Nissan Almera N16 a problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu i przepływomierzem. Czyli… czas na wymianę rozrządu

, 1 kwietnia 2009, 0:00

Jak powszechnie wiadomo, w niektórych typach samochodów powtarzalnie ujawniają się w nich te same wady. Poniżej opiszemy jeden z takich przypadków, a następnie wyjaśnimy przyczynę jego powstawania.

Niejednokrotnie właściciele samochodów Nissan Almera z silnikami 1,5 16v (QG15) i 1,8 16V (QG18 ) borykają się z problemem dotyczącym nierównomiernej pracy silnika („falowaniem”), jak również jego utrudnionym rozruchem.

Diagnozy przeprowadzane testerem w stacjach serwisowych w większości przypadków „falowania” silnika wskazują na konieczność wymiany czujnika położenia wałka rozrządu, wału korbowego lub przepływomierza.

Często zdarza się jednak, że pomimo wymian ww. elementów problem pozostaje nadal nierozwiązany, a dalsze próby naprawy ponownie wskazują na konieczność ich wymiany.

Jeżeli auto pomimo przeprowadzonych wymian elementów elektronicznych:
• czujnika położenia wałka rozrządu (Rys.1, 3),
• czujnika położenia wału korbowego (Rys.2),
• przepływomierza (Rys.4);
nadal pozostaje niesprawne, a objawia się to „falującymi obrotami”, utrudnionym rozruchem, a także zauważalny jest spadek mocy silnika, a przebieg samochodu jest większy niż 80 tysięcy kilometrów – zalecana jest wymiana rozrządu.
 

Dlaczego? To bardzo proste. Rozrząd łańcuchowy pomimo długowieczności podczas eksploatacji ulega wydłużeniu, koła zębate z którymi współpracuje również ulegają zużyciu, nie wspominając już o elementach napinających, takich jak: płoza napinacza, płoza prowadząca jak również sam napinacz.

Jak się okazuje, błędne jest zatem dość powszechne przekonanie, że układy rozrządów wyposażone w łańcuch należy serwisować dopiero gdy zaczynają hałasować.

Jak rozciągnięcie łańcucha wpływa na pracę silnika?

W największym skrócie rolą łańcucha rozrządu jest spinanie wałków rozrządu z wałem korbowym. Pierwszy czujnik umieszczony w głowicy silnika (Rys. 1) zlicza obroty wałka rozrządu, natomiast drugi umieszczony jest w bloku silnika (Rys. 2) i jego zadaniem jest zliczanie obrotów wału korbowego.

Przy rozciągnięciu łańcucha i zużyciu elementów składowych rozrządu, czujniki te wysyłają nieprawidłowe informacje o położeniach tych elementów, a jednostka sterująca („komputer”) odbiera to jako uszkodzenie jednego z nich, nie zawsze informując o problemach z elektroniką (kontrolka Check Engine ).

Układ rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów silnika, ponieważ jego awaria może spowodować poważne uszkodzenia. Dlatego do wymiany rozrządu zaleca się używać części najlepszej jakości – tylko takich, które dają gwarancję niezawodności.

Przykładowo firma Hipol posiada w swojej ofercie komplet rozrządu marki Dokuji, do silników QG15 Nissana, który występuje pod nr Hipol: 15201 S.

Materiały dostarczyła firma Hipol.

Dowiedz się więcej

Nie pomyl napinaczy
Nie pomyl napinaczy

Istnieje ryzyko, ze rolki napinaczy INA „531 0252 30” i „531 0525 30” mogą być ze sobą pomylone. Nie tylko numery referencji są do siebie podobne. Wizualnie istnieje bardzo mało różnic pozwalających na odróżnienie obu rolek. Odmienne są jedynie wskaźniki obu rolek napinaczy i ich ustawienia. Z perspektywy technicznej jednak oba urządzenia bardzo się różnią. […]

Zmienne fazy wałka rozrządu – redukcja zużycia paliwa i emisji spalin
Zmienne fazy wałka rozrządu – redukcja zużycia paliwa i emisji spalin

Co drugi produkowany dziś silnik benzynowy jest wyposażony w mechanizm regulacji faz rozrządu. W zależności od producenta, typu i modelu silnika, montuje się jeden, dwa lub cztery takie układy. Pozwalają one na optymalne ustawienie rozrządu, w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Można przy tym, zależnie od koncepcji silnika i liczby tych układów, zredukować […]

Paski rozrządu
Paski rozrządu

Dobry pasek rozrządu lub pasek napędu wyposażenia dodatkowego przebywa w okresie swojej eksploatacji drogę równą jednemu okrążeniu Ziemi, a zęby paska rozrządu zazębiają się tyle razy, ile jest na świecie ludzi. Kiedy „okrążenie” zostanie wykonane pasek należy wymienić. Rzecz jasna, kiedy występuje taka konieczność, pasek należy wymienić wcześniej. W samej Europie wymienia się co roku […]

Zrób projekt dla Bartka!
Zrób projekt dla Bartka!

