Stopniowa utrata mocy, nierówna praca i częściowo także szarpanie silnika 2.5 TDI V6 mogą być objawami podwyższonego zużycia w miejscach styku pomiędzy wałkami rozrządu i popychaczami. Zużycie zaczyna się często już po 120 tys. km.
Zestaw wałka rozrządu 225411 dla 2.5 TDI V6
Przyczyną usterki może być stosowanie oleju, który nie odpowiada specyfikacji dopuszczonej przez producenta pojazdu. Do tego dochodzą jeszcze przekroczone okresy wymiany oleju. Sposób konstrukcji głowic cylindrów w silnikach V6 TDI powoduje, że są one bardzo wrażliwe na stosowanie nieprawidłowych środków smarnych.
Problem może dotyczyć samochodów z silnikiem 2.5 TDI V6 (AFB, AKN, BFC, AKE, AYM o mocy 110KW/150PS, 114KW/155PS, 120KW/163PS, 132/180PS): Volkswagen Passat, Audi A4, A6, A8, Allroad, Skoda Superb.
Naprawa
Aby usunąć usterkę, konieczna jest wymiana danych części w całym zestawie (zawartość na grafice obok), nie tylko uszkodzonych elementów. Z zasady należy także wymienić olej silnikowy i filtr oleju. Dodatkowo zaleca się zdemontowanie dolnej miski olejowej po to, aby usunąć ewentualnie oderwane części układu rozrządu i popychaczy.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 29 maja 2013, 11:32 0 0
a co z podkładkami między dźwigienkami a zaworami , czy według EVR nie są już potrzebne.
Odpowiedz
Anonim, 29 maja 2013, 11:32 0 0
a co z podkładkami między dźwigienkami a zaworami , czy według EVR nie są już potrzebne.
Odpowiedz
Anonim, 29 maja 2013, 21:34 0 0
Marka oleju nie ma nic do rzeczy. Materiały z jakich wykonano wałki w fabryce, to szmelc. Nic dziwnego, że pojazdy tej grupy to "szmelcwageny" . Temat wałków, to odgrzany kotlet, bo widocznie w hurtowniach zalegają na półkach.
Odpowiedz
Anonim, 30 maja 2013, 22:48 0 0
Silniki w formie V nie używali wyłącznie Niemcy, a tylko oni mieli z nimi problemy. Więc niech nie zakrywają się oszczędnymi klientami, lub nie właściwą obsługą i eksploatacją. Tą awarię powinni w ramach akcji serwisowej usunąć, ale UOKIK coś słabo działa, bo nie jeden urzędnik o tym wie i jakoś dziwnie cicho siedzi. A to nie pierwsza wpadka produktów z zachodniej granicy z jakością materiałową części. Może by tak jakoś nakręcić akcję walki z producentami oszczędzającymi i zrzucającymi koszta na klientów !!!!!! No i znaczek - logo producenta części zobowiązuje do takiego właśnie artykułu.
Odpowiedz
Anonim, 3 czerwca 2013, 2:23 0 0
Tak samo z napędem łańcuchowym pompy oleju w 2.0 tdi gdzie zużywał się tryb na stale złączony Z wałem. A wał ok 12tys płn była ciekawa str na ten temat coś vwszrot.pl lub coś w podobie
Odpowiedz
Gonzo, 19 listopada 2014, 21:23 0 0
Silnik 2.5 tdi wyprodukowano w setkach tysięcy egzemplarzy i tylko kilka procent ma problemy z wałkami, bo część Niemców serwisowała silnik w trybie longife czyli wymiana oleju co 30tyś i to zabiło wałki ,reszta silnika jest ok głowice nie pękają nic się nie wykrzywia nie zaciera itp... wymiana wałków i hydropopychaczy załatwia sprawę na następne setki tysięcy kilometrów .
Odpowiedz