Gumowa osłona jest bardzo ważnym elementem części układów kierowniczego i zawieszenia. Chroni przegub kulowy przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych. Dlatego Delphi zaleca wymianę kompletnego przegubu kulowego.
W przypadku gdy gumowa osłona przegubu kulowego jest rozerwana, pęknięta lub nie ma jej w ogóle, wówczas zaleca się wymianę całego elementu, ponieważ występuje duże prawdopodobieństwo, że mogło już dojść do uszkodzenia gniazda i przegubu kulowego. To z kolei grozi rozłączeniem przegubu również wtedy, gdy gumowa osłona zostanie wymieniona na nową. Wymiana całego przegubu kulowego może zapobiec przedwczesnej awarii, która mogłaby być niebezpieczna i bardzo kosztowna.
Po wymianie jedynie gumowej osłony a nie całej części, w elementach przegubu nadal mogą pozostać substancje odpowiedzialne za szybkie zużycie i uszkodzenie elementu.
Przegub kulowy jest tak zaprojektowany, że aby działał prawidłowo, musi być odpowiednio nasmarowany. Wadliwa osłona może spowodować, że substancja smarująca zostanie wymyta wodą, wyschnie lub zostanie zanieczyszczona kurzem, piaskiem itp.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 2 maja 2012, 13:11 2 0
dziękuję ci, Delphi... teraz już wiem gdzie jet prawda
Odpowiedz
Anonim, 3 maja 2012, 20:30 0 0
Jak to?
Odpowiedz
Anonim, 4 maja 2012, 21:25 3 0
ha ha ha ha Delphi niech jeszcze napisze gdzie kupić te gumowe osłonki przegubów :-)
A ja głupi myślałem że to są wiadomości dla mechaników a tu uczy się chyba piekarzy którzy chcą naprawić swój bolid ??????
Odpowiedz
Anonim, 1 czerwca 2012, 8:41 3 0
Już w następnej odsłonie porad Delphi artykuł p.t "Rolniku myj jaja!" Zapraszamy!
Odpowiedz
anonimus, 7 stycznia 2018, 17:23 0 0
A to trzeba myć?
Odpowiedz