AFD 2018 to masa uszczelniająca, która eliminuje powstawanie pęcherzyków powietrza i tworzy utwardzalną powłokę uszczelniającą, odporną na działanie temperatury i mediów takich jak olej czy woda. Od zwykle stosowanych materiałów uszczelniających odróżnia się tym, że przy bezpośrednim metalicznym kontakcie nie występuje utrata siły docisku śrub wskutek „osiadania“ materiału.
Masa nie zawiera rozpuszczalników, charakteryzuje się niskim stopniem lepkości. Dzięki właściwościom eliminującym powstawanie pęcherzyków powietrza oraz zdolności do wiązania się z metalem, tworzy pomiędzy uszczelnianymi elementami, utwardzalną powłokę uszczelniającą, odporną na działanie temperatury i mediów takich jak olej czy woda. Mimo to w łatwy sposób można dokonać demontażu tych elementów. W przeciwieństwie do zwykle stosowanych materiałów uszczelniających przy bezpośrednim metalicznym kontakcie nie występuje utrata siły docisku śrub wskutek „osiadania“ materiału.
Aplikacja
Przed aplikacją masy należy oczyścić i odtłuścić spirytusem lub podobnymi rozpuszczalnikami uszczelniane powierzchnie. Tylko wtedy uda się osiągnąć absolutnie pewne połączenie i przyleganie masy uszczelniającej.
Ściskając harmonijkowy pojemnik, nanosić jednostronnie i w sposób nieprzerwany masę AFD 2018 na jedną uszczelnianą powierzchnię. Następnie dokonać montażu elementów. Oczekiwanie na ulotnienie się substancji chemicznych nie jest konieczne. Chociaż uszczelnienie następuje natychmiast, przed uruchomieniem silnika, zaleca się odczekać ok. 2 godz.
Przykładowe zastosowania:
Alfa Romeo 1.8 Tbi, Audi/Seat/Škoda/VW 1.4 TFSI, Mercedes-Benz M 272, Seat/Škoda/VW 1.6 8V/16V, Volvo B5204.
Informacja o powiązanych pojazdach i silnikach jest dostępna w katalogu on-line Elring (E-KAT) na stronie www.elring.de oraz w TecDoc.
Komentarze