Reklama części zamiennych Volkswagena – co o niej myślicie?

26 czerwca 2013, 11:38

Reklama prasowa Volkswagena została wyróżniona w tegorocznym konkursie Cannes Lions. Pomysłowy projekt może budzić pewne kontrowersje na niezależnym rynku motoryzacyjnym.

Oryginalne części Volkswagena?

Trzeba przyznać, że koncept twórców reklamy jest efektowny. Szablony prezentowane z lewej strony grafik przypominają inne zwierzęta niż te, umieszczone po prawej stronie. Podpis pod obrazkami, w tłumaczeniu na język polski brzmi: Nie opieraj się tylko na tym, że coś pasuje".

Jakie jest przesłanie reklamy? Oczywiście chodzi o to, by nie sugerować się tym, że części z rynku wtórnego pasują do danego samochodu, lecz postawić na produkty z  pewnego źródła", a więc ASO Volkswagena.

Warto wspomnieć, że większość części zamiennych do samochodów, wytwarzanych jest przez niezależnych producentów, którzy swoje (identyczne jak w ASO) produkty, oferują także na rynku wtórnym pod własną marką.

Co sądzicie o wyróżnionej reklamie Volkswagena?

Dowiedz się więcej

Program Gwarantowane Auto – nowe ubezpieczenie Grupy Volkswagen
Program Gwarantowane Auto – nowe ubezpieczenie Grupy Volkswagen

Volkswagen i Skoda wprowadziły do oferty nowy pakiet ubezpieczeniowy, z którego będą mogli skorzystać właściciele kilkuletnich samochodów. Osoby, które podpiszą umowę będą musiały zobowiązać się do serwisowania pojazdów w ASO. Ubezpieczenie od kosztów napraw to nie gwarancja producenta Autoryzowane Stacje Obsługi oferują w ostatnim czasie coraz więcej pakietów, które mają zachęcić właścicieli starszych samochodów do […]

Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody
Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody

Stopniowa utrata mocy, nierówna praca i częściowo także szarpanie silnika 2.5 TDI V6 mogą być objawami podwyższonego zużycia w miejscach styku pomiędzy wałkami rozrządu i popychaczami. Zużycie zaczyna się często już po 120 tys. km. Zestaw wałka rozrządu 225411 dla 2.5 TDI V6 Przyczyną usterki może być stosowanie oleju, który nie odpowiada specyfikacji dopuszczonej przez […]

Direct Express Volkswagena – pomiędzy ASO a warsztatami niezależnymi
Direct Express Volkswagena – pomiędzy ASO a warsztatami niezależnymi

Volkswagen uruchomił pierwszy w Polsce warsztat Direct Express. Jest to serwis dedykowany samochodom mającym co najmniej 5 lat, który pod względem cen ma być pozycjonowany pomiędzy Autoryzowanym Serwisem VW a ofertą niezależnych warsztatów. Zmodyfikowane części oryginalne? Serwis Direct Express mieści się w Lublińcu. Ma być tańszą od ASO alternatywą dla posiadaczy starszych (powyżej 5 lat) […]

Reklama Volkswagena dyskredytuje warsztaty niezależne
Reklama Volkswagena dyskredytuje warsztaty niezależne

Grupa Volkswagen uruchomiła nowy konkurs dla klientów autoryzowanych serwisów. Akcję promuje plakat, który w nieprzychylny sposób przedstawia usługi warsztatów niezależnych. Kontrowersyjnie z punktu widzenia warsztatowców kojarzy się też hasło akcji: Znasz swojego mechanika zbyt dobrze? To niedobrze! Marketingowa ofensywa ASO Volkswagen nie po raz pierwszy reklamuje usługi swoich autoryzowanych serwisów w sposób kontrowersyjny dla przedstawicieli […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 26 czerwca 2013, 19:32 0 0

pomysłowe :-)

Odpowiedz

Anonim, 27 czerwca 2013, 3:09 0 0

Teraz najwyższa pora, aby niezależni zrewanżowali się równie ciekawymi koncepcjami, nie ograniczając się tylko do haseł "numer jeden" lub "wiodący".

