Direct Express Volkswagena – pomiędzy ASO a warsztatami niezależnymi

10 października 2013, 14:39

Volkswagen uruchomił pierwszy w Polsce warsztat Direct Express. Jest to serwis dedykowany samochodom mającym co najmniej 5 lat, który pod względem cen ma być pozycjonowany pomiędzy Autoryzowanym Serwisem VW a ofertą niezależnych warsztatów.

Zmodyfikowane części oryginalne?

Serwis Direct Express mieści się w Lublińcu. Ma być tańszą od ASO alternatywą dla posiadaczy starszych (powyżej 5 lat) Volkswagenów. Idea niemieckiego producenta opiera się na typie serwisu, w którym wykonywane są szybkie usługi. Podstawę oferty stanowią Pakiety Ekonomiczne, które łączą w sobie części z linii Economy i niższe niż w ASO stawki roboczogodziny.

Czym są części Economy? Volkswagen określa je w następujący sposób:

,,Części Economy zostały zaprojektowane na potrzeby napraw starszych aut. Korzyści cenowe wynikają ze zmodyfikowania, w porównaniu do części oryginalnych, pewnych cech konstrukcyjnych oraz zmniejszenia różnorodności wariantów, co generuje oszczędności. Warto podkreślić, iż w ich produkcji wykorzystano wiedzę i najwyższe standardy koncernu Volkswagen dla zapewnienia najlepszej jakości."

Czytelnicy naszego portalu wiedzą już dobrze, że producenci samochodów nie produkują większości części we własnych fabrykach, lecz kupują je od niezależnych dostawców. Mowa więc prawdopodobnie o częściach o porównywalnej jakości lub jakości niższej niż OE. Od których dostawców? Tego nie wiadomo. W przekazach marketingowych Volkswagen korzysta z prawa informowania jakoby to on był bezpośrednim producentem części.

Direct Express pozycjonowany jest pod względem ceny pomiędzy Autoryzowanym Serwisem VW a ofertą niezależnych warsztatów. Głównie będą wykonywane w nim usługi proste technologicznie i z krótkim czasem naprawy. Czy warsztat będzie sukcesem Volkswagena? Na razie za wcześnie by o tym rozprawiać. Direct Express Lubliniec jest pilotażowym warsztatem w Polsce i jednocześnie stanowi zalążek całej sieci, która ma być sukcesywnie rozwijana. Sieć Direct Express obejmuje na świecie aktualnie ponad 50 obiektów.

 

Czy uważacie, że serwisy Direct Express Volkswagena będą poważną konkurencją dla warsztatów niezależnych? Zachęcamy do wyrażania opinii w komentarzach.

Dowiedz się więcej

Reklama części zamiennych Volkswagena – co o niej myślicie?
Reklama części zamiennych Volkswagena – co o niej myślicie?

Reklama prasowa Volkswagena została wyróżniona w tegorocznym konkursie Cannes Lions. Pomysłowy projekt może budzić pewne kontrowersje na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Oryginalne części Volkswagena? Trzeba przyznać, że koncept twórców reklamy jest efektowny. Szablony prezentowane z lewej strony grafik przypominają inne zwierzęta niż te, umieszczone po prawej stronie. Podpis pod obrazkami, w tłumaczeniu na język polski brzmi: […]

Volkswagen Passat B6 – tylne hamulce – poradnik montażowy
Volkswagen Passat B6 – tylne hamulce – poradnik montażowy

Passat B6 wyposażony jest w elektromechaniczny układ hamulców postojowych zintegrowany z zaciskami hamulców tylnych. Układ wymaga zatem użycia systemu diagnostycznego do wycofania tłoków do pozycji początkowych w zaciskach. Wymiana hamulców w Passacie B6 Przed podjęciem pracy na układzie hamulców tylnych Passata, konieczne jest posiadanie interfejsu urządzenia diagnostycznego oraz ładowarki akumulatora (oprócz zwyczajnych narzędzi warsztatowych). Ładowarka […]

Pierwszy w Polsce warsztat w 100% on-line
Pierwszy w Polsce warsztat w 100% on-line

W Krakowie ruszył wielomarkowy warsztat dla samochodów pięcioletnich i starszych, w którym usługę można zamówić wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Ceny mają być przystępne dla klientów, dzięki ujęciu ich w specjalne pakiety. Warsztat e-commerce Warsztat nosi nazwę Specbox i jest nowym pomysłem Polskiej Grupy Dealerów, posiadającej obecnie 29 autoryzowanych salonów dealerskich 8 marek samochodów. Z założenia […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 14 października 2013, 10:01 0 0

" Korzyści cenowe wynikają ze zmodyfikowania, w porównaniu do części oryginalnych, pewnych cech konstrukcyjnych..."
- korzyści cenowe ale chyba bardziej dla warsztatu biorąc pod uwagę "zmiany konstrukcyjne"

Odpowiedz

Anonim, 17 października 2013, 10:50 0 0

Wydaje się, że części będą dokładnie te same, tylko musi to ładnie sprzedać i nie popsuć sobie opinii. Majstersztyk ale też pewnego rodzaju uratowanie twarzy. Chyba się nie uda??

Odpowiedz

Anonim, 17 października 2013, 13:02 0 0

My i tak zrobimy to taniej i lepiej, znaczy na lepszych częściach ;-)

Odpowiedz

Anonim, 17 października 2013, 18:30 0 0

Zgadza się zrobicie taniej, ale napewno gorzej a nie lepiej i napewno nie na lepszych częściach.
Ja natomiast biorę to pod uwagę jako poważną konkurencję i będę robił wszystko żeby być lepszym niż oni, i oferować lepsze części, tylko nie wiem czy uda mi się być konkurencyjny cenowo. Myślę że podobnych serwisów mających mocne oparcie w koncernach samochodowych stanowiących realne zagrożenie dla "niezależnych" będzie przybywać i trzeba się mieć na baczności.

Odpowiedz

Anonim, 19 października 2013, 10:25 0 0

Że niby w ASO tak dobrze robią? Ja już dziękuje.

Odpowiedz

Anonim, 19 października 2013, 12:20 0 0

To niby dlaczego ja muszę poprawiać po serwisach

Odpowiedz