Prawidłowa grubość uszczelki pod głowicę w silnikach Diesla

17 sierpnia 2011, 10:45

W przypadku silników Diesla mamy najczęściej do wyboru różne grubości uszczelek podgłowicowych a zastosowanie odpowiedniej jest kluczowym elementem naprawy. W celu dobrania właściwej grubości bezwzględnie konieczne jest zmierzenie występu denka tłoka ponad blok silnika. Przedstawiamy kilka wskazówek firmy ElringKlinger dotyczących doboru prawidłowej uszczelki pod głowicę.

Poniżej opisane pomiary, powinny być przeprowadzone z najwyższą dokładnością i starannością. Występ denka tłoka musi być mierzony w całkowitej zgodności z wytycznymi producenta silnika

  • Punkty pomiarowe muszą znajdować się nad osią sworznia tłokowego, w celu uniknięcia wpływu luzu przechyłowego tłoka
     
  • Czujnik zegarowy ustawić na czystej powierzchni bloku silnika i napinając, ustawić go na zero.
     
  • Czujnik zegarowy ustawić na czystej powierzchni denka tłoka i kręcąc wałem korbowym , ustalić najwyższy punkt.
     
  • Proces powtórzyć na punkcie pomiarowym nr. 2
     
  • C jest to odległość pomiędzy powierzchnią denka tłoka w jego górnym martwym punkcie, a powierzchnią skrzyni korbowej silnika Pomiary występu denka tłoka nad blok silnika, powinny być wykonane na wszystkich tłokach. Tłok na którym stwierdzimy najwyższy występ, posłuży do ustalenia odpowiedniej grubości uszczelki pod głowicę.
     

Następnie, korzystając z katalogu np. Elring, należy dobrać odpowiednią grubość uszczelki podgłowicowej.

Grubość uszczelki głowicy poznajemy po ilości karbów lub otworów na krawędzi uszczelki.

Oznaczenie grubości uszczelki przy pomocy otworów

 
 
 
 
 
 

Oznaczenie grubości uszczelki przy pomocy karbów

 

 

 

 

 

Opublikowane przez: Redakcja
Przygotowano na podstawie materiałów ElringKlinger AG.

Dowiedz się więcej

Nowości AMC
Nowości AMC

Firma AMC poinformowała o wprowadzeniu do oferty nowych produktów do samochodów Alfa Romeo. Obecnie  w ofercie znaleźć można m.in. produkty: Oferta produktów firmy jest wciąż rozszerzana.  

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Citroen, 20 grudnia 2021, 9:40 0 -1

Jakie są objawy założenia zbyt grubej uszczelki pod głowicą, citroen c4 picasso 2015 ?

Odpowiedz

Anonim, 17 marca 2022, 20:42 2 -1

Problem z paleniem jest wtedy odprężony

Odpowiedz

A4 b8 2.0 tdi, 30 czerwca 2022, 12:36 0 -1

Witam, mam taki problem ze wymieniłem głowice ale postukiwanie zostało ale troche cichsze, na tłokach odbite były zawory, czy możliwe że to zawory o tłoki uderzają ale ze wziąłem teraz uszczelkę 1.63mm a nie 1.55 jak było w standardzie to dlatego z początku prawie cicho a teraz powoli dźwięk wraca?

Odpowiedz