Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur.
Napięcie paska w tym silniku ustalane jest dwuetapowo.
Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568. Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu GAT4820 (nr OE 0188-J1 lub 0188-J2) (Rys. 1).
Narzędzie to jest niezbędne do obracania napinacza i utrzymania w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby centralnej (23 Nm) (Rys. 2).
1. – Początkowo, pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne). Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3725.
2. – Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara
3. – Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3998.
Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia (zalecana w tym przypadku przez producenta samochodu) pozwala ograniczyć powstanie ew. rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu.
Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip® zgodnie z Rys 3.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 8 stycznia 2009, 0:00 0 -2
Witam gdzie mozna nabyc zestaw do naciągnięcia pasków rozrządu GAT4820??
Odpowiedz
Anonim, 27 maja 2009, 0:00 6 0
"Czary mary" od kilkunastu lat wymieniam paski rozrządu bez żadnych akustycznych przyrządów i żaden się nie zuzył przed czasem , a rozbieżność punktów kontrolnych na kołach względem naprezenia "właściwego" przy mątarzu paska i zestawu jest tak niewielka ze nawet przy pomocy stroboskopu nikt nie zauważy różnicy
Odpowiedz
Anonim, 13 marca 2012, 17:36 1 0
k
Odpowiedz
Serwis, 12 września 2023, 6:46 0 0
Jak zwykle piszą farmazony. Blokady i wszystko. Od 25 lat robię wymianę rozrząd ów. I robią przebiegi po 100 tys. Napinacz trzeba ustawiać z rozwagą. I pomyśleć troszkę.
Odpowiedz