Porady praktyczne Statim w zakresie montażu przegubów napędowych

12 maja 2009, 0:00

Przeguby napędowe w samochodzie wystawiane są na ciężką próbę. Szczególnie jazda miejska w warunkach wysokiego natężenia ruchu ulicznego stawia przed nimi poważne zadania.

Gwałtowne ruszanie spod świateł, ostre przyspieszenia na skręconych kołach to dla nich normalne warunki pracy. Przenoszony w takich sytuacjach, dynamicznie zmienny moment obrotowy, wywołujący wysokie naprężenia to dla konstruktorów i technologów poważne wyzwanie.

Niestety, pomimo spełnienia założeń konstrukcyjnych oraz przestrzegania założonych reżimów technologicznych, zdarzają się przypadki przedwczesnego zużycia, lub wręcz zniszczenia przegubu, co często jest efektem zbyt „sportowego” stylu jazdy, ale bywa też wynikiem zaniedbania lub pośpiechu podczas wymiany przegubu.
Dlatego, w celu uniknięcia stresujących sytuacji, związanych z awarią na drodze wystarczy tylko pamiętać o:

– każdorazowej wymianie pierścieni zabezpieczających przegub na nowe

 

 

 

– aplikowaniu smaru, w równych ilościach, do przegubu jak i do osłony

 

 

 

-nie skręcaniu osłony podczas jej zakładania oraz jej „odpowietrzeniu” przed zaciśnięciem opaski

 

 

 

– zachowaniu ostrożności w trakcie zaciskania opaski. Nie wolno stosować szczypiec tnących, lub ostrych narzędzi. Jeśli przypadkowo osłona zostanie, nawet nieznacznie, uszkodzona należy bezwzględnie wymienić ją na nową

 

 

– nie stosowaniu starych opasek

 

 

 – dokręcaniu śrub, (lub nakrętek) mocujących przegub w piaście przy użyciu klucza dynamometrycznego, momentem zgodnym z zaleceniem producenta pojazdu

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!