Przed montażem nowej turbosprężarki należy rozpoznać i usunąć przyczynę uszkodzenia starej turbosprężarki. Może to być:
– Niedobór oleju i przegrzanie,
– Obcy materiał w turbosprężarce,
– Obcy materiał w kolektorze wydechowym,
– Zbyt wysokie obroty.
Następnie należy oczyścić przewody wlotowe, przewody powietrza doładowującego, kolektor wydechowy i sprawdzić ich szczelność. Kołnierze i gwinty nie mogą być zużyte i uszkodzone.
Później trzeba wymienić olej silnikowy i filtry oleju i powietrza. Przewody olejowe wymienić na nowe, lecz przy ich montażu w żadnym wypadku nie wolno stosować płynnych środków uszczelniających.
Nową turbosprężarkę przed montażem należy napełnić olejem, lekko obracając wirnikiem. Do montażu turbosprężarki zastosować nowe uszczelki i śruby.
Momenty dokręcające muszą być zgodne z zaleceniami producenta. Po montażu turbosprężarki trzeba uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym, zwiększając obroty do czasu wzrostu ciśnienia oleju.
Na koniec sprawdzić szczelność wszystkich przyłączy i połączeń.
Aby umożliwić bezpieczną i fachową naprawę, oszczędzającą czas, Elring oferuje zestawy montażowe turbosprężarki, które zawierają także specjalne śruby montażowe i nakrętki odporne na wysokie temperatury, a także strzykawkę do pierwszego napełnienia olejem oraz szczegółową instrukcję montażową. Zestawy, zawarte w TecDoc i katalogu Elring, są dostępne dla następujących pojazdów:
Materiały dostarczyła firma Elring
Komentarze