Wibracja pedału sprzęgła w samochodach grupy VW

, 15 czerwca 2011, 0:00

W niektórych samochodach grupy Volkswagen, od modeli z roku 2003, mogą występować wibracje na pedale sprzęgła podczas jego wstępnego naciśnięcia.

W przypadku skarg, jako przyczynę można podać brak lub błędnie dobrany regulator częstotliwości (element antywibracyjny), albo fakt iż oprogramowanie komputera sterującego silnikiem nie jest aktualne. Wibracje są generowane w wyniku wahania momentu obrotowego na wale korbowym, które są przenoszone na pedał sprzęgła poprzez system hydrauliczny. Regulator częstotliwości tłumi pulsacje płynu w układzie hydraulicznym, przez co zapobiega wibracjom na pedale sprzęgła.

W większości przypadków wada ta jest błędnie przypisywana do niesprawnej tarczy sprzęgła lub dwumasowego koła zamachowego.

Schaeffler Automotive Aftermarket rekomenduje z tego powodu następującą procedurę testową:
• sprawdzić czy oprogramowanie komputera sterującego silnikiem jest zaktualizowane
• sprawdzić czy zamontowany jest regulator częstotliwości

Jeśli jest to konieczne, przewód hydrauliczny z regulatorem drgań powinien być wymieniony i następnie ponownie zamontowany. Odpowiednie części zamienne są dostępne u producenta pojazdu.

Informacje o pojazdach, których może dotyczyć problem:
Audi: A3, Sportback, Quattro, Cabrio
Seat: Altea, Leon, Toledo, Ibiza
Skoda: Octavia, Superb, Fabia, Roomster
VW: Golf, Golf Plus, Jetta, Passat, Scirocco, Eos, Polo, Touran

Silnik: 1.9 TDI
Kod silnika: BKC, BLS, BXE

Nr. OE: 1K1 721 564 AP

Wszelkie odniesienia do numerów części zamiennych dla producentów pojazdów OES, służą jedynie celom porównawczym.

LuK, Grupa Schaeffler

Dowiedz się więcej

Montaż paska oraz zestawu rozrządu w silnikach VAG 1.4 i 1.6 16V
Montaż paska oraz zestawu rozrządu w silnikach VAG 1.4 i 1.6 16V

Na podstawie analizy poszczególnych przypadków firma Gates stwierdziła, że montaż napinacza w silnikach 1.4/1.6 16V grupy VAG przysparza wielu problemów. Szczególną uwagę należy zwrócić na poniższe zagadnienia. Zdjęcie 1 przedstawia dwie różne wersje napinacza automatycznego (głównego napędu), które występują w zestawach rozrządu Gates. Napinacze te stosuje się wymiennie. Możliwe błędy montażowe: Stwierdzono, co następuje: – […]

Podwójne suche sprzęgło w skrzyni VW – budowa i działanie
Podwójne suche sprzęgło w skrzyni VW – budowa i działanie

Podwójne suche sprzęgło z 7-biegową skrzynią DCT stosowane jest przez grupę Volkswagena od 2008 roku. Konstrukcja tego sprzęgła pozwala na łączenie zalet automatycznej i manualnej skrzyni biegów. Od kilku lat koncern Volkswagen stosuje w produkcji seryjnej pojazdów skrzynię biegów z podwójnym suchym sprzęgłem (DCT). Od roku 2003 wersję 6-biegową z podwójnym mokrym sprzęgłem montuje się […]

Głośna praca układu napędowego w Oplach
Głośna praca układu napędowego w Oplach

W przypadku niektórych pojazdów Opel Astra H i Zafira B z silnikiem Diesla o pojemnościach 1.7 i 1.9l przy obrotach pomiędzy 1700/min – 1900/min pojawia się buczący dźwięk pochodzący z układu napędowego. Hałasy te mogą być spowodowane poprzez niewłaściwą częstotliwość rezonansową w układzie napędowym. Z tego powodu producent pojazdu na bieżąco wprowadził do produkcji  tłumik […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!