Technika
Około 36% przedwczesnych uszkodzeń łożysk jest spowodowanych przez stosowanie niewłaściwego smaru lub nieodpowiednie smarowanie. Każde łożysko pozbawione właściwego smarowania w sposób nieunikniony ulegnie uszkodzeniu na długo przed osiągnięciem normalnego okresu trwałości. Ponieważ dostęp do łożysk jest zwykle trudniejszy niż do innych elementów maszyny, zaniedbane smarowanie często powoduje problemy. Podczas pracy łożysko wymaga zwykle prawidłowego dosmarowywania […]
Testery diagnostyczne są pomocnym narzędziem w każdym warsztacie mechanicznym, a już niebawem okażą się czynnikiem decydującym o przetrwaniu firmy. Nie wystarczy jednak kupić tester, aby profesjonalnie go używać. By wykorzystać wszystkie jego możliwości niezbędna jest wiedza. O możliwościach i wymaganiach testerów wypowiedzieli się przedstawiciele firm zrzeszonych w Stowarzyszeniu Techniki Motoryzacyjnej. Jak dobrze wiadomo testery diagnostyczne […]
W poniższym tekście skupimy się na przybliżeniu funkcji specjalnych urządzenia do obsługiu klimatyzqacji Hella ACTT200. Funkcje te podzielono na dwie kategorie. Pierwszą stanowią funkcje rozszerzające możliwości obsługi systemów klimatyzacji. Drugą kategorią są funkcje ułatwiające szybki, własny serwis urządzenia obsługowego. W poniższym tekście skupimy się na przybliżeniu funkcji rozszerzających możliwości urządzenia, do których należą: – opcja […]
Drugą kategorię stanowią funkcje ułatwiające szybki, własny serwis urządzenia obsługowego. W poniższym tekście przyjrzymy się kategorii funkcji ułatwiających samodzielny serwis urządzenia Hella ACTT 200. Należą do nich: – wymiana wewnętrznego filtra, – wymiana oleju w pompie próżniowej czy – kalibracja dowolnej z wag, w które wyposażona jest maszyna Hella ACTT 200 Wymiana wewnętrznego filtra nie […]
Procedura montażu napinacza paska rozrządu w samochodzie Ford Puma 1.7 o kodzie 17HDEY jest inna niż najczęściej stosowana. Dlatego aby uniknąć negatywnych konsekwencji warto zastosować się do rad przedstawionych przez firmę Gates. Niniejsze opracowanie ma na celu omówienie potencjalnych problemów montażowych napinacza w układzie paska synchronicznego. Zastosowany napinacz automatyczny, nie jest napinaczem mimośrodowym. Prawidłowa instalacja wymaga […]
Obecie niemalże wszystkie samochody wyposażone są w filtr kabinowy. Przeważnie łatwo go znaleźć, ale czasem zdarza się także, że jest on ulokowany w mniej oczywistym miejscu niż np. w okolicach podszybia… Wymiana filtra przeciwpyłkowego nie jest trudna. Wymaga jednak wiedzy o tym gdzie w danym pojeździe jest on ulokowany. Często przydaje się również gibkość […]
Często mianem rozrządu określany jest pasek i rolki, które tak naprawdę są napędem rozrządu. Rozrząd to układ sterujący silnika – zespół elementów, które zarządzają jego pracą. Sprawdź, jaka jest budowa i rodzaje układu rozrządu.
Prawidłowe funkcjonowanie każdego z podzespołów samochodu przez cały okres jego eksploatacji jest gwarancją komfortu jazdy i braku dodatkowych kosztów. Pogarszanie się parametrów pracy poszczególnych elementów, wynikających z naturalnego procesu zużycia, przekłada się na wzrost kosztów. Aby temu przeciwdziałać zaczęto konstruować coraz więcej podzespołów zdolnych do samoregulacji. Stała siła wysprzęglania przez cały okres eksploatacji Dziś ok. […]
W Oplach i samochodach koncernu GM z silnikiem 1,7 D, rolka zwrotna dostarczana w zestawie ContiTech Kit CT 1014 K2/K5/K3, różni się od rolki montowanej dotychczasowo. Pomimo innej konstrukcji, nowa rolka V 55368 może być stosowana bezpośrednio w miejsce starej, blaszanej rolki V 55317. Stara rolka, zgodnie z „Opel TIS” nie jest już używana, i […]
Tuleje cylindra nie są niczym nowym, ale materiały wykorzystywane do ich produkcji i sposób montażu zmieniły się w ostatnich latach. Ważnym jest więc by być na bieżąco z nowymi technologiami. Bardzo długo do naprawy uszkodzonych bądź zużytych żeliwnych i aluminiowych bloków stosowano suche tuleje. Gdy cylinder jest nadmiernie zużyty lub pęknięty, wymiana tulei może często […]