Powłoki częściowe w uszczelnieniach Metaloflex

8 sierpnia 2012, 14:21

W uszczelkach podgłowicowych Metaloflex powlekane elastomerem są tylko istotne dla uszczelnienia części. Technologia ta umożliwia zaoszczędzenie elastomeru w miejscach oddalonych od kanałów płynu chłodzącego i oleju oraz zapobieżenie – w warunkach krytycznych – odrywaniu się warstwy elastomeru od powierzchni uszczelki.

Dzięki opracowaniu specjalnego procesu nanoszenia, można definiować precyzyjnie zarówno grubość warstwy, jak i jej materiał, zależnie od konstrukcji silnika. Można też spełnić różne wymagania stawiane powłokom w obszarze komór spalania oraz kanałów wody i oleju.

Przykładowo, przy większej porowatości powierzchni roboczych lub porach wokół kanałów wody i oleju stosowane są grubsze powłoki i bardziej miękki elastomer. Równocześnie do uszczelnienia wysokiego ciśnienia zapłonu w obszarze komory spalania są wymagane warstwy elastomeru o mniejszej grubości.

Ten konflikt interesów w różnych obszarach uszczelki, jest rozwiązywany, właśnie dzięki fragmentarycznemu jej powlekaniu.

Nowo opracowane powłoki ze zoptymalizowanym zachowaniem tarciowym, pozwalają uniknąć podczas pracy silnika, ścierania się powierzchni roboczych części konstrukcyjnych silnika.

Dzięki wysokiej zdolności dopasowywania się, już w temperaturze pokojowej są spełnione wymagania testu „szczelności na zimno”, bezpośrednio po montażu uszczelki w silniku. Zależnie od przeznaczenia, są stosowane różnorodne warianty powlekania fragmentarycznego powierzchni uszczelki.

Opublikowane przez: Redakcja
Artykuł przygotowany na podstawie materiałów ElringKlinger

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!