywa nagrodę Automotive News PACE Award 2022

Firma Valeo została zdobywcą nagrody Automotive News PACE Award 2022. Tytuł wręczono podczas uroczystej ceremonii, która odbyła się 19 września. Valeo zostało nagrodzone za dwumasowe koło zamachowe wykonane w technologii Pendulum 2. generacji.

Koła zamachowe stosowane w motoryzacji służą jako element przenoszenia napędu. Obecnie w samochodach stosowane są dwa rodzaje kół zamachowych – sztywne, tzw. jednomasowe oraz dwumasowe (DKZ). W tej kategorii znajdziesz informacje na temat nowych rozwiązań technicznych, sposobów diagnostyki oraz wymiany kół dwumasowych. Przeczytasz także artykuły dotyczące usterek pojazdów, związanych z tym podzespołem.