Błędy podczas montażu modułu uszczelniającego z PTFE, z czujnikiem położenia wału

, 5 września 2012, 16:10

Podczas montażu w pojazdach marek Audi, Seat, Skoda i VW kołnierzowego modułu uszczelniającego z teflonem, posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego należy wystrzegać się błędów. Nieprawidłowy demontaż i montaż modułu może skończyć się uszkodzeniem wału korbowego, wyciekami oleju oraz problemami z uruchomieniem silnika – dlatego należy montować moduł zgodnie z instrukcjami producenta.

Kołnierzowy moduł, który uszczelnia wał korbowy od strony koła zamachowego, ma za zadanie nie tylko uszczelniać wał, ale także rejestrować liczbę obrotów, ustalać dokładne położenie wału, służy też do ustalania punktu wtrysku i punktu zapłonu przez ECU silnika.

Błędy popełniane podczas montażu modułu to m.in. demontowanie i przestawianie czujnika położenia wału, a także montaż z wykorzystaniem oleju lub innych środków smarnych. Montaż modułu przeprowadza się wyłącznie na sucho, pamiętając, aby nie uszkodzić wału korbowego ani kołnierza uszczelniającego. Trzeba też pamiętać, aby sprawdzić wał korbowy pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Nie wolno usuwać zabezpieczenia transportowego i tulejki montażowej przed montażem modułu.

Do montażu należy wykorzystać specjalne urządzenie montażowe, np. uniwersalne narzędzie firmy Klann KL-0178-030K.

Informacje o powiązanych pojazdach i silnikach jest dostępna w katalogu on-line Elring (E-KAT) na stronie www.elring.de oraz w TecDoc.

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów ElringKlinger

Dowiedz się więcej

Zestaw do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem
Zestaw do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem

Service-Kit 447.101 od firmy Elring to praktyczny zestaw naprawczy „Zrób to sam” do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem, np. w silnikach, skrzyniach biegów, osiach i pobocznych agregatach. W zestawie Service-Kit 447.101 znajdują się trzy rodzaje materiałów. Każdy z nich przeznaczony jest do innego typu zastosowań: Abil N – papier uszczelkowy, na bazie włókien celulozowych i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 7 września 2012, 20:29 6 0

Kolejny patent producenta , mający za zadanie zmuszenie niezależnych warsztatów do zakupu specjalistycznych, bardzo drogich przyrządów . Domyślam się , że uszczelniacz powinien być niezniszczalny tzn, że nigdy nie nastąpi utrata szczelności , jak również czujnik będzie bezawaryjny i nigdy nie trzeba będzie go wymieniać . Ale jak widzimy w opisie , producent zakłada
już możliwość awarii , proponując nam zakup specjalistycznych przyrządów .
Już przerabialiśmy wiele takich niesprawdzonych patentów , że przypomnę tylko koła dwumasowe , sprzęgła samoregulujące , pompy wtryskowe zintegrowane ze sterownikiem , sterowniki ukryte pod zderzakiem , pękające alternatory , sprzęgiełka alternatorów , części silnikowe z tworzywa itd.

Odpowiedz

nianski, 10 września 2018, 14:23 4 0

A za to wszystko płaci klient.

Odpowiedz

Anonim, 7 września 2012, 21:01 4 0

Może zintegrować uszczelniacz z walem korbowym, jak pojawi się wyciek wymienimy cały wał.

Odpowiedz

Anonim, 13 września 2012, 8:42 2 -4

Jaszcze lepiej żeby "fachowcy" nie musieli kupować jakichkolwiek narzędzi, nie stosować żadnych uszczelniaczy a producent proponowałby użycie do montażu znakomitych i powszechnie uzywanych narzędzi, czyli młotka i majzla, lub połączyc je z młotkiem i majzlem tak zeby nie potrzebne były jakiekolwiek inne narzędzia
Powodzenia DS

Odpowiedz

Anonim, 15 września 2012, 21:07 2 0

to pateńciarze zakichani byle tylko skomplikować i tak już za gmatwane życie

Odpowiedz

Anonim, 26 października 2012, 11:23 0 0

Gdzie można dostać to użądzenie do montażu?

Odpowiedz

Anonim, 15 listopada 2012, 14:28 2 0

w sklepie papierniczym ...;)

Odpowiedz

Anonim, 27 listopada 2012, 14:49 0 0

Jestem pewien, że za 20 lat nawet najdrobniejsza naprawa nie obędzie się bez specjalistycznego sprzętu lub wizyty w serwisie. Zresztą już takie auta są jak np- nowa B-klasa mercedesa.

Odpowiedz

Grzegorz, 28 sierpnia 2015, 20:31 1 0

Moim zdaniem na pierwszym zdjęciu element opisany jako"zabezpieczenie transportowe" jest to element umożliwiający prawidłowy montaż pierścienia informującego o położeniu wału korbowego, natomiast element opisany jako"czujnik położenia wału" to jest pierścień informujący o położeniu wału korbowego. Czujnika nie ma na zdjęciu a jest jedynie widoczne miejsce jego mocowania .

Odpowiedz

Blafy11, 3 lipca 2020, 23:04 0 -1

Dokladnie. 100% racji. Nie potrzebny ten przyzad do niczego jesli ma sie w glowie smar a nie wode ;-) drogi gadzet a obejdzie sie bez niego. A mlotek i srubokret bardzo sie przydadza do nabijania pierscionka na wał ;-)

Odpowiedz