Strona główna > Inne > Reklama części zamiennych Volkswagena – co o niej myślicie?
Reklama części zamiennych Volkswagena – co o niej myślicie?
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
26 czerwca 2013, 11:38
Reklama prasowa Volkswagena została wyróżniona w tegorocznym konkursie Cannes Lions. Pomysłowy projekt może budzić pewne kontrowersje na niezależnym rynku motoryzacyjnym.
Oryginalne części Volkswagena?
Trzeba przyznać, że koncept twórców reklamy jest efektowny. Szablony prezentowane z lewej strony grafik przypominają inne zwierzęta niż te, umieszczone po prawej stronie. Podpis pod obrazkami, w tłumaczeniu na język polski brzmi: „Nie opieraj się tylko na tym, że coś pasuje".
Jakie jest przesłanie reklamy? Oczywiście chodzi o to, by nie sugerować się tym, że części z rynku wtórnego pasują do danego samochodu, lecz postawić na produkty z „pewnego źródła", a więc ASO Volkswagena.
Warto wspomnieć, że większość części zamiennych do samochodów, wytwarzanych jest przez niezależnych producentów, którzy swoje (identyczne jak w ASO) produkty, oferują także na rynku wtórnym pod własną marką.
Volkswagen i Skoda wprowadziły do oferty nowy pakiet ubezpieczeniowy, z którego będą mogli skorzystać właściciele kilkuletnich samochodów. Osoby, które podpiszą umowę będą musiały zobowiązać się do serwisowania pojazdów w ASO. Ubezpieczenie od kosztów napraw to nie gwarancja producenta Autoryzowane Stacje Obsługi oferują w ostatnim czasie coraz więcej pakietów, które mają zachęcić właścicieli starszych samochodów do […]
Stopniowa utrata mocy, nierówna praca i częściowo także szarpanie silnika 2.5 TDI V6 mogą być objawami podwyższonego zużycia w miejscach styku pomiędzy wałkami rozrządu i popychaczami. Zużycie zaczyna się często już po 120 tys. km. Zestaw wałka rozrządu 225411 dla 2.5 TDI V6 Przyczyną usterki może być stosowanie oleju, który nie odpowiada specyfikacji dopuszczonej przez […]
Volkswagen uruchomił pierwszy w Polsce warsztat Direct Express. Jest to serwis dedykowany samochodom mającym co najmniej 5 lat, który pod względem cen ma być pozycjonowany pomiędzy Autoryzowanym Serwisem VW a ofertą niezależnych warsztatów. Zmodyfikowane części oryginalne? Serwis Direct Express mieści się w Lublińcu. Ma być tańszą od ASO alternatywą dla posiadaczy starszych (powyżej 5 lat) […]
Grupa Volkswagen uruchomiła nowy konkurs dla klientów autoryzowanych serwisów. Akcję promuje plakat, który w nieprzychylny sposób przedstawia usługi warsztatów niezależnych. Kontrowersyjnie z punktu widzenia warsztatowców kojarzy się też hasło akcji: Znasz swojego mechanika zbyt dobrze? To niedobrze! Marketingowa ofensywa ASO Volkswagen nie po raz pierwszy reklamuje usługi swoich autoryzowanych serwisów w sposób kontrowersyjny dla przedstawicieli […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Reklama super i mówi prawdę. Niewiele części z rynku wtórnego jest tej samej jakości co oryginał. Większość niestety wraz z niższą ceną oferuje niską jakość. Jeśli jakość jest wysoka i część pochodzi od naprawdę renomowanych producentów z fabryk w krajach z wysoką kulturą techniczną, to cena zbliża się do cen z ASO i większość warsztatów dobrze o tym wie. szkoda, że powtarzana jest ciągle sentencja, że w ASO płacisz tylko za pudełko z logo a większość części z rynku niezależnego to te same części. Właśnie w większości one udają te same bo są "porównywalnej jakości" a nie o "jakości oryginału".
Ostatnio miałem taką akcję, że wziąłem rolkę tańszego producenta. potem Ruville, Febi, Ina, i na końcu OE i się okazało, że w każdym pudełku jest to samo. Różnica (i to znacząca) była tylko w cenie i opakowaniu.
Panowie i Panie o czym dyskutujecie
1/Są producenci części, którzy produkują na pierwszy montaż i jednocześnie na rynek wtórny np. SACHS, LUK, MONROE, INA itp., Za takie części płaci się różnie w zależności w jakie pudełko jest zapakowane z nadrukiem np VW, Audi, BMW, Citroena itp. czy w opakowaniu faktycznego producenta np.LUK/INA, czy konfekcjonera np. FEBI, RUVIL choć ich cena winna być taka sama. Czym zatem serwis ma tłumaczyć wyższą cenę tych samych produktów jeśli nie historijką o innej technologii czy rezimie technologicznym. Jak ktoś wierzy w te bajeczki to przepłaca.
