Montaż zestawu paska zębatego CT 919K4/K5 Audi A41,8 20V

22 października 2008, 0:00

Nieprawidłowe zamontowanie rolki napinającej może powodować ocieranie paska o wewnętrzną tarczę obrzeżnikową. Może to doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.


Symptom usterki:
Napęd paska po krótkim czasie pracy staje się głośny

Przyczyna usterki:
Nowo założona rolka napinająca nie jest umieszczona w odpowiedniej odległości do silnika i powoduje ocieranie paska o wewnętrzną tarczę obrzeżnikową.
(Błąd prostoliniowości)

Usuwanie usterki:

Podczas wymiany części w pojazdach wyprodukowanych do roku 1998 należy wyjąć stary model śruby odległościowej (1). Należy w ten sam otwór wkręcić nową wersję z zamontowanym elementem dystansowym (2). Problem w tym przypadku jest taki, że ze strony producenta odległość rolki do silnika definiują dwa !! elementy dystansowe o różnej grubości (3.1)+(3.2).

Pomimo zróżnicowania numeru identyfikacyjnego pojazdu (miesiąc produkcji: 01/96) nie zawsze jest jednoznaczne, jaki zestaw należy zastosować, ponieważ podany numer identyfikacyjny pojazdu może się różnić. Zawsze należy sprawdzić, czy zastosowana rolka napinająca została zamontowana w osi paska napędowego.
W przeciwnym wypadku napęd zacznie hałasować i może dojść do poważnego uszkodzenia silnika.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!