Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody

24 maja 2013, 11:13

Stopniowa utrata mocy, nierówna praca i częściowo także szarpanie silnika 2.5 TDI V6 mogą być objawami podwyższonego zużycia w miejscach styku pomiędzy wałkami rozrządu i popychaczami. Zużycie zaczyna się często już po 120 tys. km.

Zestaw wałka rozrządu 225411 dla 2.5 TDI V6

ZESTAW WAŁKA ROZRZĄDU 225411 DLA VW, AUDI I SKODY Z SILNIKAMI 2.5TDI V6Przyczyną usterki może być stosowanie oleju, który nie odpowiada specyfikacji dopuszczonej przez producenta pojazdu. Do tego dochodzą jeszcze przekroczone okresy wymiany oleju. Sposób konstrukcji głowic cylindrów w silnikach V6 TDI powoduje, że są one bardzo wrażliwe na stosowanie nieprawidłowych środków smarnych.

Problem może dotyczyć samochodów z silnikiem 2.5 TDI V6 (AFB, AKN, BFC, AKE, AYM o mocy 110KW/150PS, 114KW/155PS, 120KW/163PS, 132/180PS): Volkswagen Passat, Audi A4, A6, A8, Allroad, Skoda Superb.

Naprawa

Zawartość zestawuAby usunąć usterkę, konieczna jest wymiana danych części w całym zestawie (zawartość na grafice obok), nie tylko uszkodzonych elementów. Z zasady należy także wymienić olej silnikowy i filtr oleju. Dodatkowo zaleca się zdemontowanie dolnej miski olejowej po to, aby usunąć ewentualnie oderwane części układu rozrządu i popychaczy.

 

Artykuł przygotowany na bazie materiałów Ruville

Dowiedz się więcej

Diagnoza uszkodzeń drążków połączeniowych tulei stabilizatora
Diagnoza uszkodzeń drążków połączeniowych tulei stabilizatora

Odpowiednia przyczepność kół do nawierzchni drogi jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na bezpieczeństwo jazdy. Dowiedz się więcej o funkcji, którą pełnią w pojeździe stabilizator zawieszenia, tuleje stabilizatora i gumy stabilizatora oraz jak diagnozować i radzić sobie z ich usterkami. 

Diagnoza uszkodzeń łożysk kół (część 1)
Diagnoza uszkodzeń łożysk kół (część 1)

Łożyska kół zostały tak zaprojektowane, by bez trudu osiągać przebieg do 1 000 000 km. Niestety zdarza się, że z różnych przyczyn dochodzi do przedwczesnego uszkodzenia łożyska tocznego, co negatywnie wpływa na żywotność układu. Przyczyny awarii łożysk W 70% przypadków przyczyna awarii dotyczy złego smarowania: za dużo lub za mało smaru, niewłaściwy środek smarowy itd. […]

Ryzyko omyłkowej zamiany rolek napinających
Ryzyko omyłkowej zamiany rolek napinających

Rolki napinające przeznaczone do różnych pojazdów często na pierwszy rzut oka są identyczne. Montaż niewłaściwej części może mieć jednak negatywne konsekwencje. Pozornie identyczne rolki Przykładem mogą być rolki napinające Ruville o numerach art. 55344 i 55383, przeznaczone do pojazdów Opla i Hondy. Rolek nie wolno stosować zamiennie ani pomylić. W przypadku zamontowania niewłaściwej rolki napinającej […]

Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach
Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach

Spod maski niektórych modeli Opla mogą wydobywać się charakterystyczne gwizdy, pochodzące z układu paska wieloklinowego. Możliwą przyczyną jest uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego alternatora. Jak wyeliminować gwizdanie paska wieloklinowego Problem dotyczy pojazdów marki Opel/Vauxhall: Agila od 2004, Astra-H od 2005, Combo od 2004, Corsa C od 2004, Corsa D od 2007, Meriva od 2004, Tigra B od […]

Reklama części zamiennych Volkswagena – co o niej myślicie?
Reklama części zamiennych Volkswagena – co o niej myślicie?

Reklama prasowa Volkswagena została wyróżniona w tegorocznym konkursie Cannes Lions. Pomysłowy projekt może budzić pewne kontrowersje na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Oryginalne części Volkswagena? Trzeba przyznać, że koncept twórców reklamy jest efektowny. Szablony prezentowane z lewej strony grafik przypominają inne zwierzęta niż te, umieszczone po prawej stronie. Podpis pod obrazkami, w tłumaczeniu na język polski brzmi: […]

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora dla silnika 1.9 TDI Volkswagena
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora dla silnika 1.9 TDI Volkswagena

W silniku 1.9 TDI w wyniku silnych dynamicznych ruchów paska wieloklinowego może w niekorzystnym przypadku dojść do powstawania hałasu, a nawet do uszkodzenia jednostki napinającej pasek wieloklinowy. Skutkiem może być unieruchomienie calego napędu urządzeń pomocniczych, co prowadzi do unieruchomienia pojazdu. Sprzęgło jednokierunkowe alternatora Na awarię narażone są silniki 19 TDI bez jednokierunkowego sprzęgła alternatora, a […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 29 maja 2013, 11:32 0 0

a co z podkładkami między dźwigienkami a zaworami , czy według EVR nie są już potrzebne.

Odpowiedz

Anonim, 29 maja 2013, 11:32 0 0

a co z podkładkami między dźwigienkami a zaworami , czy według EVR nie są już potrzebne.

Odpowiedz

Anonim, 29 maja 2013, 21:34 0 0

Marka oleju nie ma nic do rzeczy. Materiały z jakich wykonano wałki w fabryce, to szmelc. Nic dziwnego, że pojazdy tej grupy to "szmelcwageny" . Temat wałków, to odgrzany kotlet, bo widocznie w hurtowniach zalegają na półkach.

Odpowiedz

Anonim, 30 maja 2013, 22:48 0 0

Silniki w formie V nie używali wyłącznie Niemcy, a tylko oni mieli z nimi problemy. Więc niech nie zakrywają się oszczędnymi klientami, lub nie właściwą obsługą i eksploatacją. Tą awarię powinni w ramach akcji serwisowej usunąć, ale UOKIK coś słabo działa, bo nie jeden urzędnik o tym wie i jakoś dziwnie cicho siedzi. A to nie pierwsza wpadka produktów z zachodniej granicy z jakością materiałową części. Może by tak jakoś nakręcić akcję walki z producentami oszczędzającymi i zrzucającymi koszta na klientów !!!!!! No i znaczek - logo producenta części zobowiązuje do takiego właśnie artykułu.

Odpowiedz

Anonim, 3 czerwca 2013, 2:23 0 0

Tak samo z napędem łańcuchowym pompy oleju w 2.0 tdi gdzie zużywał się tryb na stale złączony Z wałem. A wał ok 12tys płn była ciekawa str na ten temat coś vwszrot.pl lub coś w podobie

Odpowiedz

Gonzo, 19 listopada 2014, 21:23 0 0

Silnik 2.5 tdi wyprodukowano w setkach tysięcy egzemplarzy i tylko kilka procent ma problemy z wałkami, bo część Niemców serwisowała silnik w trybie longife czyli wymiana oleju co 30tyś i to zabiło wałki ,reszta silnika jest ok głowice nie pękają nic się nie wykrzywia nie zaciera itp... wymiana wałków i hydropopychaczy załatwia sprawę na następne setki tysięcy kilometrów .

Odpowiedz