Volkswagen Passat B6 – tylne hamulce – poradnik montażowy

, 12 lipca 2013, 14:19

Passat B6 wyposażony jest w elektromechaniczny układ hamulców postojowych zintegrowany z zaciskami hamulców tylnych. Układ wymaga zatem użycia systemu diagnostycznego do wycofania tłoków do pozycji początkowych w zaciskach.

Wymiana hamulców w Passacie B6

Przed podjęciem pracy na układzie hamulców tylnych Passata, konieczne jest posiadanie interfejsu urządzenia diagnostycznego oraz ładowarki akumulatora (oprócz zwyczajnych narzędzi warsztatowych). Ładowarka akumulatora powinna zostać podłączona do akumulatora przed rozpoczęciem jakiejkolwiek czynności w pojeździe z wykorzystaniem urządzenia diagnostycznego. Pozwoli to uniknąć wahań napięcia w jednostce centralnej ECU i/lub innych systemach sterowania.

Ten model samochodu jest wyposażony w elektromechaniczny hamulec postojowy. Zaciski tylne wyposażone są w dwa silniki sterujące pracą hamulca postojowego.

Uwaga:
Regulacja hamulca postojowego powinna być wykonywana wyłącznie przy użyciu urządzenia diagnostycznego, z zachowaniem procedury repozycjonowania.

Wciśnięcie tłoka w zaciskDemontaż

  • Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym.
  • Zdjąć tylne koła.
  • Zamocować przewody spustowe do korków spustowych w zaciskach, a następnie poluzować korki spustowe.
  • Wycofać tłoki korzystając z urządzenia diagnostycznego, a następnie poluzować kołki prowadzące zacisków.
  • Zdemontować zaciski oraz wyjąć klocki hamulcowe.
  • Zacisk musi zostać prawidłowo oczyszczony z wszelkich osadów powstających podczas hamowania, szczególnie na wszystkich powierzchniach ruchomych.
  • Kołki prowadzące muszą zostać oczyszczone oraz lekko nasmarowane wysokotemperaturowym smarem molibdenowym.

 

Poprawny montaż

  • Wcisnąć tłoczki hamulcowe do oporu w zacisk.

 

Uwaga:
Przed wciśnięciem tłoczka w zacisk należy usunąć pewną ilość płynu hamulcowego ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli zbiorniczek byłby pełen, płyn hamulcowy mógłby się rozlać i dokonać uszkodzeń.

  • Zamontować klocki hamulcowe w prowadnicach (strzałki 1).
  • Upewnić się, że klocki hamulcowe są prawidłowo umieszczone na swoich płytkach mocujących (strzałki 2).

Uwaga:
Jeżeli klocki hamulcowe posiadają powierzchnię przyczepną, należy upewnić się, że nie przylgną do zacisku przed osiągnięciem poprawnego położenia.

  • Przykręcić łącznik przewodu hamulcowego do zacisku momentem dokręcenia równym 14 Nm.
  • Zabezpieczyć zacisk hamulca, dokręcając kołki ślizgowe momentem dokręcenia równym 35 Nm.
  • Sprawdzić poziom płynu hamulcowego i uzupełnić w razie potrzeby.

 

Ostrzeżenie:
Po ponownym zamontowaniu klocków hamulcowych należy kilkakrotnie silnie nacisnąć pedał hamulca w celu prawidłowego umiejscowienia się tłoków w zaciskach.

Resetowanie hamulca postojowego

  • Korzystając z urządzenia diagnostycznego ustawić…czytaj dalej

Resetowanie hamulca postojowego

  • Korzystając z urządzenia diagnostycznego ustawić tłoki hamulca postojowego w pozycji początkowej.

Uwaga:
Przed cofnięciem tłoczka hamulcowego do wnętrza zacisku należy usunąć pewną ilość płynu hamulcowego ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli zbiorniczek byłby pełny, płyn hamulcowy mógłby się rozlać i dokonać uszkodzeń.

  • Podłączyć do pojazdu urządzenie diagnostyczne i wybrać funkcję hamulca postojowego.
  • Ustawić tłoczki hamulcowe w pozycjach początkowych.

Ostrzeżenie:
Ustawianie tłoczków w pozycjach początkowych jedynie przy wykorzystaniu urządzenia diagnostycznego nie jest wystarczające. Należy wcisnąć tłoczek do końca jego gniazda w zacisku przy pomocy popychacza oznaczonego (X) (patrz rysunek).

Tarcza hamulca

Demontaż

  • Numery części FerodoZdjąć ramę zacisku poluzowując śruby montażowe aby zapewnić dostęp do tarczy hamulcowej.
  • Poluzować śrubę ustalającą i zdjąć tarcze oraz klocki hamulcowe.
  • Oczyścić zacisk ze wszystkich zanieczyszczeń powstałych w trakcie eksploatacji, szczególnie na wszystkich powierzchniach ruchomych.

