Jak uniknąć przedwczesnego zużycia paska wielorowkowego w pojazdach Renault?

31 lipca 2012, 16:08

W pojazdach Renault z silnikami 1.4 16v (4KJ) i 1.6 16v (K4M) z układem klimatyzacji, w których zastosowano pasek z 6 rowkami, może dochodzić do przedwczesnego zużycia i w konsekwencji do zerwania paska, wskutek wytarcia jego bocznej części oraz oderwania żeberek. Dlatego firma febi proponuje obecnie proste rozwiązanie tego problemu.

Febi zaleca stosowanie paska o numerze 28885 (nr porównawczy 77 00 111 671). Nowa wersja ma 5 rowków, podczas gdy wszystkie koła pasowe mają ich 6. Dzięki temu można uniknąć szybszego zużycia oraz przedwczesnego zerwania. Dzięki nowej wersji zredukowano poziom szumów oraz osiągnięto dłuższą żywotność paska.

Wskazówki dotyczące montażu

Podczas montażu należy zwrócić uwagę, aby pasek umieścić w rowkach w taki sposób, aby zewnętrzny rowek w przypadku wszystkich kół pasowych pozostał wolny (patrz fotografia 2).

Ponadto należy przed wymianą paska sprawdzić, czy sprzęgło jednokierunkowe alternatora działa poprawnie.

 

Opublikowane przez: Redakcja
Przygotowano na podstawie materiałów febi bilstein. Fot. febi bilstein

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 1 sierpnia 2012, 23:06 1 0

Ponadto należy przed wymianą paska sprawdzić, czy sprzęgło jednokierunkowe alternatora działa poprawnie.--------- z całą pewnością- tylko tam jest stałe koło z gumowym tłumikiem drgań.

Odpowiedz

Anonim, 2 sierpnia 2012, 1:05 0 0

W samochodach Renault główną przyczyną ścinania paska jest brak osiowości kół pasowych, niekoniecznie od wewnętrznej strony , należy sprawdzić jak są przestawione koła i ustawić pasek by był prosto .Nie jest to nowością od lat stosujemy węższe paski .

Odpowiedz

Anonim, 2 sierpnia 2012, 8:07 0 0

ewidentna wada

Odpowiedz

Anonim, 2 sierpnia 2012, 16:31 3 -1

Podczas montażu należy zwrócić uwagę, aby pasek umieścić w rowkach w taki sposób, aby zewnętrzny rowek w przypadku wszystkich kół pasowych pozostał wolny (patrz fotografia 2).

Patrząc na foto to jakaś lipa w opisie ?

Odpowiedz

Anonim, 12 sierpnia 2012, 22:09 2 0

zakladajcie 5pk i zero problemow - sprawdzone. Widze ze niektorzy myla sprzeglo jednokierunkowe alternatora z kolem pasowym walu glownego......

Odpowiedz

Anonim, 13 sierpnia 2012, 9:02 0 0

A my zamiast pasków zakładamy pończochę, ale konkretnej firmy np GATTA

Odpowiedz

Anonim, 5 grudnia 2013, 12:04 0 0

Moja laguna sprowadzona z niemiec miała pk5 ale rowek wolny był po stronoe silnika. I tak też mi założył mechaniknowy pasek po wymianie, gdyż zatarły się łożyska alternatora

Odpowiedz