Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Koła zamachowe

Volkswagen Passat 1.9 TDI – wymiana Sprzęgła

Volkswagen Passat – wszechstronny i duży samochód rodzinny – został wprowadzony na rynek w roku 1973 i obecnie dostępna jest jego ósma generacja. Ten bardzo popularny na wielu rynkach model wykorzystuje bardzo dużą ilość wspólnych podzespołów z grupy Volkswagen/Audi i jest doskonale znany mechanikom.

Znaki i blokady przy wymianie rozrządu

Każdy mechanik ma jakieś swoje własne patenty usprawniające wymianę rozrządu. Niezwykle ważne jest jednak, aby sztywno trzymać się fabrycznych zaleceń, a wszelkie indywidualne sposoby traktować jedynie jako dodatek, który nigdy nie może zastępować lub pozostawać w sprzeczności z instrukcją montażu. Airtex przypomina najważniejsze zasady, z którymi możemy się zetknąć podczas pracy i tłumaczy, dlaczego są […]

StachuraSzkolenia – terminarz maj, czerwiec i lipiec

StachuraSzkolenia opublikowała terminarz szkoleń na drugą połowę maja, czerwiec i lipiec. Szczegóły zawiera poniższa tabela.

Czujnik położenia wału korbowego i koło sygnałowe – objawy awarii i naprawa

Awaria czujnika położenia wału korbowego bywa wyjątkowo uciążliwa dla kierowcy. Czujnik może zepsuć się na skutek szeregu czynników. Usterkę może spowodować też koło sygnałowe albo zamontowanie niewłaściwego koła zamachowego. Jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego? Poprosiliśmy o pomoc eksperta z firmy, produkującej czujniki.

StachuraSzkolenia – grafik na styczeń i luty

Firma StachuraSzkolenia opublikowała pierwszy w tym roku terminarz szkoleń. Wszystkie informacje zawiera poniższa tabela.

Jak sprawdzić stan manualnej skrzyni biegów – porady DEKRA

Manualne skrzynie biegów mają wśród kierowców liczną rzeszę swoich zwolenników, a jednym z powszechnych argumentów za takim wyborem jest ich większa trwałość niż tych automatycznych. Niestety ich awarie, za sprawą bardziej wysilonych silników i stosowania mniej trwałych elementów, zdarzają się coraz częściej. Usunięcie usterek jest kosztowne, dlatego przed zakupem używanego auta z tradycyjną skrzynią powinno […]

Prawidłowa diagnostyka dwumasowego koła zamachowego

Dwumasowe koło zamachowe (DKZ) jest jednym z elementów układu przeniesienia napędu. Znajduje się pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów i odpowiada za tłumienie drgań, jakie generuje jednostka napędowa. ZF Aftermarket przestrzega przed częstym błędem, jakim jest wymiana dwumasowego koła zamachowego bez wcześniejszej diagnostyki podzespołów, które mają bezpośredni wpływ na jakość pracy i żywotność koła.

Stuki podczas gaszenia silnika – czy zawsze winne jest dwumasowe koło zamachowe?

Słychać stuk podczas gaszenia silnika? O ten nieprzyjemny dla ucha dźwięk często winą obarcza się dwumasowe koło zamachowe. Ale w większości przypadków winnym jest inny podzespół – szczęśliwie o wiele tańszy od dwumasowego koła zamachowego. Jaki? O wypowiedź poprosiliśmy eksperta.

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego – czy warto?

Wymiana dwumasowego koła zamachowego to droga czynność. Tym bardziej, że  powinno się je wymienić razem ze sprzęgłem. Nic zatem dziwnego, że klienci mogą szukać tańszych rozwiązań. Jednym z nich jest montaż dwumasowego koła zamachowego po regeneracji. Czy jest się czego bać?

Koła zamachowe stosowane w motoryzacji służą jako element przenoszenia napędu. Obecnie w samochodach stosowane są dwa rodzaje kół zamachowych – sztywne, tzw. jednomasowe oraz dwumasowe (DKZ). W tej kategorii znajdziesz informacje na temat nowych rozwiązań technicznych, sposobów diagnostyki oraz wymiany kół dwumasowych. Przeczytasz także artykuły dotyczące usterek pojazdów, związanych z tym podzespołem.