Dlaczego warto wymieniać amortyzatory parami?

, 12 czerwca 2012, 16:00

Jako część najnowszej kampanii informacyjnej „Wokół Koła”, promującej wysoką jakość wykonywanych napraw, firma Delphi Automotive doradza mechanikom wymianę amortyzatorów parami, a nie wymienianie tylko jednej, uszkodzonej części. Poniżej znajdą Państwo główne argumenty.

W przypadku, gdy jeden z amortyzatorów uległ awarii z powodu zużycia, należy się spodziewać, że jego odpowiednik również wkrótce się zużyje. Przy wymianie pojedynczych amortyzatorów może się również okazać, że układ kierowniczy będzie działał nieprawidłowo, a bezpieczeństwo nie zostanie zapewnione. Niestabilna oś może zredukować kontakt pomiędzy oponą a drogą, co doprowadzi do nierównego zużycia opon, niestabilności pojazdu i może spowodować, że kontrola pokonywania zakrętów stanie się znacznie trudniejsza. Siła tłumiąca amortyzatorów ma również wpływ na transfer masy w przechyłach bocznych i wzdłużnych czasie hamowania lub pokonywania zakrętów, co potwierdza znaczenie posiadania w samochodzie dwóch amortyzatorów charakteryzujących się taką samą siłą tłumienia.

Droga hamowania pojazdu może również się wydłużyć w sytuacji, kiedy osie samochodu są niestabilne. W konsekwencji, samochód może mieć problemy z hamowaniem. Przy poruszaniu się z prędkością 80 km/h samochodem, w którym na tej samej osi, jeden amortyzator jest nowy a drugi zużyty, długość drogi hamowania może wzrosnąć o 2,6 metra. Przy dwóch nowych amortyzatorach, długość drogi hamowania wynosi 37,8 m, w porównaniu do 43,6 m – w samochodzie, w którym tylko jeden amortyzator został wymieniony.

Ponadto, aby zapewnić wysoką jakość wymiany, inżynierowie Delphi zalecają nie tylko wymianę amortyzatorów parami, ale także wymianę wszystkich związanych z amortyzatorami elementów, takich jak systemy mocowania górnego, systemy osłon i sprężyny zawieszenia. Delphi ułatwia mechanikom przeprowadzenie procesu naprawy we właściwy sposób dostarczając większość amortyzatorów parami w jednym opakowaniu. 

Ta sugestia dotycząca naprawy stanowi jeden z elementów sześciu kursów szkoleniowych Delphi, będących cześcią nowej kampanii "Wokół koła", obejmującej zagadnienia przeznaczone dla początkujących oraz bardzo zaawansowane. Szkolenia wskazują znaczenie diagnostyki i naprawy układów kierowniczych i zawieszenia, włączając w to amortyzatory i elementy układu hamulcowego. 

„Firma Delphi ma ponad 60 lat doświadczenia w produkcji układów kierowniczych i zawieszenia. Dlatego proponowane przez nas najlepsze praktyki, pod hasłem „Wymieniaj Parami” mogą również pomóc zredukować ilość czasu potrzebną na wykonanie naprawy czy serwisu, zwiększyć obrót i wydajność, osiągane przez warsztaty samochodowe”, stwierdził Gaël Escribe, vice- prezes działu niezależnego rynku części zamiennych w Delphi Product & Service Solutions, na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. „Ta kampania jest częścią działań, mających na celu dostarczenie odpowiednich części i rozwiązań serwisowych, tak by w maksymalnym stopniu ułatwić pracę mechaników, oraz przekazać informacje, że Delphi oferuje kompletny zintegrowany system kontroli podwozia samochodu”.

Delphi zaprezentuje zbliżająca się kampanię komunikacyjną dla amortyzatorów i ofertę produktów na targach Automechanika, które odbędą się we Frankfurcie w dniach 11 – 16 września 2012.

 

Dowiedz się więcej

Najnowsze amortyzatory KYB
Najnowsze amortyzatory KYB

KYB poszerzyła ofertę amortyzatorów o najnowsze produkty przeznaczone do samochodów BMW Serii 5 (nadwozie: sedan E60 i kombi E61) oraz Renault Megane III prod. od 11.08 z silnikami 1.4, 1.5 dCi, 1.6, 1.6 ethanol, 1.9 dCi, 2.0 i 2.0 dCi . Nowe produkty to amortyzatory z serii Excel-G na przednią i tylną oś pojazdu. Szczegółowa […]

Wymień kompletny przegub kulowy
Wymień kompletny przegub kulowy

Gumowa osłona jest bardzo ważnym elementem części układów kierowniczego i zawieszenia. Chroni przegub kulowy przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych. Dlatego Delphi zaleca wymianę kompletnego przegubu kulowego. W przypadku gdy gumowa osłona przegubu kulowego jest rozerwana, pęknięta lub nie ma jej w ogóle, wówczas zaleca się wymianę całego elementu, ponieważ występuje duże prawdopodobieństwo, że mogło już […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 17 sierpnia 2012, 9:28 4 0

Niech Delphi przeprowadzi taką kampanię wśród firm ubezpieczeniowych .

Odpowiedz

Andrzej, 14 maja 2020, 13:54 1 0

Bardzo dobry artykuł. Tak naprawdę - nic teoretycznie nowego się nie dowiedziałem, nie mniej jednak przypomniał mi - jak ubezpieczalnie robią z Nas wszystkich frajerów, kwalifikując jeden amortyzator do wymiany, a z resztą sobie człowieku radź. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że nawet biegli - wydaje się, że zapomnieli czego uczyli się w samochodówce i nadal potwierdzając niewiedzę ubezpieczyciela. I o ile - jako ubezpieczycielowi - można było by wybaczyć zwykłą nie wiedzę, to biegły za takie nie dopatrzenie powinien wg. mnie stracić status biegłego. Pozdrawiam i życzę więcej takich artykułów w temacie - o którym każdy wie, ale nie każdy pamięta i się do niego stosuje.

Odpowiedz