 

Ponowny montaż

  • Umieścić tarczę hamulca na piaście, upewniając się, że powierzchnie styku są czyste.
  • Dokręcić śrubę ustalającą momentem dokręcenia równym 4 Nm.
  • Zamocować klocki hamulcowe zgodnie ze wskazaniami przedstawionymi w części odnoszącej się do montowania klocków hamulcowych (wyżej).

 

Uwaga:
Nie należy podejmować prób siłowego usuwania tarcz hamulcowych z piasty koła: w razie oporu należy użyć produktu usuwającego rdzę.

Dowiedz się więcej

Nowa strona internetowa firmy Ferodo
Nowa strona internetowa firmy Ferodo

Rozpoczęła działanie polska strona internetowa Ferodo. Znajdują się tam informacje o nowościach, porady techniczne, testy porównawcze oraz wyszukiwarka produktów. Do wizyt zachęca prosta nawigacja oraz poprawne działanie na tabletach i smartfonach. Strona pozwala też sprawdzić oryginalność części. Federal-Mogul uruchomił polską stronę internetową Ferodo Jednym z bardziej praktycznych narzędzi dostępnych na stronie Ferodo.pl jest wyszukiwarka części. […]

Na czym polega homologacja klocków hamulcowych ECE R90?
Na czym polega homologacja klocków hamulcowych ECE R90?

Prawidłowe funkcjonowanie układu hamowania pojazdu(w tym klocków hamulcowych) jest jednym z najistotniejszych czynników bezpieczeństwa użytkowników dróg. Moc potrzebna do wyhamowania pojazdu z określonej prędkości przekracza trzykrotnie moc wymaganą do rozpędzenia tego pojazdu do tej prędkości. Zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg poruszającym się swobodnie po różnych krajach Europy, eliminacja produktów nie spełniających podstawowych wymagań bezpieczeństwa oraz […]

Nowe referencje tarcz Zimmermann
Nowe referencje tarcz Zimmermann

Firma Otto Zimmermann wprowadziła do produkcji nowe pozycje lakierowanych tarczy hamulcowych COAT Z. Wśród ciekawych nowości wprowadzonych do produkcji znalazły się między innymi tarcze do Peugeota RCZ, VW Touarega (7P5) czy Mercedesa ML i GL. Pobierz listę nowych referencji wraz z numerami oryginalnymi.  

Tylne hamulce Renault Megane II – poradnik montażowy
Tylne hamulce Renault Megane II – poradnik montażowy

Przedstawiamy porady dotyczące montażu i demontażu hamulców tylnych w samochodzie Renault Megane II. Instrukcje zostały przygotowane przez firmę Ferodo. Demontaż hamulców Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym. Zwolnić hamulec postojowy. Zdjąć tylne koła. Odłączyć linkę hamulca postojowego. Wykręcić dolne śruby mocujące zacisk hamulca. Obrócić zacisk do góry. Usunąć klocki hamulcowe.   Ponowny montaż Wcisnąć tłok do […]

Direct Express Volkswagena – pomiędzy ASO a warsztatami niezależnymi
Direct Express Volkswagena – pomiędzy ASO a warsztatami niezależnymi

Volkswagen uruchomił pierwszy w Polsce warsztat Direct Express. Jest to serwis dedykowany samochodom mającym co najmniej 5 lat, który pod względem cen ma być pozycjonowany pomiędzy Autoryzowanym Serwisem VW a ofertą niezależnych warsztatów. Zmodyfikowane części oryginalne? Serwis Direct Express mieści się w Lublińcu. Ma być tańszą od ASO alternatywą dla posiadaczy starszych (powyżej 5 lat) […]

Złote Trofeum dla klocków Ferodo Eco-Friction
Złote Trofeum dla klocków Ferodo Eco-Friction

Ekologiczne klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction zdobyły Złote Trofeum Międzynarodowego Konkursu Innowacji Motoryzacyjnych. Nagrodę wręczono podczas targów Equip Auto we Francji. Ferodo Eco-Friction Produkowane przez Federal Mogul niskomiedziowe lub bezmiedziowe klocki okazały się najlepsze w kategorii "Części i elementy na rynek wtórny.". Wyboru najbardziej innowacyjnych produktów dla motoryzacji dokonali dziennikarze i eksperci branżowi z dwudziestu krajów. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 15 lipca 2013, 11:44 0 -4

Drogi Autorze, czy jesteś pewien że omawiana instrukcja dotyczy Passata PIĄTEJ generacji?

Odpowiedz

Anonim, 23 sierpnia 2015, 23:04 0 0

Nie rozumiem jak mam go cofnac tym popychaczem?Jak on sie znajduje pod tloczkiem przeciez?

Odpowiedz