Turbosprężarki osiągają bardzo wysokie obroty i pracują w wysokich temperaturach. Nawet częściowe zablokowanie układu wydechowego może prowadzić do nadmiernego ciśnienia i w efekcie uszkodzenia łożyska oporowego w turbosprężarce.
Regularna konserwacja i prawidłowa kontrola strumienia spalin chronią przed przedwczesnym zużyciem łożyska. Zaniedbania sprawiają, że właściciele nie są nawet świadomi ryzyka usterki. Chociaż rozbudowana elektronika w nowszych samochodach informuje o problemach z katalizatorem, ciśnienie zwrotne spalin powinno być sprawdzane we wszystkich podczas wymiany turbosprężarki.
W silnikach Diesla turbosprężarki nie pracują w tak ekstremalnych warunkach, co w benzynowych, ale urządzenia takie jak filtry DPF czy hamulce wydechowe także mogą doprowadzić do uszkodzenia łożyska oporowego. Temperatury przed i za filtrem są monitorowane, ale częste problemy wynikające z przerwania „regeneracji” filtra DPF mogą prowadzić do problemów.
Uszkodzenia łożyska oporowego turbosprężarki mogą występować także wskutek zmiany spalania spowodowanej wyższym niż standardowe ciśnieniem paliwa. Nadmierna prędkość i ciśnienie mogą zniszczyć turbosprężarkę.
Komentarze