Dzięki pomocy sponsorów, spełnia się marzenie licencjonowanego kierowcy wyścigowego Bartka Ostałowskiego. W najbliższym czasie, kierujący stopą kierowca otrzyma do dyspozycji wyjątkowy pojazd, dzięki któremu będzie mógł rozwijać swoją pasję i umiejętności. Jest to Nissan Skyline R34 w specyfikacji do driftu. Teraz każdy ma szansę dołożyć coś od siebie do tej niecodziennej inicjatywy, proponując projekt graficzny […]

Instrukcja montażu zestawu sprzęgła dla pojazdów z silnikiem G9T, G9U
Instrukcja montażu zestawu sprzęgła dla pojazdów z silnikiem G9T, G9U

Podczas montażu samonastawnego sprzęgła LuK RepSet® Pro do samochodów Nissan, Opel, Renault wyposażonych w silniki Diesla o pojemności 2.2l i kodach G9T i G9U należy ściśle zastosować się do procedury montażu. Dlatego dla zestawu 415 0146 10 marki LuK przygotowano specjalne wskazówki. Z uwagi na samoregulację, sprzęgła typu SAC należy montować metodą umożliwiającą bezsiłowe dokręcenie śrub […]

Nissan Europe rekomenduje lakiery Glasurit
Nissan Europe rekomenduje lakiery Glasurit

Glasurit i Nissan Europe zawarły umowę o współpracy w zakresie lakierowania renowacyjnego samochodów. Nissan Europe i Glasurit porozumiały się w sprawie rozszerzenia współpracy na teren Europy. Producent lakierów jest oficjalnie rekomendowany dealerom i warsztatom lakierniczym firmy Nissan w Europie jako dostawca samochodowych lakierów renowacyjnych. Zawarte porozumienie bazuje na dotychczasowej, lokalnej współpracy obu przedsiębiorstw. Oprócz dostawy […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 1 kwietnia 2009, 0:00 0 0

no niezle, widac ze w Hipolu to sami fachowcy pracuja :) jak sie zwolnie z Gepartsa to moze mnie u nich zatrudnia

Odpowiedz

Anonim, 1 kwietnia 2009, 0:00 0 0

To nie firma dokuji tylko konfekcja hipola - zycze powodzenia z jakoscia. My kupilismy do Nissana silnik szlag trafił - pieniądze oddali tylko co z tego...
Jakość dokuji jak wielkie d...

Odpowiedz

Anonim, 2 kwietnia 2009, 0:00 0 0

Tak to prawda dokuji to produkt częścio-podobny (lub częściowo podobny) made in hipol ;-))

Odpowiedz

Anonim, 2 kwietnia 2009, 0:00 0 0

haert ... przyznaj się, że sam wymieniałeś (rozrząd) :) dlatego padł silnik, a nie zwalasz winę na DOKUJI, wymieniać trzeba umieć (hahaha)
a na przyszłość jak chcesz wyrazić opinię (na jakiś temat) zapraszamy do Nas.
adres znasz ? czy trzeba Ci podać :)

Odpowiedz

Anonim, 2 kwietnia 2009, 0:00 0 0

Nie bądż taki killer - rynku też czasmi trzeba słuchać nie można być zadufanym i to w marnych produktach. PR jest PR, ale prawda jest taka, że dokuji to w dużej mierze chłam. Po co obrażać ludzi skoro piszą prawdę ?

Odpowiedz

Anonim, 2 kwietnia 2009, 0:00 0 0

Fachowcy z głową na karku to z Hipola już dawno uciekli a zostali fachury co dojeżdzają z jakiejś metrropolii Oława buhahaa ! Lolo chciałbyś pracować w GP ale mopmenów już chyba mają, pomarzyć dobra rzecz ! Trzymaj się i graj fair :) warto na przyszłość.

Odpowiedz

Anonim, 25 maja 2009, 0:00 0 0

Cóż za walka bez pardonu na sztachety....

Odpowiedz

Anonim, 8 grudnia 2011, 17:40 0 0

czysto polskie buractwo anie komentarze. Chciałem się dowiedzieć coś sensownego w kupsko wyszło jak zwykle. Baranie flaki. że też głupota dusi w tym karaju każdy pomysł i inicjatywę

Odpowiedz

Anonim, 1 kwietnia 2012, 20:50 0 0

O usterce warto wiedzieć jak jeszcze ktoś nie miał z nią do czynienia a że przy okazji ktoś reklamuje swój produkt , Wkońcu MOTOFOKUS musi z czegoś żyć :)
pozdrawiam

Odpowiedz