Wymień intercooler po awarii turbosprężarki

, 7 września 2011, 14:15

Przy poważnym uszkodzeniu turbosprężarki istnieje ryzyko, że do intercoolera dostały się zanieczyszczenia stałe, jak opiłki metalu, odłamane elementy łopatek turbiny fragmenty obudowy turbiny czy olej wydostający się z zatartych łożysk. Początkowo pozostają one w chłodnicy powietrza doładowania, lecz później stopniowo przedostają się do układu ssącego, stwarzając zagrożenie przedostania się drobin metalu do cylindrów, a w konsekwencji poważnych uszkodzeń mechanicznych tłoków, zaworów lub gładzi cylindrów.

By zapobiec kosztownemu remontowi silnika, będącemu konsekwencją wymiany jedynie turbosprężarki po jej uszkodzeniu, specjaliści Behr Hella Service zalecają wymianę chłodnicy powietrza doładowania przy naprawie turbosprężarki uszkodzonej mechanicznie.

Proces czyszczenia intercoolera z zanieczyszczeń stałych nie da odpowiednich efektów – opiłki metalu są niemal niemożliwe do usunięcia podczas tego procesu. Wymianę intercoolera można zastąpić jego płukaniem tylko wtedy, jeśli do jego wnętrza dostał się olej z nieszczelnych łożysk turbosprężarki.

Biorąc pod uwagę ewentualne koszty remontu silnika, wymiana intercoolera podczas naprawy turbosprężarki jest bardziej opłacalna, niż jego płukanie.

Dowiedz się więcej

Wskazówki dotyczące przedwczesnego zużycia łożyska oporowego turbosprężarki
Wskazówki dotyczące przedwczesnego zużycia łożyska oporowego turbosprężarki

Turbosprężarki osiągają bardzo wysokie obroty i pracują w wysokich temperaturach. Nawet częściowe zablokowanie układu wydechowego może prowadzić do nadmiernego ciśnienia i w efekcie uszkodzenia łożyska oporowego w turbosprężarce. Regularna konserwacja i prawidłowa kontrola strumienia spalin chronią przed przedwczesnym zużyciem łożyska. Zaniedbania sprawiają, że właściciele nie są nawet świadomi ryzyka usterki. Chociaż rozbudowana elektronika w nowszych […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 7 września 2011, 20:43 0 0

Piszecie rację ale jak to wytłumaczyć klientom,?Przy awarii turbo powinno się jeszcze wiele rzeczy wymienić,a najlepiej rozebrać w mak silnik by dokładnie usunąć wyczyścić układ smarowania.

Odpowiedz

Anonim, 21 września 2011, 19:54 0 0

Pozostałe w intercoolerze resztki oleju zanieczyszczają ponadto bardzo czuły element pomiarowy czujnika ciśnienia doładowania, co skutkuje zakłóceniem jego pracy, lub nawet uszkodzeniem, a w rezultacie przejściem sterownika w tryb awaryjny.

Odpowiedz