Przeciążenie termiczne dwuwarstwowej metalowej uszczelki głowicy cylindrów

23 sierpnia 2010, 0:00

Metalowa warstwa funkcyjna uszczelki, w której znajduje się uszczelnienie komory spalania złamała się na mostku, widoczne są na niej czarne przebarwienia świadczące o przedmuchu gazów spalinowych. Przyczyną usterki jest skrzywienie części konstrukcyjnych, prowadzące do przedmuchu gazów spalinowych i w efekcie przeciążenia termicznego warstw metalowych uszczelki i jej uszkodzenia.


Innymi możliwymi przyczynami usterki mogą być:
– Niska jakość paliwa (zbyt niska ilość oktanów)
– Zbyt wysoki stopień sprężania
– Niewłaściwe ustawienie zapłonu (świece zapłonowe z niewłaściwymi wartościami cieplnymi)
– Niewystarczający dociąg śrub głowicy (jakość śrub, momenty i kąty dokręcające)

Środkiem zaradczym jest staranne sprawdzenie jakości powierzchni roboczej głowicy i jej splanowanie, a w razie konieczności – oddanie jej do szlifowania w specjalistycznym zakładzie.

Materiały firmy Elring

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!