Głośna praca układu napędowego w Oplach

28 września 2011, 12:20

W przypadku niektórych pojazdów Opel Astra H i Zafira B z silnikiem Diesla o pojemnościach 1.7 i 1.9l przy obrotach pomiędzy 1700/min – 1900/min pojawia się buczący dźwięk pochodzący z układu napędowego. Hałasy te mogą być spowodowane poprzez niewłaściwą częstotliwość rezonansową w układzie napędowym.

Z tego powodu producent pojazdu na bieżąco wprowadził do produkcji  tłumik drgań. Dlatego nie wszystkie pojazdy są seryjnie wyposażone w tą część. Dlatego też gdy pojawiają się problemy z hałasem, należy przede wszystkim sprawdzić czy podany tłumik jest zamontowany na osi przedniej (zdjęcie 1).

W pojazdach bez tłumika drgań powinno się zamontować element o nr OE: 24459603 (zdjęcie 2).

Jeśli pomimo zastosowania się do tych instrukcji hałas nadal występuje, należy zweryfikować jego przyczynę.

Decyzja o wymianie DKZ powinna być podjęta dopiero po wszystkich niezbędnych badaniach.

Modele których dotyczy uwaga:  Astra H, Zafira B
Rok produkcji:  2005-
Silnik:  Z17DTH, Z17DTL, Z19DTL, Z19DT, Z19DTH, Z19DTJ
Nr. OE.:  24459603 (Tłumik drgań)

 

Opublikowane przez: Redakcja
Przygotowano na podstawie materiałów LuK, Schaeffler Group

Dowiedz się więcej

Wibracja pedału sprzęgła w samochodach grupy VW
Wibracja pedału sprzęgła w samochodach grupy VW

W niektórych samochodach grupy Volkswagen, od modeli z roku 2003, mogą występować wibracje na pedale sprzęgła podczas jego wstępnego naciśnięcia. W przypadku skarg, jako przyczynę można podać brak lub błędnie dobrany regulator częstotliwości (element antywibracyjny), albo fakt iż oprogramowanie komputera sterującego silnikiem nie jest aktualne. Wibracje są generowane w wyniku wahania momentu obrotowego na wale […]

Wolne koło pasowe alternatora (OAP)
Wolne koło pasowe alternatora (OAP)

We współczesnych silnikach występuje zwiększony poziom wibracji skrętnych na wale korbowym. Szczególnie dotyczy to silników wysokoprężnych, w których dokonano modyfikacji mających na celu spełnianie norm Euro 4, 5 lub 6. Wibracje te wynikają częściowo z większych sił oddziaływających na wale i maja wpływ na nierównomierną prędkość obrotową koła pasowego na wale. Wibracje skrętne przyczyniają się […]

Diagnoza uszkodzeń dwumasowego koła zamachowego
Diagnoza uszkodzeń dwumasowego koła zamachowego

Podczas wymiany sprzęgła, konieczna jest właściwa ocena stanu dwumasowego koła zamachowego. Zużyte, niesprawne DKZ, może być przyczyną uszkodzenia nowego sprzęgła. Firma LuK przygotowała kilka wskazówek dotyczących oceny sprawności tych elementów. Zapytaj swojego klienta Ustalenie właściwej przyczyny usterki mogą ułatwić szczegółowe pytania dotyczące objawów nieprawidłowej pracy sprzęgła. Co działa nieprawidłowo, jakie są objawy? Kiedy pojawiła się usterka? […]

Uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego
Uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego

Od 1999 roku, gdy dwumasowe koło zamachowe stało się częścią standardowego wyposażenia pojazdów, firma ZF Sachs wyprodukowała ponad 12 milionów takich komponentów. Popyt na nie rośnie także na rynku części zamiennych. W artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny, oraz skutki awarii tego elementu. Dwumasowe koła zamachowe są już dostępne dla wielu różnych pojazdów, począwszy od małego Peugeota […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 8 czerwca 2014, 19:39 0 0

9o8oy

Odpowiedz