Instrukcja montażu zestawu sprzęgła dla pojazdów z silnikiem G9T, G9U

7 czerwca 2011, 0:00

Podczas montażu samonastawnego sprzęgła LuK RepSet® Pro do samochodów Nissan, Opel, Renault wyposażonych w silniki Diesla o pojemności 2.2l i kodach G9T i G9U należy ściśle zastosować się do procedury montażu. Dlatego dla zestawu 415 0146 10 marki LuK przygotowano specjalne wskazówki.

Z uwagi na samoregulację, sprzęgła typu SAC należy montować metodą umożliwiającą bezsiłowe dokręcenie śrub mocujących. Podczas gdy sprzęgło LuK SAC ustawia się automatycznie, docisk musi być zawsze zabezpieczony przeciwko siłom mogącym wystąpić podczas instalacji.

W przeciwnym wypadku może nastąpić przestawienie pierścienia regulacyjnego, co uniemożliwi prawidłowe działanie sprzęgła. Oznacza to, że docisk nie może być dociągnięty za pomocą śrub przeciw sile sprężyny talerzowej, gdyż doprowadziłoby to do rozstrojenia mechanizmu nastawczego.

Przy poprawnym montażu, wszystkie końcówki sprężyny talerzowej znajdują się na jednym poziomie. Łożysko oporowe jest obciążone równomiernie. Równe obciążenie jest przeniesione przez łożysko wysprzęglające. To gwarantuje poprawną pracę sprzęgła.

Jeśli elementy nie są zamontowane poprawnie, to końcówki sprężyny talerzowej są nierówne. To powoduje przechylenie łożyska wysprzęglającego w sprężynie talerzowej i niepoprawne funkcjonowanie sprzęgła.

Śruby zawarte w zestawie muszą być użyte do zabezpieczenia docisku!

Instrukcja prawidłowego montażu sprzęgła:


1. Ręcznie wkręcić szpilki w otwory montażowe docisku aż do lekko odczuwalnego oporu; nie używać narzędzia.


2. Założyć narzędzie SAC i napiąć wstępnie docisk do momentu kiedy kołnierz docisku dosunie się do DKZ


3. Załączone śruby wkręcić ręcznie w sześć otworów montażowych i dociągnąć je odpowiednim momentem 10,5±1 Nm


4. Zwolnić nacisk na sprężynę talerzową docisku, poprzez poluzowanie śruby centralnej elementu napinającego.


5. Odkręcić nakrętki przelotowe, zdjąć narzędzie do SAC i szpilki. Manualnie wkręcić pozostałe 3 śruby i dokręcić docisk odpowiednim momentem dokręcającym 10,5±1 Nm

Po zakończeniu montażu, końcówki sprężyny talerzowej muszą być równoległe, jak na fot. 3, str 1! Wszelkie odniesienia do numerów części zamiennych producentów pojazdów podano jedynie w celach porównawczych.

Zastosowanie:

Nissan: Primastar
Opel: Vivaro
Renault: Avantime, Laguna II, Laguna II Grandtour, Vel Satis, Espace, Traffic II

Rok: 10.2001 –
Silnik: G9U, G9T

Nr. SAC:
623 3105 09, 623 3105 33,
623 3159 09, 623 3159 33,
623 3159 34, 624 3370 09,
624 3370 33, 624 3370 34,
624 3242 09, 624 3242 33,
624 3242 34

Nr zestawu LuK DKZ 415 0146 10

Opublikowane przez: Redakcja
www.schaeffler-automotive.pl

Dowiedz się więcej

Diagnostyka uszkodzeń układu podwójnego sprzęgła
Diagnostyka uszkodzeń układu podwójnego sprzęgła

W przypadku wykonywania napraw związanych z podwójnym sprzęgłem, aby zawęzić diagnostykę potencjalnego problemu należy odpowiednio wcześniej wyjaśnić z klientem kilka zasadniczych kwestii. Jeśli pojazd jest jeszcze zdolny do jazdy, to razem z klientem należy odbyć jazdę próbną. Klient powinien siedzieć za kierownicą i w czasie jazdy próbnej zaprezentować, w jakich sytuacjach można zaobserwować zgłaszane usterki. […]

Dwumasowe koło zamachowe (DKZ) – Diagnostyka uszkodzeń
Dwumasowe koło zamachowe (DKZ) – Diagnostyka uszkodzeń

Zakwalifikowanie DKZ do dalszej eksploatacji, powinno być poprzedzone uważną kontrolą wzrokową produktu: wyciek smaru, głębokie rysy oraz przebarwienia są często oznaką uszkodzeń wewnętrznych elementów składowych DKZ. Stan zębów wieńca, podającego impulsy do czujnika obrotów silnika, powinien być skontrolowany równie uważnie jak stan wieńca rozrusznika. Wcześniej należy jednak uwzględnić następujące punkty: ZAPYTAJ KLIENTA który element nie […]

Nissan Almera N16 a problem z czujnikiem  położenia wałka rozrządu i przepływomierzem. Czyli… czas na wymianę rozrządu
Nissan Almera N16 a problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu i przepływomierzem. Czyli… czas na wymianę rozrządu

Jak powszechnie wiadomo, w niektórych typach samochodów powtarzalnie ujawniają się w nich te same wady. Poniżej opiszemy jeden z takich przypadków, a następnie wyjaśnimy przyczynę jego powstawania. Niejednokrotnie właściciele samochodów Nissan Almera z silnikami 1,5 16v (QG15) i 1,8 16V (QG18 ) borykają się z problemem dotyczącym nierównomiernej pracy silnika („falowaniem”), jak również jego utrudnionym […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 22 czerwca 2011, 10:29 0 0

Super! Prosimy o więcej takich artykułów.

Odpowiedz

Anonim, 27 lipca 2015, 11:45 0 0

Są lepsze narzędzia. Ja polecam Dragon od HUZAR tools [LINK]

Odpowiedz