Układ rozrządu w silnikach PSA 1.8 i 2.0 16V

22 kwietnia 2009, 0:00

W związku z licznymi pytaniami firma Gates omawia właściwe zastosowanie zestawów rozrządu K02/K035468XS w silnikach PSA oznaczonych kodami XU7JP4, XU10J4R, XU10J4RS, RFV.

Zestaw PowerGrip® K025468XS powinien być stosowany w silnikach PSA 2.0 16V. Zawiera on oryginalny napinacz (nr OE. 082935, 9622574480, nr Gates. T41258 – Rys1).

 

 

Rys. 1 Napinacz manualny (K025468XS)

Zestaw PowerGrip® Kit K035468XS jest przeznaczony wyłącznie do silników PSA 1.8 16V. Obejmuje on napinacz automatyczny (nr OE 082969, 9635336880, nr Gates T43050 – Rys. 2), który zgodnie z zaleceniami Peugeot/Citroen zastępuje początkowo montowany napinacz manualny. W związku z powyższym napinacz manualny nie powinien być więcej stosowany w silnikach 1.8.

Do zestawu rozrządu dołączona jest ulotka opisująca jego zawartość, zastosowanie oraz szczegółową procedurę montażową.

 

 

 

Rys. 2 Napinacz automatyczny (K035468XS)

Zastosowanie zestawu K025468XS i K035468XS przedstawiono poniżej. Szczegółowe dane dostępne są również w „Katalog Układów Napędowych” firmy Gates na stronie www.gatesautocat.com lub w edycji drukowanej.

Zweryfikowano także stosowany dotychczas przez Gates rysunek przebiegu paska rozrządu. W przypadku silnika 2.0 16V koło pasowe luźne powinno znajdować się niżej. Prawidłowy układ przedstawiono na Rys. 3.
Napięcie w silniku 2.0 16V powinno być sprawdzane (za pomocą miernika Gates STT-1) pomiędzy prawym kołem wałka rozrządu a kołem pasowym luźnym (do miernika Gates należy wprowadzić oznaczenie 5468XS-2).
Rysunki przebiegu pasków oraz zalecenia na pudełkach pasków i zestawów rozrządu zostały odpowiednio zmodyfikowane.

                          

 

 

rys.3

                                              

    Tabela zastosowań                                

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D
Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D

Zastosowanie oraz procedura montażu pasków/ zestawów w silnikach Isuzu 1.7D oznaczonych kodami A17DT, A17DTR, Y17DT, Y17DTH, Y17DTL, Z17DT, Z17DTH, Z17DTR, w dalszym ciągu sprawia wiele kłopotów. W związku z tym pragniemy ponownie omówić to zagadnienie. Niezależnie od tego, że montowano dwa różne napinacze w tym samy silniku, zachowanie właściwej procedury montażowej i ustawiania napięcia w […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!