2/Są również producenci części nie mającego nic wspólnego z fabrykami samochodów i do tych części trzeba ostrożnie podchodzić. Tylko dośwadczenie (statystyczne) dystrybutorów tych części pozwala na ich weryfikację czy warto tym handlować. Rynek (klienci) sam również szybko weryfikuje jakość poszczególnych marek.
Można i należy więc wyżej cenić pod względem jakości części OE od zamienników pochądzących od producentów nie produkujących tych części dla fabryk. Nie ma natomiast żadych podstaw do wyższej oceny części w serwisach producentów którzy produkują dla fabryk i na rynek wtórny.
DP
VW (oraz inne marki samochodowe) nie jest producentem części, zamawia je i kupuje w koncernach zajmujących się ich wytwarzaniem takich jak Bosch, TRW, Hella, ATE, LUK, Sachs, Siemens itd. i z tego składa samochody. Reklama jak reklama, jest zapewne argumentem ku temu żeby szerokie niezorientowane masy można było dowolnie sterować, trafia do lekarza, prawnika, piekarza, budowlańca... Wiedza kosztuje, a jak ktoś wie to może zaoszczędzić kupując w aftermarkecie.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do dz...
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 26 czerwca 2013, 19:32 0 0
pomysłowe :-)
Odpowiedz
Anonim, 27 czerwca 2013, 3:09 0 0
Teraz najwyższa pora, aby niezależni zrewanżowali się równie ciekawymi koncepcjami, nie ograniczając się tylko do haseł "numer jeden" lub "wiodący".
Odpowiedz
Anonim, 27 czerwca 2013, 9:45 0 0
Reklama super i mówi prawdę. Niewiele części z rynku wtórnego jest tej samej jakości co oryginał. Większość niestety wraz z niższą ceną oferuje niską jakość. Jeśli jakość jest wysoka i część pochodzi od naprawdę renomowanych producentów z fabryk w krajach z wysoką kulturą techniczną, to cena zbliża się do cen z ASO i większość warsztatów dobrze o tym wie. szkoda, że powtarzana jest ciągle sentencja, że w ASO płacisz tylko za pudełko z logo a większość części z rynku niezależnego to te same części. Właśnie w większości one udają te same bo są "porównywalnej jakości" a nie o "jakości oryginału".
Odpowiedz
Anonim, 27 czerwca 2013, 10:11 0 0
Ostatnio miałem taką akcję, że wziąłem rolkę tańszego producenta. potem Ruville, Febi, Ina, i na końcu OE i się okazało, że w każdym pudełku jest to samo. Różnica (i to znacząca) była tylko w cenie i opakowaniu.
Odpowiedz
Anonim, 27 czerwca 2013, 17:45 0 0
Panowie i Panie o czym dyskutujecie
1/Są producenci części, którzy produkują na pierwszy montaż i jednocześnie na rynek wtórny np. SACHS, LUK, MONROE, INA itp., Za takie części płaci się różnie w zależności w jakie pudełko jest zapakowane z nadrukiem np VW, Audi, BMW, Citroena itp. czy w opakowaniu faktycznego producenta np.LUK/INA, czy konfekcjonera np. FEBI, RUVIL choć ich cena winna być taka sama. Czym zatem serwis ma tłumaczyć wyższą cenę tych samych produktów jeśli nie historijką o innej technologii czy rezimie technologicznym. Jak ktoś wierzy w te bajeczki to przepłaca.
2/Są również producenci części nie mającego nic wspólnego z fabrykami samochodów i do tych części trzeba ostrożnie podchodzić. Tylko dośwadczenie (statystyczne) dystrybutorów tych części pozwala na ich weryfikację czy warto tym handlować. Rynek (klienci) sam również szybko weryfikuje jakość poszczególnych marek.
Można i należy więc wyżej cenić pod względem jakości części OE od zamienników pochądzących od producentów nie produkujących tych części dla fabryk. Nie ma natomiast żadych podstaw do wyższej oceny części w serwisach producentów którzy produkują dla fabryk i na rynek wtórny.
DP
Odpowiedz
Anonim, 28 czerwca 2013, 9:00 0 0
No właśnie,jedna historyjka ciekawsza od innej.U mnie części(i cenę) wybiera ten co za nie płaci.
Odpowiedz
Anonim, 28 czerwca 2013, 12:20 0 0
reklama jak reklama; miliony osób montuje zamienniki (mądrzy ludzie) i dobrze na tym wychodzi; to raczej sztuka dla sztuki, tworzyć można do woli ...
Odpowiedz
Anonim, 28 czerwca 2013, 13:05 0 0
VW (oraz inne marki samochodowe) nie jest producentem części, zamawia je i kupuje w koncernach zajmujących się ich wytwarzaniem takich jak Bosch, TRW, Hella, ATE, LUK, Sachs, Siemens itd. i z tego składa samochody. Reklama jak reklama, jest zapewne argumentem ku temu żeby szerokie niezorientowane masy można było dowolnie sterować, trafia do lekarza, prawnika, piekarza, budowlańca... Wiedza kosztuje, a jak ktoś wie to może zaoszczędzić kupując w aftermarkecie.
Odpowiedz