Odpowiedz

Anonim, 27 czerwca 2013, 9:45 0 0

Reklama super i mówi prawdę. Niewiele części z rynku wtórnego jest tej samej jakości co oryginał. Większość niestety wraz z niższą ceną oferuje niską jakość. Jeśli jakość jest wysoka i część pochodzi od naprawdę renomowanych producentów z fabryk w krajach z wysoką kulturą techniczną, to cena zbliża się do cen z ASO i większość warsztatów dobrze o tym wie. szkoda, że powtarzana jest ciągle sentencja, że w ASO płacisz tylko za pudełko z logo a większość części z rynku niezależnego to te same części. Właśnie w większości one udają te same bo są "porównywalnej jakości" a nie o "jakości oryginału".

Odpowiedz

Anonim, 27 czerwca 2013, 10:11 0 0

Ostatnio miałem taką akcję, że wziąłem rolkę tańszego producenta. potem Ruville, Febi, Ina, i na końcu OE i się okazało, że w każdym pudełku jest to samo. Różnica (i to znacząca) była tylko w cenie i opakowaniu.

Odpowiedz

Anonim, 27 czerwca 2013, 17:45 0 0

Panowie i Panie o czym dyskutujecie
1/Są producenci części, którzy produkują na pierwszy montaż i jednocześnie na rynek wtórny np. SACHS, LUK, MONROE, INA itp., Za takie części płaci się różnie w zależności w jakie pudełko jest zapakowane z nadrukiem np VW, Audi, BMW, Citroena itp. czy w opakowaniu faktycznego producenta np.LUK/INA, czy konfekcjonera np. FEBI, RUVIL choć ich cena winna być taka sama. Czym zatem serwis ma tłumaczyć wyższą cenę tych samych produktów jeśli nie historijką o innej technologii czy rezimie technologicznym. Jak ktoś wierzy w te bajeczki to przepłaca.
2/Są również producenci części nie mającego nic wspólnego z fabrykami samochodów i do tych części trzeba ostrożnie podchodzić. Tylko dośwadczenie (statystyczne) dystrybutorów tych części pozwala na ich weryfikację czy warto tym handlować. Rynek (klienci) sam również szybko weryfikuje jakość poszczególnych marek.
Można i należy więc wyżej cenić pod względem jakości części OE od zamienników pochądzących od producentów nie produkujących tych części dla fabryk. Nie ma natomiast żadych podstaw do wyższej oceny części w serwisach producentów którzy produkują dla fabryk i na rynek wtórny.
DP

Odpowiedz

Anonim, 28 czerwca 2013, 9:00 0 0

No właśnie,jedna historyjka ciekawsza od innej.U mnie części(i cenę) wybiera ten co za nie płaci.

Odpowiedz

Anonim, 28 czerwca 2013, 12:20 0 0

reklama jak reklama; miliony osób montuje zamienniki (mądrzy ludzie) i dobrze na tym wychodzi; to raczej sztuka dla sztuki, tworzyć można do woli ...

Odpowiedz

Anonim, 28 czerwca 2013, 13:05 0 0

VW (oraz inne marki samochodowe) nie jest producentem części, zamawia je i kupuje w koncernach zajmujących się ich wytwarzaniem takich jak Bosch, TRW, Hella, ATE, LUK, Sachs, Siemens itd. i z tego składa samochody. Reklama jak reklama, jest zapewne argumentem ku temu żeby szerokie niezorientowane masy można było dowolnie sterować, trafia do lekarza, prawnika, piekarza, budowlańca... Wiedza kosztuje, a jak ktoś wie to może zaoszczędzić kupując w aftermarkecie.

Odpowiedz