Dobór prawidłowej grubości uszczelki podgłowicowej w dieslach

12 września 2012, 11:03

Uszczelki podgłowicowe do silników Diesla są najczęściej dostępne w różnych wariantach grubości. By dobrać odpowiednią grubość uszczelki, koniecznie należy zmierzyć występ denka tłoka ponad blok silnika.

Poniżej opisane pomiary powinny być przeprowadzone z najwyższą dokładnością. Występ denka tłoka musi być mierzony w całkowitej zgodności z wytycznymi producenta silnika.

  • Punkty pomiarowe muszą znajdować się nad osią sworznia tłokowego, w celu uniknięcia wpływu luzu przechyłowego tłoka,
  • Czujnik zegarowy ustawić na czystej powierzchni bloku silnika i napinając, ustawić go na zero,
  • Czujnik zegarowy ustawić na czystej powierzchni denka tłoka i kręcąc wałem korbowym, ustalić najwyższy punkt,
  • Proces powtórzyć na punkcie pomiarowym nr. 2,
  • C jest to odległość pomiędzy powierzchnią denka tłoka w jego górnym martwym punkcie, a powierzchnią skrzyni korbowej silnika.
     

Pomiary występu denka tłoka nad blok silnika, powinny być wykonane na wszystkich tłokach. Tłok na którym stwierdzimy najwyższy występ, posłuży do ustalenia odpowiedniej grubości uszczelki.

Korzystając np. z katalogu Elring, należy dobrać odpowiednią grubość uszczelki podgłowicowej. Grubość uszczelki głowicy można poznać po ilości karbów lub otworów na krawędzi uszczelki podgłowicowej.

Oznaczenie grubości uszczelki przy pomocy otworów

Oznaczenie grubości uszczelki przy pomocy karbów



 

Opublikowane przez: Redakcja
Artykuł przygotowany na podstawie materiałów ElringKlinger

Dowiedz się więcej

Zadania uszczelki podgłowicowej
Zadania uszczelki podgłowicowej

Uszczelka podgłowicowa jest odpowiedzialna za skuteczne uszczelnienie gazów spalinowych, cieczy chłodzącej i oleju silnikowego. Jako ogniwo odpowiedzialne za przenoszenie energii kinetycznej pomiędzy skrzynią korbową i głowicą cylindrów, ma także bardzo duży wpływ na rozdział sił nacisku w całym systemie naprężeniowym i na spowodowane tym, elastyczne odkształcenia części składowych silnika. Uszczelnienia podgłowicowe Metaloflex Szczególnie w silnikach […]

Zestaw do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem
Zestaw do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem

Service-Kit 447.101 od firmy Elring to praktyczny zestaw naprawczy „Zrób to sam” do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem, np. w silnikach, skrzyniach biegów, osiach i pobocznych agregatach. W zestawie Service-Kit 447.101 znajdują się trzy rodzaje materiałów. Każdy z nich przeznaczony jest do innego typu zastosowań: Abil N – papier uszczelkowy, na bazie włókien celulozowych i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 września 2012, 19:46 0 0

Znam konsekwencje założenia cieńszej uszczelki a czy są jakieś gdy się założy o jeden karb grubszą?Czy tylko stopień sprężania będzie mniejszy i jaką wartość?

Odpowiedz

Anonim, 18 stycznia 2013, 13:39 0 0

może dochodzić do kopcenia i odrobinę zwiększenia spalania

Odpowiedz