Ustawianie napięcia paska rozrządu w silnikach PSA 2.0 HDI

28 października 2008, 0:00

Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur.

Napięcie paska w tym silniku ustalane jest dwuetapowo.

Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568. Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu GAT4820 (nr OE 0188-J1 lub 0188-J2) (Rys. 1).

Narzędzie to jest niezbędne do obracania napinacza i utrzymania w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby centralnej (23 Nm) (Rys. 2).

1. – Początkowo, pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne). Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3725.

2. – Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara

3. – Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3998.

Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia (zalecana w tym przypadku przez producenta samochodu) pozwala ograniczyć powstanie ew. rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu.

Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip® zgodnie z Rys 3.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D
Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D

Zastosowanie oraz procedura montażu pasków/ zestawów w silnikach Isuzu 1.7D oznaczonych kodami A17DT, A17DTR, Y17DT, Y17DTH, Y17DTL, Z17DT, Z17DTH, Z17DTR, w dalszym ciągu sprawia wiele kłopotów. W związku z tym pragniemy ponownie omówić to zagadnienie. Niezależnie od tego, że montowano dwa różne napinacze w tym samy silniku, zachowanie właściwej procedury montażowej i ustawiania napięcia w […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 8 stycznia 2009, 0:00 0 -2

Witam gdzie mozna nabyc zestaw do naciągnięcia pasków rozrządu GAT4820??

Odpowiedz

Anonim, 27 maja 2009, 0:00 5 0

"Czary mary" od kilkunastu lat wymieniam paski rozrządu bez żadnych akustycznych przyrządów i żaden się nie zuzył przed czasem , a rozbieżność punktów kontrolnych na kołach względem naprezenia "właściwego" przy mątarzu paska i zestawu jest tak niewielka ze nawet przy pomocy stroboskopu nikt nie zauważy różnicy

Odpowiedz

Anonim, 13 marca 2012, 17:36 1 0

k

Odpowiedz

Serwis, 12 września 2023, 6:46 0 0

Jak zwykle piszą farmazony. Blokady i wszystko. Od 25 lat robię wymianę rozrząd ów. I robią przebiegi po 100 tys. Napinacz trzeba ustawiać z rozwagą. I pomyśleć troszkę.

Odpowiedz