Wskazówka montażowa rolki napinającej w silniku 2.5TDI VAG

, 30 września 2008, 0:00

Przy pracach na układzie rozrządu należy uważać na prawidłowy montaż umieszczonej na dole rolki napinającej 55703.

Ważna wskazówka:
Błędny montaż przy pracy silnika prowadzi do poważnego uszkodzenia silnika! Uwzględnić zalecenia producenta pojazdu!

Legenda do zdjęć:
1) Śruba mocująca rolki napinającej
2) Bolec odboju
3) Otwór sześciokątny
4) Gwint mocowania rolki napinającej

5) Dźwignia zwrotna
6) Hydrauliczny napinacz paska
7) Powierzchnia styku dźwigni zwrotnej
8) Punkt obrotu dźwigni zwrotnej

Przy montażu hydraulicznego napinacza paska (6) i rolki napinającej należy uważać na prawidłowe ułożenie bolca odboju (2) rolki napinającej (patrz rysunek 3 i rysunek 4 na stronie 2). Bolec odboju (2) musi przy montażu koniecznie stykać się z powierzchnią styku (7) dźwigni zwrotnej (5).

Prawidłowo:

Bolec odboju (2) rolki napinającej opiera się na powierzchni styku (7) dźwigni zwrotnej (5).


Otwór sześciokątny (3) znajduje się mniej więcej pod kątem prostym do osi śruby mocującej (1) rolki napinającej i punktu obrotu (8) dźwigni zwrotnej (5) (patrz pomarańczowe linie orientacyjne).


Błędnie:

Bolec odboju (2) rolki napinającej dotyka do tylnej części dźwigni zwrotnej (5).

Otwór sześciokątny (3) znajduje się w prostej linii do osi śruby mocującej (1) roli napinającej i punktu obrotu (8) dźwigni zwrotnej (5) (patrz pomarańczowe linie orientacyjne).

  

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 19 października 2008, 0:00 0 0

Opisane i sfotografowane czytelnie,fachowo i precyzyjnie. Warto przeczytać i obejrzeć.

Odpowiedz